Intel Z68 är P67 med videoutgångar och hybridlagring

Permalänk
Melding Plague

Intel Z68 är P67 med videoutgångar och hybridlagring

Trots bristen på uppdaterade moderkort för Sandy Bridge är Intel på väg att lansera en ny styrkrets till sockel LGA 1155. Intel Z68 lägger till videoutgångar och hybridlagring.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Kommer klockmöjligheterna likna P67?

Annars så ser det fint ut, SSD caching var ett bra tillägg

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Så nu ska man alltså köra en i7@5GHz och integrerad grafik? Ser ingen direkt användning för den här platformen...

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Alla som behöver snabb cpu behöver inte superduperextremegrafikmegakortet 2.3

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Så nu ska man alltså köra en i7@5GHz och integrerad grafik? Ser ingen direkt användning för den här platformen...

Och så överklockar du sönder ditt diskreta grafikkort, och plötsligt är du väldigt glad över att du kan använda den integrerade. Alternativt om du inte vill värma upp ditt rum för mycket så kan du använda integrerade grafiken när du inte spelar.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Skrivet av hakuni:

Och så överklockar du sönder ditt diskreta grafikkort, och plötsligt är du väldigt glad över att du kan använda den integrerade. Alternativt om du inte vill värma upp ditt rum för mycket så kan du använda integrerade grafiken när du inte spelar.

Desvärre är det inte så smärtsamt att "växla" över från inbyggt till 'diskreta' grafikkort...

Visa signatur

Intel Core i7 875K 2.93Ghz (O.C 3.12Ghz) + Corsair H70.
Asus P7P55D-E PRO - Corsair 8GB (4x2048mb) 1600mhz
Gigabyte GF470 SoC
Fractal Design R3 Black - Corsair AX 850W.
M-Audio Delta 1010LT

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som reagerade på "Performance Over Clocking" istället för Overclocking som det borde stå. Hade intel bråttom att få ut slide'n av någon konstig anledning?

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Någon annan än jag som reagerade på "Performance Over Clocking" istället för Overclocking som det borde stå. Hade intel bråttom att få ut slide'n av någon konstig anledning?

Alla skriver väl med lite särskrivning ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Alla skriver väl med lite särskrivning ibland.

Ja absolut Ingen viktig kommentar, tycker bara att någon borde granska dokumenten på ett stort företag som Intel.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Så nu ska man alltså köra en i7@5GHz och integrerad grafik? Ser ingen direkt användning för den här platformen...

Du kan inte förställa dig att man kanske vill ha ETT bra grafikkort och köra en andra skärm på det integrerade? Allt handlar ju inte om spel för alla tänkbara kunder. Kopplar du in dubbla skärmar på ett Nivida/AMD-kort går det aldrig riktigt ner i arbetsläge vilket gör att man får högre strömförbrukning och högre ljudnivå. Dessutom, med den här lösningen får du tillgång till Intels AVX-instruktioner som är högintressanta för oss som pysslar med video/media.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Entusiast

Jag är väldigt nyfiken på hur den där hybridlagringen presterar. Någon som hört något om när den släpps? Jag vill ju se tester.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Tobi the Dobi:

Så nu ska man alltså köra en i7@5GHz och integrerad grafik? Ser ingen direkt användning för den här platformen...

Jag vill ha en snabb processor och en snabb hårdisk (ssd) men integrerat grafikkort det fungerar utmärkt.

Varför? Jag spelar inte alls men är systemutvecklare och vill inte slösa tid på att vänta...

Oj citerade fel där... ändrat nu

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag är väldigt nyfiken på hur den där hybridlagringen presterar. Någon som hört något om när den släpps? Jag vill ju se tester.

Skulle kunna tänka mig att ha den som dedikerad foldingburk tex.

Skrivet av Tobi the Dobi:

Så nu ska man alltså köra en i7@5GHz och integrerad grafik? Ser ingen direkt användning för den här platformen...

Står ju i notisen, ungefär två månader från nu.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Så nu ska man alltså köra en i7@5GHz och integrerad grafik? Ser ingen direkt användning för den här platformen...

Perfekt för den som behöver en kraftig dator för att programmet inte klarar av att lägga över arbete på grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Lite komiskt att dom säger att SSD Cachen är något som andra Chip-tillverkare har som tex Marvell.
Speciellt eftersom det säkert inte är så att intel bara tagit SSD-Cachefunktionen från sina RAID-kort.
RAID-kort om iofs för det mesta köps in men dom kan nog köpa loss tekniker också. Dom har nog råd

Just deras kort med SSD-Cachefunktionen vill jag minnas kommer från LSI.

Visa signatur

"Man kan aldrig vara bäst ändå så.. "

// Haseman

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Haseman:

Lite komiskt att dom säger att SSD Cachen är något som andra Chip-tillverkare har som tex Marvell.
Speciellt eftersom det säkert inte är så att intel bara tagit SSD-Cachefunktionen från sina RAID-kort.
RAID-kort om iofs för det mesta köps in men dom kan nog köpa loss tekniker också. Dom har nog råd

Just deras kort med SSD-Cachefunktionen vill jag minnas kommer från LSI.

Mjo, är tämligen säker på att de kör LSI (MegaRAID).