Google Chrome allt vanligare hos SweClockers läsare

Permalänk
Medlem

Jag längtar tills nya FF kommer, då kanske det bli ändring?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk

Kanske ska prova Chrome nu när den har blivit så populär, Gillar dock Firefox som jag är van vid att använda sedan länge

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk

Som så många andra gick jag från Rödaräven till Chrome p.g.a minnesbekymmer. Men också för att Chrome flyter på mycket bättre än räven. Har en gammal bärbar som jag ibland utnyttjar på resande fot och stor skillnad på hastighet mellan räven och chrome. Dock saknar jag utbudet av plugins.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Chromium äter Chrome till frukost alla dagar

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Har chrome något bra engelskt rättstavnings plugin? Måste den ju ha.

Permalänk
Medlem

Kör själv Opera överallt. Det är så smidigt att koppla upp allt genom Opera Link, så när du installerar det på en ny dator är det bara att skriva sitt anv.namn och lösen så får man ner alla bokmärken och lösenord

Enda datorn jag kör chrome på är min flickväns EeePC då den av uppenbara skäl inte klarar tyngre apps utan att börja sega ner sig

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

När Adblock, NoScript, RefControl och Https-Everywhere finns till Chrome, så ska jag kanske fundera på att byta från Firefox.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk
Medlem

Vad kör Swec redaktionen själva då?

Jag kör chrome, började som ett test bara, sen fastnade man fort.
*Smidigt & enkelt gui
*Snabb
*Snygg

Och förresten så finns det en hel del tillägg numera.
B.la adblocker som är den enda jag ser ett behov av och därav använder.

Firefox har jag inget emot.
IE e bara segt, tråkig windows/microsoft typisk design som inte faller mig i smaken. Enligt mig, jobbigt gui.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Kör själv Opera överallt. Det är så smidigt att koppla upp allt genom Opera Link, så när du installerar det på en ny dator är det bara att skriva sitt anv.namn och lösen så får man ner alla bokmärken och lösenord

Enda datorn jag kör chrome på är min flickväns EeePC då den av uppenbara skäl inte klarar tyngre apps utan att börja sega ner sig

Synca google chrome med ett google konto, = fixed, *Invalid reason*

Skrivet av Josef:

När Adblock, NoScript, RefControl och Https-Everywhere finns till Chrome, så ska jag kanske fundera på att byta från Firefox.

Adblock, check, de andra har jag inte koll på.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att det är så få som använder Opera. Tror Opera hade haft fler användare om folk hade provat det. Efter jag provade det första gången så kommer jag inte gå tillbaka till FF eller chrome. Enligt mig är Opera smidigare, snabbare, snyggare och har bättre finesser som passar mig.

Permalänk

körde länge firefox men bytte till crome för ca ett år sedan.. har tyvärr bytt tillbaka nu bara för att det strulade med Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

Synca google chrome med ett google konto, = fixed, *Invalid reason*

Adblock, check, de andra har jag inte koll på.

Ja, det är ju helt rätt. Men det är mest NoScript jag kommer att sakna. Det finns NoScript-liknande funktioner i Chrome, men inte alls lika bra.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Har chrome något bra engelskt rättstavnings plugin? Måste den ju ha.

ja.. funkar jätte smidigt
även att byta emellan olika språk

Permalänk
Medlem

Inte testat chrome på länge, mer än ett år sen.
Kanske ska testa igen, men är nog beroende av vissa tillägg som FF har.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

Jag kör Opera för det mesta. Upplever den som snabb, lättviktig och gör vad den ska.

Samma här. Finns ingen annan webläsare som fungerar så smidigt och som klarar av så mycket tabbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Kör själv Opera överallt. Det är så smidigt att koppla upp allt genom Opera Link, så när du installerar det på en ny dator är det bara att skriva sitt anv.namn och lösen så får man ner alla bokmärken och lösenord

Enda datorn jag kör chrome på är min flickväns EeePC då den av uppenbara skäl inte klarar tyngre apps utan att börja sega ner sig

Själv upplever jag det som att Chrome är tyngre än Opera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizi:

Tycker det är synd att det är så få som använder Opera. Tror Opera hade haft fler användare om folk hade provat det. Efter jag provade det första gången så kommer jag inte gå tillbaka till FF eller chrome. Enligt mig är Opera smidigare, snabbare, snyggare och har bättre finesser som passar mig.

Jag håller med fullständigt.

Jag var också en sådan som köre FF tidigare sen 5-6 år tillbaka. Men hämtade ner Opera då folk sällan nämner det och ville kolla hur det var. Redan efter 5 minuter var jag helt såld och avinstallerade FF.

Så JÄVLA lättnavigerat Opera är!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Böt till Chrome från Firefox!

Fördelar:
*Snabb
*Snygg/stilren
*Liten

Använder en laptop och då gör den extra raden högst upp och längst ner ganska så mycket!!! (chrome saknar dessa för er som inte vet)

Permalänk
Medlem

Det finns bara en anledning till att jag använder Firefox och inte Chrome på mina datorer och det är NoScript.

På iPaden och iPhonen föredrar jag Atomic Browser :>

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Musikälskare

Tre fingrar ner/upp fungerar inte på Mac när man kör Chrome, aldrig att jag använder de då

Ja sen saknar det mängder av add-ons som Fx har

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maillo:

Sorry!

The page you requested couldn't be found

Visa signatur

.

Permalänk

Inte förvånad. Chrome är en jättebra webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrfresh:

Sorry!

The page you requested couldn't be found

ska stå html*

http://www.tomshardware.com/reviews/firefox-chrome-opera,2558...

Permalänk

Har testat Firefox, Opera, Chrome utöver IE...
Körde med Firefox fram tills igår på min stationära dator hemma men bytte till Chrome, är inte i behov av alla tillägg mm. som finns i Firefox, det räcker med Adblock för mig och det finns även i Chrome.
På skoldatorn har jag dock Firefox kvar då jag är i behov av vissa tillägg för studier mm. Även vissa funktioner som finns i Firefox behöver jag.

Opera testade jag förut, kanske 1 år sedan, och gillade det väldigt mycket faktiskt! Vet inte riktigt varför jag bytte från Opera, måste vart pga. något tillägg ^^

Längtar till pwn2own som är den 9-11 mars. Så får vi se vilken/vilka webbläsare som är säkra Låter som att Chrome är säkert med tanke på vinstsumman Google utlovar.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Testade Chrome för ca ett år sedan, personligen gillade jag det inte alls. Håller mig kvar vid FF och Opera.

Permalänk

Jag började köra Firefox i stort sett när det kom ut. Har aldrig gillat Internet Explorer, och innan Firefox fanns så var det Netscape som gällde. Har varit kanonnöjd med Firefox i alla år och kommer nog aldrig sluta använda det. Däremot så kör jag ibland med Chrome oxå för vissa ändamål. Jag gillar den inte lika mycket som Firefox då jag använder en hel del plugin till Firefox. Jag tänker liksom såhär: Vad som helst funkar så länge det inte är Internet Explorer.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

En sak som jag inte hittar är när man klickar upp en ny flik så kommer man fram till mest besökta sidor bla bla.. använde explorer innan där varje gång jag klickade upp en ny flik så kom jag till startsidan. Någon som vet om det är möjligt att ändra på?

Permalänk
Medlem

Själv är jag trogen Firefox användare. Gillar speciellt Adblock pluginet (avstängt på SweC ofc). Fast kan erkänna att jag inte gett t.ex. Chrome en ärlig chans

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

Tycker det är synd att det fortfarande är 23% som använder IE! jag vet att folk bara har IE på arbetsdatorerna eller skol datorer men ändå 23%.

Visa signatur

I5-3570K@4,4Ghz| KFA2 GTX 1070 Ti | ASRock Z77 ExtreaM4 | Corsair 8GB 1600MHz Vengance | Corsair HX 750W | Samsung 840 250GB