Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Intel i5 problem

Hejsan.

Jag har fått problem med min processor efter jag rensa datorn för någon dag sedan.
Mitt system:
XFX Radeon 4770
Asus P7P55D Pro
Intel i5 Processor
Corsair Dominator 4gb
Samsung 1TB

Känns inte som att den arbetar öht, i spel som t.ex. Call of Duty 2 och Call of Duty 4 så ligger jag på 30-40 fps och allt i allmänt känns trögt.
En annan grej, testade att göra Windows Rating, då fick processorn 2.8(!) i betyg. Innan låg den på 7.4.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1691060

Vad betyder det?

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Du borde öppna locket å spana ifall cpu-fläkten sitter löst

AMD Ryzen 1600 || Be-Quiet Pure Rock || ASUS PRIME X370-PRO || Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) 3000MHz || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced || Samsung 850 500GB || EVGA SuperNOVA 850W G2 || Fractal Design Define R4 || LG IPS277L

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arbrå
Registrerad
Jan 2011

Rensat som i ominstallation, eller städning i datorn? Klassiker är väl att glömma installera Chipset. Sen fläkten/sladdar som kommit lös. Taskiga syskon som stulit dina delar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Rensat som i ominstallation. Har installerat chipset o allt sitter som det ska. Konstiga är att jag installerade först windows XP o då var det inga problem förrens jag uppdaterade en grafikdrivrutin. Efter det har processorn och ljudet krånglat. lLjudet har jag dock fixat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arbrå
Registrerad
Jan 2011

Installera om chipset. Låter som grafik drivaren korrumperade den på något sätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

löste problemet. Fick byta kylpasta, gjorde susen. tusen tack till alla råd!