RPG Spel Liknande Diablo 2 !??

Permalänk

RPG Spel Liknande Diablo 2 !??

Hejsan, jag söker efter *PC* spel som är i samma stil som Diablo 2. Där man som ensam "krigare" går runt och dödar diverse monster m.m, Spelet kan va både äldre och nyare! Dock inte äldre än Diablo 2,Så snälla ge mig era tips! Är ur dålig på RPG spel som finns där ute.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Sitter just nu på en iphone så jag orkar inte titta om det är äldre, men baldurs gate tycker jag var ganska roligt. Ett spel som är ganska simpelt när det kommer till att välja "krafter" men som ändå är underhållande är faktiskt Fable, trean kommer snart till datorn har jag för mig.

Hoppas nått kan passa dig och bara så du vet så är du inte ensam om att vänta på D3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hejsan, jag söker efter spel som är i samma stil som Diablo 2. Där man som ensam "krigare" går runt och dödar diverse monster m.m, Spelet kan va både äldre och nyare! Dock inte äldre än Diablo 2,Så snälla ge mig era tips! Är ur dålig på RPG spel som finns där ute.

Dungeon siege 3 kanske?

http://www.rpgamer.com/news/Q1-2011/020911e.html

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem

Trochlight är snudd på en Diablo klon, rätt kul och kostar inte många kronor på Steam.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Titan quest.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Baldurs gate är alltså till konsoll, till PC är det ett annat typ av spel. Jag håller med 1mike20, Titan quest är sjukt bra och i samma anda som Diablo. Du kan även prova Sacred 2.

Permalänk

Har du ett/har möjlighet att låna ett PSP så är untold legends 1 & 2 att rekommendera. Riktigt roliga hack n slash rpg.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk

ja, dungeon siege123.
Borderlands är ju typ samma koncept fast fps, och i en sci-fi setting.

Permalänk
Medlem

Titan Quest är lätt bästa spelet i Diablo stil, riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jo Titan quest är ganska bra, men Legend hand of god är snäppet vassare fast det är ett kortare spel tyvärr.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Titan Quest är det bästa sen Diablo 2 enligt mig.

Sen finns Sacred 1 & 2.

Permalänk
Medlem

Divine Divinity?

Jag har inte spelat igenom hela, men det lovprisades när det kom ut två år efter Diablo 2.

Sen finns ju Nox också. Kom dock ut några månader/halvår före D2, men det är ett helt OK spel. Lite speciellt stuk på "kontrollkänslan" och grafiken om jag kommer ihåg rätt. Men fortfarande mycket monsterslakt a la D2.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Titan Quest var riktigt roligt, inkl expansionen till det. MEN sist när jag spelade det (vilket måste vara över ett år sedan) så var det för mycket buggar som förstörde för min del, och utvecklarna hade mer eller mindre ingen support. På sikt tröttnade jag... delvis pga buggar, bristande support samt att spelet helt enkelt blev för reptererande och långtråkigt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

Trochlight är snudd på en Diablo klon, rätt kul och kostar inte många kronor på Steam.

torchlight

Permalänk
Medlem

Torchlight är som Diablo 2, riktigt roligt spel...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Torchlight för mer hacka och hugga.
Divine Divinity för större spel, inte lika repetitivt som Torchlight.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sayn:

Titan Quest var riktigt roligt, inkl expansionen till det. MEN sist när jag spelade det (vilket måste vara över ett år sedan) så var det för mycket buggar som förstörde för min del, och utvecklarna hade mer eller mindre ingen support. På sikt tröttnade jag... delvis pga buggar, bristande support samt att spelet helt enkelt blev för reptererande och långtråkigt.

Det finns en fan-patch som tydligen skall fixa en hel del buggar.

http://www.titanquest.net/tq-forum/forums/65-Bugfix-Fanpatch

Funkar även online, förutsatt att alla som ansluter till ditt game har den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeZerTe:

Det finns en fan-patch som tydligen skall fixa en hel del buggar.

http://www.titanquest.net/tq-forum/forums/65-Bugfix-Fanpatch

Funkar även online, förutsatt att alla som ansluter till ditt game har den.

Det var som rackarns! Kul att höra... dock sitter jag och trånar efter D3 just nu (vilket dock ser ut att dröja till 2012) men det gör att jag inte kan avnjuta snarlika spel vid sidan av på samma sätt. Men det är nog säkert bara jag som är så konstig.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Permalänk
Medlem

Path Of Exile kanske? Är dock i beta nu, men kommer ut någon gång under 2011. Man kan ju alltid signa upp sig och hoppas på att få hjälpa dem hitta buggar

http://www.pathofexile.com/video/witch-trailer/play