Permalänk
Medlem

Apple G5

Hej jag har en apple g5'a (ppc64) är lite sugen på att bygga om den till intel lr till å med pc
eftersom chassit är sjukt snyggt , nån som vet om nån som har lyckats med ett sånt proj och kan hänvisa mig till lite bilder lr tutorials så man kan få lite insperation till bygget

Mvh Jimmy

Permalänk
Medlem

work work

Skrivet av grejh0t:

Hej jag har en apple g5'a (ppc64) är lite sugen på att bygga om den till intel lr till å med pc
eftersom chassit är sjukt snyggt , nån som vet om nån som har lyckats med ett sånt proj och kan hänvisa mig till lite bilder lr tutorials så man kan få lite insperation till bygget

Mvh Jimmy

Aaa sök på det. Ska finnas.. kanske var det tom på swec.. minns inte. den snubben skar in en ATX moderkortsplåt från... LL CM eller SS.. minns inte, de kostar ca 200 pix. Vill du använda befintliga exp platser så får du köra med mATX. Du måste då borra in egna MB fästen då de som sitter inte stämmer. Om du vill plocka isär g5an utan våld så förbered dig på jobb. Hittade en tutorial på nätet om det också.

Moderkortet kommer att sitta uppochner som i vissa LL lådor. Alternativt går lådan att vända på. Det är mkt jobb.. Jag tröttnade när jag hade rensat chassiet... en dag...