Valet mellan två gaming laptops?

Permalänk

Valet mellan två gaming laptops?

Hej gott folk på Sweclockers!

Sitter i valet och kvalet mellan två spellaptops
just nu, den ena Asus G73SW-TZ134V och den andra en X-768 från PC-konsulten.

Den från PC-konsulten har jag konfigurerat så att de har likadana processorer och minnen. Den stora skillnaden är grafikkortet som i ASUS:en är ett GTX 460 medan den hos PC-K. är
ett GTX 485. Priset ligger på 14 990 kr för ASUS och 17 435 kr (+200 för frakt) för den från PC-K., och min stora fråga är då om det är värt att lägga de extra tusenlapparna för det grafikkortet?

Jag ämnar att använda datorn för tungt spelande (SC2, Battlefield 3 när det kommer, Elder Scrolls Skyrim o.s.v) och vill gärna att laptopen ska klara av spelen på högre inställningar. Kan tyvärr inte tänka mig en stationär då jag då och då gärna vill kunna nyttja datorn på andra platser.

Enligt notebookcheck så hamnar ett 485 "performance was on a level with two GeForce GTX 460M in SLI mode." så det är ju en best. Undrar egentligen bara om det är värt pengarna eller om det är overkill som sagt?

Övrig info om hur PC-konsulten är som återförsäljare uppskattas också, är de hjälpsamma, snabba leveranser etc?

Mvh Lasse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MustigaLasse:

Hej gott folk på Sweclockers!

Sitter i valet och kvalet mellan två spellaptops
just nu, den ena Asus G73SW-TZ134V och den andra en X-768 från PC-konsulten.

Den från PC-konsulten har jag konfigurerat så att de har likadana processorer och minnen. Den stora skillnaden är grafikkortet som i ASUS:en är ett GTX 460 medan den hos PC-K. är
ett GTX 485. Priset ligger på 14 990 kr för ASUS och 17 435 kr (+200 för frakt) för den från PC-K., och min stora fråga är då om det är värt att lägga de extra tusenlapparna för det grafikkortet?

Jag ämnar att använda datorn för tungt spelande (SC2, Battlefield 3 när det kommer, Elder Scrolls Skyrim o.s.v) och vill gärna att laptopen ska klara av spelen på högre inställningar. Kan tyvärr inte tänka mig en stationär då jag då och då gärna vill kunna nyttja datorn på andra platser.

Enligt notebookcheck så hamnar ett 485 "performance was on a level with two GeForce GTX 460M in SLI mode." så det är ju en best. Undrar egentligen bara om det är värt pengarna eller om det är overkill som sagt?

Övrig info om hur PC-konsulten är som återförsäljare uppskattas också, är de hjälpsamma, snabba leveranser etc?

Mvh Lasse!

om man skulle jämföra 485m med ett desktop grafikkort så skulle den ha samma prestanda som ett GTX460 768mb. vet ej något om det nya elder scrolls men antar att den kommer vara som dom andra var och kräva en hel del i prestanda. skulle nog gå på 485m med en SB processor för och vara på den säkra sidan.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk

Sitter själv och knåpar efter en spel laptop och har kollat pc-konsulten, är lite sugen på köra windows + spel etc på en 120Gig SSD. Tyst och bra Viktigaste är att kommande spel diablo 3 och knights of the old republic kommer gå o köras me bra grafik. Lyckas dock inte hitta några "färdiga datorpaket" med SSD diskar. Är det inte värt o lägga lite extra på detta?

Någon som handlat av pc konsulten förr? Nöjd?

Permalänk
Medlem

Sitter själv i tankarna om att lägga en order från pc konsulten. Varit i kontakt med deras support och de var trevliga och verkade seriösa. Scrollade igenom några gamla trådar och de som köpt där verkade vara nöjda...

http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/9...
http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/9...

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE

Permalänk
Medlem

Jag tycker dock att det är lite udda att dom är reggade 2009 men än idag inga synliga bokslut borde ju finnas åtminstone 2 där, rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Ja, det är lite svårt att hitta information om hur PC-konsulten är som säljare förutom de enstaka kommentarerna här på Sweclockers men ska nog ta och slänga iväg ett mail till dem med lite frågor och gå där ifrån

Man är ju inte lite sugen på att klämma in ett 485M i en laptop...