Permalänk

The sims 2 error

När jag försöker spela The sims 2 så kommer följande error upp

"Failed to find any DirectX 9.0c compatible graphics adapters in this system! Please make sure you have a DirectX 9.0c compatible graphics adapter and have installed the latest drivers provided by the manufacturer. The application will now terminate."

Jag har försökt googla men hittar ingen lösning.

Min dator ser ut såhär:

Windows 7 premium 64bit
Nvidia geforce gtx 460 1gb
4gb ram
AMD phenom2 x4 965 3,4 GHz
Asus M4N98TD EVO SLI

Spelet är KÖPT.

EDIT: Någon som vet hur jag kan fixa detta?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Jag har redan directx 11 installerat.

Men jag provade installera det där och det hjälpte mig inte.

Permalänk
Medlem

Det funkar med andra spel?

Högerklicka på spelets icon och testa några av de kompabilitietslägen som finns.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Skrivet av Harakiri:

Det funkar med andra spel?

Högerklicka på spelets icon och testa några av de kompabilitietslägen som finns.

de enda spel som inte funkat tidigare hittills som jag har provat var the sims 3 och nu när jag installerade the sims 2 så funka inte det heller.

provat olika kompatibilitetslägen.

Permalänk
Medlem

Bara ett fultips men kanske funkar , testa att på skivan skjuta in DirectX9 som skall ligga där utifall nån fil fått knas.
Samma med grafikdrivarna , nåt är konstigt med att spelet inte detecterar kortet korrekt och då är det oftast DirectX eller grafikdrivarna.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W