Gta flyter fint, sen börjar lagga. Tabbar ner några sekunder så flyter det fint igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Apr 2009

Gta flyter fint, sen börjar lagga. Tabbar ner några sekunder så flyter det fint igen.

Har en konstigt fenomen med min nya dator och förmodar prossesorn men kan ju lika gärna vara grafik kortet. I gta flyter det skitfint tills jag kör längre sträckor snabbt så laggar det väldigt. Tabbar då ner en liten stund och sen kör igång igen och då funkar det lika fint tills jag kör igen.. Tempen på prossesor och grafikkort är 44 på prolle 46 på grafiken. Har en h70 på prollen och original fläkten högt på grafik koret .

Det är inte så i några andra spel utan bara i gta.

Sakerna är då
ASUS P7P55D Deluxe
Intel i5 750
XFX 4770 i crossfire.
corsair 4gig ddr3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Dec 2007

Har haft det problemet själv när jag hade windows xp , efter jag bytt till windows 7 och uppdaterat spelet så fungerade det fint sen

Cpu : Intel i5 4670k Gpu : Gigabyte windforce gtx 770 2 gb Ram: 8 gb ddr 1333 mhz Moderkort : Msi z87-g43 Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av cirderf:

Har haft det problemet själv när jag hade windows xp , efter jag bytt till windows 7 och uppdaterat spelet så fungerade det fint sen

kör windows 7 och nyaste patchen jag har hittat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av mkjn2:

kör windows 7 och nyaste patchen jag har hittat

är det en oärlig verision eller köpt av spelet? är det förstnämnda fixa något annat

Cpu : Intel i5 4670k Gpu : Gigabyte windforce gtx 770 2 gb Ram: 8 gb ddr 1333 mhz Moderkort : Msi z87-g43 Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av cirderf:

är det en oärlig verision eller köpt av spelet? är det förstnämnda fixa något annat

Det är oärlig
Polaren har exakt samma men hans flyter på bra. Så det verkar ju inte vara något fel på spelet iaf..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av mkjn2:

Det är oärlig
Polaren har exakt samma men hans flyter på bra. Så det verkar ju inte vara något fel på spelet iaf..

okej då vet jag ej datorn ska kunna klara det utan problem.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sverige
Registrerad
Feb 2005

Det kan vara hårddisken

Harry

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dals-Ed
Registrerad
Jul 2007

Har datorn i sign kör allt på max i gta4 och det är inga problem alls.

Laggade i början men uppdaterade till nyaste patchen och då fungerade det fin fint. Dock är mitt spel orginal.

I7 4930k @ 4,35ghz 1,35v -I- H100i -I- Msi x79 gd65 (8d) -I- kfa2 geforce gtx 1080 exoc -I- 16gb Corsair vengeance 1600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av lang999:

Det kan vara hårddisken

Ja började tänka på det jag med, eftersom det andra inte är varmt. Den kanske inte klarar av all aktivitet.

Skrivet av martin_opell:

Har datorn i sign kör allt på max i gta4 och det är inga problem alls.

Laggade i början men uppdaterade till nyaste patchen och då fungerade det fin fint. Dock är mitt spel orginal.

Har den nyaste därför är det så konstigt

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

*Tråd låst*
Jag hänvisar till regel 7 "All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden."

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr
FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.