Google Chrome allt vanligare hos SweClockers läsare

Permalänk
Medlem

När det gäller snabbhet, så har jag nu installerat de alla "stora" webläsarna (utan att installera extra plugins). Det gick inte ens att märka skillnaden på uppstarten vilken som var snabbast på uppstarten på en SSD, förutom en...Firefox hade faktiskt märkbar långsammare uppstart än övriga.

Annars så laddar alla sidor nästan lika snabbt. Snabbast var Internet Explorer 9.

Snabbhet är inte viktigast för mig. Jag trivs med Opera. Den är inte snabbast, men snabb är den.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Kör firefox av gammal vana, kört det länge och gillar det. Testade chrome när det släpptes men gillade det inte riktigt, största anledningen då var att jag inte kunde få den som jag har mitt FF idag, högst upp har jag idag ca 120 snabb länkar till mina mest använda sidor, grymt skönt är det.

Snabbhet spelar inte så stor roll för mig, om chrome är en sekund snabbare, so what, jag har inte bråttom.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Skrivet av Nerus:

Det finns bara en anledning till att jag inte byter från FF till Chrome. Det är snabbfunktionen i adressfältet. I FF kan man enkelt skriva swec och trycka på enter så googlar den det och tar det mest relevanta alternativet, man kommer då direkt till sweclockers.com, funktionen fungerar förvånansvärt bra (dock inte på betan vad jag vet).

Är det någon som vet om det finns en sådan funktion i Chrome? Då hade jag bytt direkt.

Alla addons jag använder finns till Chrome, bland annat Adblock Plus.

Med Instant behöver du bara skriva s, utan att klicka retur, så är du inne på sidan:)
Skriv bara "about:flags" i adressfältet i Chrome, och aktivera därifrån!^^

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem

Kör FireFox med Foxscape temat, så nära gamla fina Netscape jag kan komma!

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Går det att få till en "start bar" funktion i Chrome? En som liknar den som finns i doldisen Opera

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josef:

När Adblock, NoScript, RefControl och Https-Everywhere finns till Chrome, så ska jag kanske fundera på att byta från Firefox.

Jag gjorde en snabb sökning på google och fick upp detta.

NoScript
http://www.ghacks.net/2010/08/18/notscript-brings-noscript-fu...

Https-Everywhere (aka KB SSL Enforcer)
http://www.tothepc.com/archives/automatic-http-to-https-redir...

Detta borde väl duga tills vidare?
Du skulle även kunna skicka ett mail till skaparen av RefControl och fråga om det finns planer på chrome support?

PS. Jag vet inte alls om dessa plugins är lika bra som de i Firefox. DS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nathanael:

Med Instant behöver du bara skriva s, utan att klicka retur, så är du inne på sidan:)
Skriv bara "about:flags" i adressfältet i Chrome, och aktivera därifrån!^^

Eller så går man bara till alternativ och bockar i instanst där så ska det också fungera (för den som inte vill krångla till det helt enkelt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Dom som går upp är ju Safari (iphone) och Chrome (Android) kan det vara det som ligger bakom lite kanske? Vet inte hur många som surfar med dessa plattformar på SweC, eller om dom är med i statistiken, men kan ju vara en förklaring.

Ja det är ingen dum fråga. Surfar själv mycket på Swec med iPhonen när jag är på jobb. Skulle vara kul om man fick svar på denna fråga

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Kör firefox av gammal vana, kört det länge och gillar det. Testade chrome när det släpptes men gillade det inte riktigt, största anledningen då var att jag inte kunde få den som jag har mitt FF idag, högst upp har jag idag ca 120 snabb länkar till mina mest använda sidor, grymt skönt är det.

Snabbhet spelar inte så stor roll för mig, om chrome är en sekund snabbare, so what, jag har inte bråttom.

När du skrev snabblänkar, menar du bokmärkesfältet eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoorex:

Kan man ha bokmärken på samma sätt i Chrome som i Firefox? Alltså i mappar under adressfältet? Om det går, kan man importera alla bokmärken direkt från Firefox?

Skrivet av AlbertMwugabi:

Kör firefox av gammal vana, kört det länge och gillar det. Testade chrome när det släpptes men gillade det inte riktigt, största anledningen då var att jag inte kunde få den som jag har mitt FF idag, högst upp har jag idag ca 120 snabb länkar till mina mest använda sidor, grymt skönt är det.

Snabbhet spelar inte så stor roll för mig, om chrome är en sekund snabbare, so what, jag har inte bråttom.

Yes, allt fungerar exakt som i Firefox

Permalänk

Vi opera-användare är få, men vad gör det, för vi vet att vi sitter på det bästa iallafall.

Permalänk

Tycker Chrome och Opera delar en första plats, gillar layouten

Visa signatur

Mina gaming grejor :)
Cooler Master Scout | AMD 6950 | AMD X6 1055T 3,2ghz | MSI 870-A | 500GB Western Digital | Corsair HX850w | Razer Mantis | Razer Naga | Logitech keyboard | Xbox 360 | Sist och minst två 17 tums VGA skärm xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

körde med bara firefox förut (ca ett år sen eller så) men blev lej på den efter ett tag, har webläsaren igång i dagar innan jag stänger av den, å firefox tuggar bara mer å mer å mer å mer ram hela tiden och blir segare å segare ju fler sidor jag varit på tills jag startar om den

Detta är det enda jag stör mig på med Firefox. Dock händer det inte ofta, enbart när man har många och krävande tabs uppe, och då är det bara att starta om Firefox igen.

Testade Chrome men tyckte den var lika snabb som Firefox, uppstart och omstart av Firefox tar ändå bara ett par sekunder... nej då tycker jag minneshantering är viktigare, och där var Chrome mycket sämre. Det plus att jag inte vet om alla plugins finns håller mig kvar till Firefox, snart kommer ju version fyra också så det är lika bra att vänta. Annars tycker jag Chrome är en snygg om än lite svårhanterlig webläsare

Permalänk
Medlem

Chrome FTW! Önskar bara att de finputsade webbläsaren något, t.ex. så att nerladdningsrutan stängs automatiskt, masterlösenord etc.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Har kört FireFox rätt länge. Testade nån annan ett tag men det var en funktion som inte fungerade som jag ville så jag bytte tillbaka.
Jag gillar alla tillägg. De som avgör.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Hedersmedlem

Varför välja Chrome?: Chrome gör vad en webläsare ska göra. The End :).

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

En sak jag inte begriper. Inte alls.

Alltid när nån publicerar sån här statistik så läser man om att Internet Explorer har så och så stor del av kakan. Frågan är: var finns alla dessa IE-människor? Jag känner inte en enda.

Permalänk
Medlem

Jag bytte själv till Chrome förra året

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Finess:

Förvånar mig inte alls, tror detta är trenden över lag, åtminstone i de kretsar jag umgås. Chrome är så mycket snabbare, hade dock önskat fler Plug-ins såsom redan finns till Firefox, typ adblocker och liknande.

Finns i Chrome iallfall addblocker

Har kört firefox länge men testade chrome och går inte tillbaka till nån annan webläsare..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Har chrome något bra engelskt rättstavnings plugin? Måste den ju ha.

Behövs inte plugin för det. Det finns redan inbyggt :).

Permalänk
Inaktiv

Varför finns det inte möjlighet för flerkryssning här? Kör lite blandat, men antar att det blir mest FF

Permalänk
Medlem

Jag byter hela tiden, kanske var tredje månad (eller när man tröttnar ;P ) . Dom jag byter mellan är Explorer, Firefox, Chorme och Opera, alla är trevliga.

Just nu sitter jag med Opera och den är väldigt snabb? Dock lite svår att förstå i början, men när man väl är i gång fungar det bra.
Det som retar mig är att Java inte funkar utmärkt.
Dom här "snabbkommandon" med musen vill man bara ha ibland då dom är väldigt effektiva men i andra lägen kan dom vara väldigt irriterande (måste se för att förstå).

Ska snart prova firefox då det var väldigt länge sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

En sak jag inte begriper. Inte alls.

Alltid när nån publicerar sån här statistik så läser man om att Internet Explorer har så och så stor del av kakan. Frågan är: var finns alla dessa IE-människor? Jag känner inte en enda.

Vanligt folk Min mor använder t.ex. Internet Explorer. Min syster gjorde det innan jag tvingade på henne Google Chrome. De flesta skiter fullständigt i om sidan laddar några millisekunder snabbare.

Det är oftast därför Internet Explorer har sån liten andel användare på tekniksidor men är största webbläsare på t.ex. Aftonbladet osv som "vanligt folk" surfar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moodilic:

Jag gjorde en snabb sökning på google och fick upp detta.

NoScript
http://www.ghacks.net/2010/08/18/notscript-brings-noscript-fu...

Https-Everywhere (aka KB SSL Enforcer)
http://www.tothepc.com/archives/automatic-http-to-https-redir...

Detta borde väl duga tills vidare?
Du skulle även kunna skicka ett mail till skaparen av RefControl och fråga om det finns planer på chrome support?

PS. Jag vet inte alls om dessa plugins är lika bra som de i Firefox. DS.

Ja det ser ju lovande ut för framtiden.
Tyvärr har notscript fortfarande inte stöd för blockering av alla script. Men det ska vara under utveckling.
Jag får läsa på mer om notscript. Vore intressant och veta om det har något som liknar på Application Boundaries Enforcer och ClearClick (Anti-Clickjacking).

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Har alltid använt firefox, provade chrome under en längre tid. Finns några saker som jag störde mig på med chrome så använder firefox

Permalänk
Medlem

Var länge en inbiten FF användare, men efter att ha börjat få ständiga problem med Silverlight-plugin (som jag för övrigt behöver) så gick jag över till IE9 RC. Det känns som 2011 faktiskt!

Permalänk
Medlem

försökte mig på chrome ett tag men är tillbaka till firefox igen, är små saker som stör mig med chrome. Och firefox 4 är mycket snabbare på segare datorer med mindre minne.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Kör firefox 4 beta 12 nu och är jätte nöjd. Väldigt likt chrome på många sett i designen, men jag tycker bättre om alternativen i firefox.

Alla som kanske bytt från ff till chrome och missat ff4 borde testa direkt!

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

opera har jag fastnat för. upplever den snabbast av dom alla så det skadar ju inte heller.
chrome har jag lite svårt för vet egentligen inte varför..