Permalänk
Avstängd

VM i Skidor-tråden

JAAAAAA
Hellner spöar Northug och Jönsson tvingar Northug till at kämpa om andra platsen.

Tråkigt för tjejerna i sprinten. Men gissa om Kalla är taggad för revansch nu.....

Permalänk
Medlem

Hellner såg ruskigt stark ut! Det var så roligt att höra de norska kommentatorerna tjata om mjölksyra efter backen ^^

Kul även att Jönsson äntligen får en medalj.

Överlag en ganska konstig sprint med många favoritfall under tidens gång. Jag var helt övertygad om att Randall skulle vinna damernas, men tji fick jag.

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edman:

Hellner såg ruskigt stark ut! Det var så roligt att höra de norska kommentatorerna tjata om mjölksyra efter backen ^^

Kul även att Jönsson äntligen får en medalj.

Överlag en ganska konstig sprint med många favoritfall under tidens gång. Jag var helt övertygad om att Randall skulle vinna damernas, men tji fick jag.

Ja riktigt kul för Jönsson. Brukar träffa på honom och Anna i skidspåren ibland. Dessvärre har man oftast inte en chans att hänga på. Men de ger ju inspiration.

Permalänk
Medlem

Den där Bjoergen alltså... :bow:

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Den där Bjoergen alltså... :bow:

Tråkiga är ju att hon går på mediciner som är dopningsklassade. Hon har själv sagt att om det inte vore på grund av dem så hade hon inte varit som bra så hon är idag.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Tråkiga är ju att hon går på mediciner som är dopningsklassade. Hon har själv sagt att om det inte vore på grund av dem så hade hon inte varit som bra så hon är idag.

Börja inte med den där skiten. Hon är astmatiker. Medicinen hon tar ger ingen som helst fördel för en vanlig frisk människa.

HON HAR ALLTSÅ INGEN SOM HELST FÖRDEL GENTEMOT DE ANDRA LÖPARNA.

Det enda medicinen gör är att den låter henne tävla på samma villkor som alla andra.

Permalänk

När hon säger det själv har jag mycket svårt att tro annat ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det ju uppenbarligen vara så att det är många, typ halva svenska landslaget, som tar samma medicin. Så den spelar nog mindre roll i sammanhanget, Marit är helt enkelt jävligt överlägsen och chansen är väl att hon tar 6 guldmedaljer detta VM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

När hon säger det själv har jag mycket svårt att tro annat ...

Det är ungefär som att en skytt eller liknande med synfel inte skulle få ha glasögon på sig.

Björgen kommer vinna 6 guld. Hon är så överlägsen för att hon förtjänar det. Hon har slitit så jäkla hårt de senaste säsongerna utan någon större utdelning. Ketchupeffekt.

Sen så har hon inte det bästa motståndet heller.Jag menar den främsta utmanaren kan ju inte ens åka skidor ordentligt. Kowalczuk ser ju ut som en skuggshuggare när hon åker. Ren kraft. Damskidåkningen har ingen större jämnhet. Bara det att en åkare som Rydqvist kan komma sexa i ett VM säger ju det mesta. (Jättekul för övrigt!) Det är väldigt många damer som har sett toppen på sin karriär redan utan att det kommit några nya stjärnskott.

Visa signatur

---