Permalänk
Medlem

P7P55D Deluxe problem

Sitter här med ett Asus P7P55D Deluxe moderkort som inte vill fungera med minnerna som finns.
När man startar datorn så körs allt igång som det ska men DRAM_LED lyser och har kollat upp i manualen och det står där att moderkortet inte hittar eller fungerar med moderkortet. Jag har plockat isär datorn och satt ihop den, har kollat efter om något är böjt på processorn samt prövat att sätta de olika minnerna på olika ställen och prövat med flera olika men utan framgång.

Missar jag något eller är det fel på moderkoret?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Medlem

Kan också vara grafikkortet som inte sitter riktigt i? Eftersom när jag inte hade tryckt in grafikkortet ordentligt så lyste DRAM_LED.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet sitter i som det ska men fortfarande inget svar.
Datorn fungerade förut men slutade fungera över en natt vilket e lite mysko

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G