Permalänk
Entusiast

Parasite Eve

13 år sedan sen jag först spelade Parasite Eve 1, och denna månaden så släpps det tredje spelet i serien The 3rd Birthday i butiken och Parasite Eve 1 på PSN.

Någon mer som ser fram emot 3an, alternativt återsläppet av 1an? Blir till att skaffa båda och låta PSP'n gå varm ett tag helt klart.

Parasite Eve 1
The 3rd Birthday

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Vill verkligen spela ettan kommer det på eu psn?

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av guffen86:

Vill verkligen spela ettan kommer det på eu psn?

Eftersom PE1 aldrig släpptes i Europa så är det tyvärr tveksamt ifall det någonsin kommer släppas på EU PSN. Så det är antingen att vänta på det osäkra jag vet inte hur länge eller skapa ett US konto och köpa det därigenom. Ett av de bästa och unika rollspelet som gjorts, så det är det ju klart värt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Ja Parasite Eve 1 var/är verkligen underbart. Har försökt läsa böckerna (i alla fall första boken baseras på en skräck-roman med samma namn), men alltid kommit av mig. Har själv inte kört 2an då min bror avrådde mig från det, ska vara mycket sämre tydligen.
Intressant onödig fakta är att det använder samma motor som Final Fantasy 8.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Ojoj blir nog tll att låta psp:et dammas av och gå varmt när de släpps

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

"[...] Due to her special powers, she still has the body of a woman in her 20s, although in terms of age she should actually be 38 year old.

Motomu Toriyama, the scenario director, feels that it is rare to be able to focus on a woman in her mid 30s in a game and is taking the opportunity to properly depict the thinking and lifestyle of a cool woman."

Så jävla löjligt. Sen är det ett ganska simpelt skjutspel som inte har mycket med Parasite Eve (dvs det riktiga RPGet) att göra.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Entusiast

De har ändrat gameplay, men det har ju lika mycket med Parasite Eve storyn att göra som ettan och tvåan. Detta verkar vara ett RPG/shooter, på samma sätt som tex Borderlands/Fallout 3 och BL/Fallout är väl RPG's? Sen att Aya Brea har krafter som mycket väl kan påverka åldern är det ju inget snack om ifall du spelat de tidigare spelen?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

De har ändrat gameplay, men det har ju lika mycket med Parasite Eve storyn att göra som ettan och tvåan. Detta verkar vara ett RPG/shooter, på samma sätt som tex Borderlands/Fallout 3 och BL/Fallout är väl RPG's? Sen att Aya Brea har krafter som mycket väl kan påverka åldern är det ju inget snack om ifall du spelat de tidigare spelen?

Jag kallar det inte ett RPG bara för att man kan köpa uppgraderingar till vapnen, det är ett simpelt lock-on-och-skjuta-gameplay.

Först var jag tveksam pga att det var så viktigt i pressmeddelandet hur gammal hennes kropp var, sen såg det rätt bra ut på trailern och jag tänkte ändå förboka The Third Birthday. Men sen hittade jag en recension som bekräftade alla mina initiala misstankar: det är ett mediokert actionspel som ska säljas med hjälp av mjukporr, Aya ser yngre ut än någonsin och hela tiden råkar hennes kläder gå sönder och hon blir mer eller mindre naken hela tiden. Hennes nya image är dessutom att vara svag och osäker... Den främsta reklamen Square Enix har för spelet är en porrig duschscen där Aya tar sig sjäv på brösten och stönar.

Nej fy fan, jag tar det som en personlig förolämpning att de lanserar den här skiten, Parasite Eve är ett av mina favoritspel pga historien, grafiken och stridssystemet, inte för att man skulle fått se Aya naken hela tiden.

Nej, köp Tactics Ogre eller Final Fantasy IV Complete Collection till PSP istället.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mfm:

Nej fy fan, jag tar det som en personlig förolämpning att de lanserar den här skiten, Parasite Eve är ett av mina favoritspel pga historien, grafiken och stridssystemet, inte för att man skulle fått se Aya naken hela tiden.

Nej, köp Tactics Ogre eller Final Fantasy IV Complete Collection till PSP istället.

Uppföljaren till Parasite Eve förtjänar att man spelar igenom innan jag säger om det är varken bra eller dåligt, har väntat länge på det här. Även om spelet på pappret ser ut att vara ganska olikt föregångarna så låter jag sista ordet bli sagt efter credits rullar.

Tactics Ogre är även det ett givet köp, måste inte ge upp PE bara för det utan ska lira igenom båda.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II