13" till bildredigering och dockning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2007

13" till bildredigering och dockning

Hej,

Har för närvarande en Dell XPS som fungerat skitbra samt en stationär dator för bildredigering och liknande men har lekt med tanken på att kunna ha en 13-14" bärbar med en docka istället för nuvarande koloss, som i och för sig fungerar hur bra som helst men ändå. I övrigt blir det som för samtliga datorer film, surfning men det förutsätter jag att alla datorer ska klara utan problem idag.

Anledningen till den stationära är att jag sett till att den är tyst, nästan ljudlös, och det är viktigt för mig.

Är det någion smo har erfarenheter av dockor för själv vet jag inte mycket om dom och är det någon som har en bärbar till liknande användningsområde. Spela spel är ignet jag gör så klarar den bildredigering så är det fullgott.

Är det kanske läge att invänta SB? Tacksam för alla tips, råd och erfarenheter. Priset skall helst vara runt 10' om det är möjligt.

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2003

Vad jag sett, så verkar enbart Sony Vaio Z ha några vettiga skärmar i 13-14"-klassen. Både vad gäller upplösning, betraktningsvinkel och färger.
Nackdelen är dock att de datorerna är svindyra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2008