Nvidias hemligheter bakom lyckta dörrar

Permalänk
Melding Plague

Nvidias hemligheter bakom lyckta dörrar

Till skillnad från konkurrenten AMD håller Nvidia hårt på sekretessen och släpper inte iväg några hemligheter i förtid. SweClockers besöker Geforce-makarna på Cebit 2011.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt!

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk

Lite kul att AMD lättat på infon först. Innan skulle väl Nvidia släppa GTX590 före HD6990? Nu ser det ut som att AMD släpper sitt först. Ska bli spännande att se GTX590.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

men vafasen vad nyfiken man blev! pm?

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är gtx585 som de pratar om"Ironi"

Permalänk
Medlem

OjojojojOjojojojOjojojoj, vad nyfiken man blir :D:D:D

Fan att ni inte filmade asså!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Lite kul att AMD lättat på infon först. Innan skulle väl Nvidia släppa GTX590 före HD6990? Nu ser det ut som att AMD släpper sitt först. Ska bli spännande att se GTX590.

Snarare att det läckt ut än att AMD gått ut med det. Tjänar inte mycket till att lägga locket på från AMDs sida när alla redan vet vad det rör sig om.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

hihi

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Bara bra att dom inte filmar, gissar väl på att ni får lite mer förhandstittar när ni har "gott rykte" om att inte visa saker i för väg? Eller är jag helt ute o cyklar.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Känns mer proffsigt på nåt sätt, får mig bara att vilja ha det mer

Permalänk
Medlem

Jonas nu får du ge dig! berätta istället! jag kan inte vänta Har inte varit såhär uppspelt på länge

Permalänk
Inaktiv

Meh måste ni alltid hålla er hemligheter för er själva?

Permalänk
Medlem

vi vill mer veta om detta speciella kraftfulla kort nu!

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk

Nvidia lär väl avslöja lite mer om Kepler, deras 28nm arkitektur.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

vafan kan det vara :). AJA sweclockers har väll för gott rykte för att säga något om gtx 590

Permalänk
Medlem
Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Bilderna är fake.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Bilderna är fake.

Tack för snabbt svar

Eller är det så att Sweclockers försöker hindra oss användare från att hitta sanningen?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Tack för snabbt svar

Eller är det så att Sweclockers försöker hindra oss användare från att hitta sanningen?

Nej, att läcka information är min favoritsyssla.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Nej, att läcka information är min favoritsyssla.

haha ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Nej, att läcka information är min favoritsyssla.

Haha, denna verkar dock vara lite trovärdig.

http://www.techtree.com/India/News/Nvidia_Readies_Dual_GPU_GT...

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Nizzle91:

Det är en gammal modell med GF100 som aldrig blev verklighet, men den är inte särskilt tokig i sammanhanget.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Det är en gammal modell med GF100 som aldrig blev verklighet, men den är inte särskilt tokig i sammanhanget.

Aaah, då kanske vi ska tänka flera fläktar i referensdesign......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det är en gammal modell med GF100 som aldrig blev verklighet, men den är inte särskilt tokig i sammanhanget.

Kan tänka mig att Jonas och Emil redan delat med sig av vad dem fick se bakom stängda dörrar hos Nvidia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Aaah, då kanske vi ska tänka flera fläktar i referensdesign......

Gissar på "Bygg-det-själv-kärnkraftverk" tillsammans med flytande kväve som bundle!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Aaah, då kanske vi ska tänka flera fläktar i referensdesign......

Eller 3st strömkontakter nejdå, lite väl extremt kanske..

Edit: Fel bild ju.. aja

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Inaktiv

Gaaah, jag vill veta mer. (::

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

ÄR det någon som vet om några av dessa länkar är gtx 590?

http://www.maximumpc.com/article/news/nvidia_launch_dual-gpu_... (dåligt photoshoppad?)

det är en ganska fail bild då fläktarna sitter "på" varsin GPU och vad jag vet så e inte den typen av fläktar till för att blåsa ner utan åt sidorna typ. rätta mig om jag har fel någon...

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Eller 3st strömkontakter nejdå, lite väl extremt kanske..

Edit: Fel bild ju.. aja

Kanske blir en 230Volts kabel rakt in i kortet

Permalänk
Avstängd

Vad skulle hända om de berättade?