Permalänk
Medlem

2 datorer till 1 skärm

Hej alla!:D
Det är så att jag har 2 datorer, men bara 1 skärm.
Jag skulle vilja koppla ihop båda datorerna med denna skärmen, och kunna växla mellan dom olika datorerna utan att behöva byta kablar mellan dom datorerna.
Jag har kollat på vga switch men vet inte vilken som är bäst av dom alla?
Jag ska bara tillägga att jag vill köra skärmen i 1024x768 pixlar.
Jag har både dvi och vga ingång på skärmen, men bara vga kablar till datorerna ( 1 dock med switch vid grafikkortet ).

Det är säkert nått jag glömt, så fråga bara isåfall.
Jag kan hämta i butik på inet, netonnet, kjell, och säkert ett par till:D

Tack på förhand!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/kabel-och-kontakt/vga/...

denna har jag själv prövat och är nöjd. väldigt enkel och billig, klarar av det den lovar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/kabel-och-kontakt/vga/...

denna har jag själv prövat och är nöjd. väldigt enkel och billig, klarar av det den lovar.

Okej,,, kollade också på den men var tveksam om den skulle funka:D, alltid bra att ha ett omdöme:D
Hur bra upplösning har du på din skärm?;D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/kabel-och-kontakt/vga/...

denna har jag själv prövat och är nöjd. väldigt enkel och billig, klarar av det den lovar.

Hittade denna på kjell, där står den att den bara stödjer max 800x600, men går det att ha 1024x768?

http://www.kjell.com/?item=38004&path=97000000,159500000,1665...

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Jag har både dvi och vga ingång på skärmen, men bara vga kablar till datorerna ( 1 dock med switch vid grafikkortet ).
Tack på förhand!

Vad är det för "switch" du menar att du har vid grafikkortet? Om det är en DVI-port på det är det ju bara att köpa en sån kabel till skärmen, så är allt löst.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Vad är det för "switch" du menar att du har vid grafikkortet? Om det är en DVI-port på det är det ju bara att köpa en sån kabel till skärmen, så är allt löst.

Kan man switcha mellan dvi och vga på skärmen?, har aldrig kollat exakt hur det ser ut där, finns det typ nån switch där mellan dom olika?

På ena mitt grafikkort är det vga, medan det andra har endast dvi, och där har jag en converter.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Om skärmen har två ingångar så kan man med största sannolikhet switcha med den. Isåfall är det bara att byta ut adapter + vga-sladd mot en dvi-sladd.
Kika i skärmens menyer och så.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Om skärmen har två ingångar så kan man med största sannolikhet switcha med den. Isåfall är det bara att byta ut adapter + vga-sladd mot en dvi-sladd.
Kika i skärmens menyer och så.

Okej tack för hjälpen,,, blir att titta på det när jag kommer hem:)
Har du nån dvi kabel som du kan rekomendera att köpa? ( annars kollar jag bara prisjakt ).

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet vad det är för skillad mellan dual link och singel link?, och vad ska man välja av dom?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Jag har ingen bra erfarenhet av någon vga-switch, sj hade jag kört RDP till den dator du använder minst.

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christer K:

Jag har ingen bra erfarenhet av någon vga-switch, sj hade jag kört RDP till den dator du använder minst.

mvh

Hej
Jag har redan fixat en dvi kabel, så jag har fixat problemet nu=)
Men den andra datorn som jag tänkt använda har pajat nu ( nätagget ), och ska fixa ett nytt.

Men tackar för svar=)

//Bourne94

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Det jag menar är att jag vill ha en switch så jag kan använda mitt tangentbord till mina olika enheter... Men när jag gibbar vill jag inte ha delay på mitt tangentbord/mus..

Permalänk
Medlem

När jag hade samma önskemål så köpte jag en Kensington ShareCentral 2. Den verkar inte säljas från dustin längre, men jag såg att det fortfarande gick att få tag på via t.ex. ebay. Den fungerade jättebra för mig.

OBS!! Denna switchar endast USB och inte någon bildskärmssignal.

Permalänk
Medlem

Ja undra ifall det finns nyare versioner efter som att den inte säljs

Permalänk
Medlem

Det är en KVM du söker. Och då rekommenderar jag en från ATEN.