Minecraft server problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2009

Minecraft server problem.

Hej, jag har en minecraft server, men när jag startar den och folk joinar så startar dom liksom i ett "tomrum" och bara faller ner, även jag. Jag har öppnat portar och så, folk kan ju joina det står nere i hörnet att dom joinar och sen börjar dom falla...Så jag undrar om någon vet hur man fixar detta?

Tacksam för svar

MVH Anton

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2010

Du kanske har hellworld=true? Blev så att jag endast föll och föll (& min polare) när jag satte på det en dag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007

testa "tp *user som faller* *ditt nickname*" (utan * och ") i concole, så kommer de att hamna vid dig istället och då förhoppningsvis spawna ovan mark varje gång de connectar

i7 6700k, 1080, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

annars kanske det är någon fil som är korrupt? Prova flytta alla filer i undermappen där du har server-minecraft.exe å kör igen.

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2009

Men jag faller ju också! det är det som är problemet, det är bara ibland som jag kommer upp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Dålig serverhårdvara gissar jag på. Alternativt dålig uppkoppling. Det blir så eftersom den inte hinner skicka kartan till dig tillräcklig snabbt, och då faller man tills man fått kartan. Ibland hjälper det att vänta ett litet tag, speciellt om det är en ny värld.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av ToJa92:

Dålig serverhårdvara gissar jag på. Alternativt dålig uppkoppling. Det blir så eftersom den inte hinner skicka kartan till dig tillräcklig snabbt, och då faller man tills man fått kartan. Ibland hjälper det att vänta ett litet tag, speciellt om det är en ny värld.

Nah, hårdvaran är det inte nå fel på. Får låta det stå ett tag så då

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

detta händer mig flera gånger iaf när jag kör på lagservers, jag bara loggar ut och in för att fixa det.

T.ex när jag tpar mig till någon så faller jag ned tills allt har laddat klart, men det fixar sig snabbare när jag logga ut och in ^^

Notera, han som drev servern hade 8 gb ram, fortf samma problem

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

Jag hade lite problem med min MC-server när jag hade den körandes på ett dualcore system. När jag gav den bara 1 CPU så löste det mycket problem.

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2011

Låt den som faller fortsätta falla, och invänta mappen

CPU: Intel i5 4590K | Moderkort: Gigabyte GA-Z97M-D3H | GFX: GTX 770 2GB TwinFrozr | RAM: ADATA 8GB (2x4GB) CL9 XPG INET EDITION | HDD: 1TB WD Blue | PSU: be quiet! Pure Power L8 630W| CPU-Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Chassi: BitFenix Prodigy M |OS: Windows 8 Ultimate |_| CITERA FÖR SVAR!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2009

*Tråd flyttad*