Ett spel som jag vill ha

Permalänk

Ett spel som jag vill ha

Tjena Sweclockers!

Jag tänkte höra om någon utav er där ute vet något spel som liknar följande:

Ett RPG spel där man lever i en tidig tidsålder
Stor värld
Hyfsad grafik
Bra story
Frihet i spelet
Man ska kunna skapa sin egna karaktär
Det spelar ingen roll om det är fantasy eller inte

Tack på förhand!

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thaman909:

Tjena Sweclockers!

Jag tänkte höra om någon utav er där ute vet något spel som liknar följande:

Ett RPG spel där man lever i en tidig tidsålder
Stor värld
Hyfsad grafik
Bra story
Frihet i spelet
Man ska kunna skapa sin egna karaktär
Det spelar ingen roll om det är fantasy eller inte

Tack på förhand!

WoW :D????

Permalänk
Medlem

Något ur Guildwars serien kanske?

Permalänk

Oj, tack för dessa snabba svar!

Har spelat en del wow men har tröttnat en hel del på det nu kanske tack vare den barnsliga grafiken. Guildwars har jag dock aldrig testat. Hur är Guildwars? Är det ett MMORPG spel? Måste man betala i månaden osv?

Tack igen!

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|

Permalänk
Medlem

The elder scrolls IV - Oblivion

Dock var jag inte så mycket för storyn i det spelet, men det är väldigt stort. Sen finns det även väldigt mycket spelarskapta moddar som du kan ta del av.

Dragon age origins:

Här spelar du med flera karaktärer visserligen. Men väldigt bra karaktärer och story. Du har valmöjligheter.

Båda dessa spel har även uppföljare som kommer ut nu i år så det kan vara läge att kolla in de föregående spelen

Permalänk

Har redan spelat båda dessa spel redan. Tyckte att båda var riktigt roliga och jag väntar förväntansfullt på uppföljarna. Tack ändå!

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|

Permalänk

Alla spelen ur fable-serien?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Aion, har inte kört men har hört att de ska vara ungefär som wow.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

dragon age?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Guildwars är ett riktigt roligt spel Ingen månadsavgift och de är de bästa ^^ Längtar till GW2 som förhoppningsvis kommer ut iår!

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk

Okej, man kanske ska testa Guild wars då. Har aldrig testat Fable spelen heller. Finns Fable till PC? Vad är det för typ av spel? Aion har jag testat och jag tyckte inte att det var någon vidare dock.

Tack igen!

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|

Permalänk
Medlem

Guild Wars är jävligt skoj, spelat det i säkert 3år +.

Dock om du lämnar en stad (genom en sorts teleport) så är du där ensam, du får en egen kopia av världen, typ som i Diablo 2. Så för att spela med dina kompisar behöver du invita dem till ditt party, sen kan ni gå ut i världen tillsammans.

I städer är alla samlade dock

Permalänk
Medlem

Skyrim (The elder scrolls V) lär passa dina önskemål perfekt när det kommer ut den 11:e november.
Oblivion (TES IV) är annars ett spel med väldigt mycket frihet att göra som man vill. Idag kanske grafiken är lite gammal, men den är fortfarande vacker och det finns en väldig massa moddar för att bättra på den.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

fallout 3 och new vegas, även dragon age serien!

Permalänk

Elder Scrolls serien är grym! Se till att använda moddar till Oblivion, då är det mycket, mycket mer kul ^^

Annars är Bethesda Softworks en av de bästa i branschen.

Visa signatur

Fractal Define XL | Fractal Design 800W mod. | Intel i5 2500K@3.5GHz | Asrock P67 Extreme4 | Gigabyte 560Ti OC | 2x4 1600MHz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Mount & blade: warband.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk

Fallout serien

Var det ngn som redan hade skrivit ja

Permalänk
Medlem

Fallout 3 + New vegas?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Tetris!!!

Permalänk

Everquest II : ) Garanterat!

Permalänk
Medlem

Neveriwinter nights 1+2. Har kan du tweaka dina karaktärer fantastiskt mycket

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk

Jag skulle sagt Witcher och kommande Witcher II , men där skapar man inte sin egen karaktär, däremot så formar man honom genom att fördela XP och färdigheter.

Permalänk
Medlem

Dragon age serien samt neverwinter nights serien

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Mount&Blade warband. Det är ett sjukt kul RPG spel där man får bygga upp en armé och typ ta över städer. Kanske inte så bra förklaring, men kolla på youtube så får ni se ;).
Det finns dessutom massa jätte bra moddar till det

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk

Tack för alla svar hittills! Jag funderar på att börja med att testa Guild wars trial. Mount & Blade orginalet har jag testat och det var väldigt kul, speciellt med alla dessa moddar. Mount & Blade warband däremot har jag aldrig testat, har bara hört att dem har lagt till en multiplayer del i det. Jag har faktiskt aldrig tänkt på moddar till Oblivion, kanske något man ska göra. Everquest II, Withcer II och Neveriwinter nights ska jag ta och kolla upp.

Kom gärna med fler förslag!

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|