Permalänk
Medlem

busigt värre!

Bytte mitt gammla chassi (SilverStone Raven Rv02) mot ett nytt Fractal Desinge Define R3 och är mycket nöjd över bytet, ångrar de inte alls! va dock lite svårt att dra kablarna med detta nätagget som jag har nu, men ska snart köpa nytt så!

Prestandan
Asus P7P55D-E Pro, Socket 1156
Intel Core i5 Quad Processor i5-760
Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 4GB
Gainward Gtx 570 Phantom 1280mb
2 st Western Digital 1 tb = 2 tb
Silver Power Blue Lightning 600W PSU nätagg (Nytt nätagg kommer)
Corsair H50 CPU Cooler

busigt värre!

Permalänk
Medlem

ser fint ut !
men byt ut corsair fläkten mot fractalfläkt så ser det fantastiskt ut

Permalänk
Medlem

vänd på den andra fläkten så den tar in luft istället^^
najs btw!

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för fördelar med R3an i jämförelse med ditt gamla chassi?

Kablarna vid dvdläsaren var inte speciellt snygga heller.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tofuxx:

ser fint ut !
men byt ut corsair fläkten mot fractalfläkt så ser det fantastiskt ut

Skrivet av Zakiras:

vänd på den andra fläkten så den tar in luft istället^^
najs btw!

haha ojsan, de blev visst en liten miss där ;D de får jag ändra på då! haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Vad är det för fördelar med R3an i jämförelse med ditt gamla chassi?

Kablarna vid dvdläsaren var inte speciellt snygga heller.

1: Mycket mindre och lättare att ha med sig på Lan

2: Mycket Stilrenare än mitt gammla

3: Lättare att jobba i

och jag ska köpa nytt modulärt nätagg, har bara detta så länge

Permalänk

Lite waste att lägga pengar på ett nytt chassi för din del atm. Så länge har du liksom inte haft ditt chassi, ett par månader. xD Sålt ditt raven btwz? Funderar på ett. PMa mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Lite waste att lägga pengar på ett nytt chassi för din del atm. Så länge har du liksom inte haft ditt chassi, ett par månader. xD Sålt ditt raven btwz? Funderar på ett. PMa mig.

sant, men jag blev trött på raven chassit, pallade inte med de så ingen waste alls för min del! nej, har inte sålt de än, men har en köpare på G tyvär!

Permalänk
Medlem

Att ens komma på tanken att byta ett Rv02 chassi mot ett FD Define R3... *facepalm*

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Att ens komma på tanken att byta ett Rv02 chassi mot ett FD Define R3... *facepalm*

mycket bra byte tycker jag, om man lanar mycket

Permalänk

Fint Ska du sälja ditt gammla chassi ? hör av dig isf

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnJarnedal:

Fint Ska du sälja ditt gammla chassi ? hör av dig isf

tackar! jodå de ska säljas! men har redan köpare på mitt andra chassi, så får se om de blir något där, annars hör jag av mig!

Permalänk
Skrivet av KweeTso:

tackar! jodå de ska säljas! men har redan köpare på mitt andra chassi, så får se om de blir något där, annars hör jag av mig!

Okej, ja gör det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Att ens komma på tanken att byta ett Rv02 chassi mot ett FD Define R3... *facepalm*

Måste hålla med, personligen hade jag hellre släpat på Raven chassit och varit lite mer unik än att köpa R3 chassit alla andra har enbart för att de blir enklare o lana med. I övrigt bra bygge.

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Medlem
Skrivet av evoxer:

Måste hålla med, personligen hade jag hellre släpat på Raven chassit och varit lite mer unik än att köpa R3 chassit alla andra har enbart för att de blir enklare o lana med. I övrigt bra bygge.

jo de är sant, men har hellre ett mindre chassi som inte tar upp 7 bordsplatser som Raven chassit gjorde så enligt mina behov så va de helt rätt att byta! som sagt, de är en smak sak!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KweeTso:

jo de är sant, men har hellre ett mindre chassi som inte tar upp 7 bordsplatser som Raven chassit gjorde så enligt mina behov så va de helt rätt att byta! som sagt, de är en smak sak!

Silverstone Rv02 - 212mm Bred, 503mm Hög, 643mm Djup (12.5kg)
Fractal Design R3 - 207mm Bred, 440mm Hög, 521mm Djup (12.5kg)

Den lär ju inte ta 7 bordsplatser!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Silverstone Rv02 - 212mm Bred, 503mm Hög, 643mm Djup (12.5kg)
Fractal Design R3 - 207mm Bred, 440mm Hög, 521mm Djup (12.5kg)

Den lär ju inte ta 7 bordsplatser!

jag va ironisk -.- nej, men testa själv att ha ett raven chassi och så får du se hur de är jag har haft mitt, och jag tröttnade, Over and out!

Permalänk

Inga google bilder blir en etta

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gangst3r:

Inga google bilder blir en etta

google bilder?

Permalänk
Avstängd

hmm nergradering. från ett 1400kr chassi till ett som kostar 800:- får man fråga varför detta missöde.

edit: läste igenom men men tyckte inte nått lät bra svar messigt, bara för att lana så köper man ett sämre chassi , du kasnke skulle bygga på mAtx och sådanna lådor istället bygga en helt ny burk. Då snackar vi lätt hanterligt

hade tankarna på att bygga på Silverstones SUGO5 chassit ,men hittade inga vettiga h67 moderkort (ITX) så jag la ner det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TmN:

hmm nergradering. från ett 1400kr chassi till ett som kostar 800:- får man fråga varför detta missöde.

edit: läste igenom men men tyckte inte nått lät bra svar messigt, bara för att lana så köper man ett sämre chassi , du kasnke skulle bygga på mAtx och sådanna lådor istället bygga en helt ny burk. Då snackar vi lätt hanterligt

hade tankarna på att bygga på Silverstones SUGO5 chassit ,men hittade inga vettiga h67 moderkort (ITX) så jag la ner det.

Fractal desinge är inte ett sämre chassi enligt mig, smak sak som sagt och jag pallar inte bygga en helt ny burk när jag har en duglig dator, mitt raven chassi var på tok för stort för mig, och hade ändå tänkt köpa ett fractal från början, så svar till er alla, skaffa ett liv istället för att sitta här och verka smarta och tro att ni vet allt om folks behov kweetso over and out!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KweeTso:

Fractal desinge är inte ett sämre chassi enligt mig, smak sak som sagt och jag pallar inte bygga en helt ny burk när jag har en duglig dator, mitt raven chassi var på tok för stort för mig, och hade ändå tänkt köpa ett fractal från början, så svar till er alla, skaffa ett liv istället för att sitta här och verka smarta och tro att ni vet allt om folks behov kweetso over and out!

ok ja du gör som du vill helt klart men vill du ha komentarer på ditt galleri får du det efter va VI tycker ,jag sätter betyget 2 pga att jag anaser att det va ett nerköp från din sida, sen va du anser är inte det jag säter betyg på. i allafall lycka till med ditt nya chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av TmN:

ok ja du gör som du vill helt klart men vill du ha komentarer på ditt galleri får du det efter va VI tycker ,jag sätter betyget 2 pga att jag anaser att det va ett nerköp från din sida, sen va du anser är inte det jag säter betyg på. i allafall lycka till med ditt nya chassi

sant, men som sagt, smak sak raven chassit är ett unikt chassi helt klart, men jag tycker att Fractal chassit är mycket snyggare och stil renare, som sagt, alla har vi olika smak tackar!

Permalänk
Medlem

Ice Cool och ett R3? Det hör inte riktigt ihop i min värld ^^

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Ice Cool och ett R3? Det hör inte riktigt ihop i min värld ^^

och jag vet inte vilken värld du är ifrån

Permalänk
Medlem

Varför har du skrivit "2 Gigabyte Nvidia Geforce GTS 450 OC+ 2GB GDDR5 SLI" när det bara finns ett grafikkoret i galleriet...?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

du e dum på riktigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Varför har du skrivit "2 Gigabyte Nvidia Geforce GTS 450 OC+ 2GB GDDR5 SLI" när det bara finns ett grafikkoret i galleriet...?

Får hem mitt andra imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnJarnedal:

du e dum på riktigt..

nejdå!

Permalänk
Skrivet av KweeTso:

sant, men som sagt, smak sak raven chassit är ett unikt chassi helt klart, men jag tycker att Fractal chassit är mycket snyggare och stil renare, som sagt, alla har vi olika smak tackar!

gillar stilrena chassin och köper ett raven.. hur tänkte du där?
btw, hur var tempsen innan och efter bytet?