Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flen
Registrerad
Feb 2011

Behöver hjälp med moderkort..

Är väldigt ny med det här att bygga en dator ifrån grunden, men bestämde mig för att göra det idag.. så nu står jag här med vad jag tror är en fullt funktionerande dator, det ända problemet är att när jag startar den så kan jag inte fixa med inställningar och drivrutiner. Jag kommer till ett visst "ställe" i BIOS och kan inte komma vidare.. Så jag undrar utifall någon här har haft samma problem? moderkortet är ett msi P67 - GD55

:- )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollywood
Registrerad
Mar 2010

Har du byggt den från grunden eller har du köpt den färdig? T.ex. HP eller något i den stilen.

Vet du skrev du byggt den från grunden. Men frågar ändå för du kanske menar du plockat isär den och sen byggt ihop den igen?

Märkesdatorer har oftast låst BIOS så man inte kan ändra något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flen
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av partynikko:

Har du byggt den från grunden eller har du köpt den färdig? T.ex. HP eller något i den stilen.

Vet du skrev du byggt den från grunden. Men frågar ändå för du kanske menar du plockat isär den och sen byggt ihop den igen?

Märkesdatorer har oftast låst BIOS så man inte kan ändra något.

Det blev helt från grunden, första riktiga bygget jag har gjort beställde olika komponenter ifrån komplett och Inet, så det borde inte vara låst ;o

:- )