5H V2 Vs Siberia V2 Vs G35

Permalänk
Medlem

5H V2 Vs Siberia V2 Vs G35

Tjena!

Först och främst, vilket är bäst av 5H V2 och Siberia V2?
Jag bytte in mina Siberia V2 på garantin och fick ett par 5H V2 istället, men det är ju inte samma lurar. Så jag undrar om de skickat mig ett par sämre hörlurar eller bara något som ersatt?

Som sagt reklamerade jag in mina Siberia V2 och under tiden köpte jag ett par G35. Något som jag inte direkt kan säga att jag är nöjd med. Sjukt dåliga drivrutiner och de funkar inte i alla spel. Tex Crysis 2 får man köra med högtalare, jippie...
MEN, det är snäppet bättre ljud i dem än Siberia V2 när de väl fungerar och det är jag ju nöjd med. Surroundet är dock ett skämt och låter bara som en burk, något som iof alla 7.1 som inte är äkta gör.

Så nu sitter jag med ett par G35 och 5H V2, vad ska jag köra med egentligen? Är 5h V2 likt Siberia V2 så slänger jag nog mitt G35 och kör på det. Men frågan är om det är likt eller är det sämre? I sådant fall får jag ju kontakta de jag reklamerade mitt Siberia V2 hos och begära något annat.

Mvh

Permalänk
Avstängd

Har ett 5H V2 själv och jag är definitivt inte nöjd.
Vet inte om det är fel på lurarna men ljudet är bra mycket sämre än mina markant billigare Creative Fatality.

Så jag köpte ett G35 på kompletts rea, har bara haft problem med Crysis 2 änsålänge,
har du märkt av andra gånger när det inte fungerar? Har inte haft problem med drivrutiner alls...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Har ett 5H V2 själv och jag är definitivt inte nöjd.
Vet inte om det är fel på lurarna men ljudet är bra mycket sämre än mina markant billigare Creative Fatality.

Så jag köpte ett G35 på kompletts rea, har bara haft problem med Crysis 2 änsålänge,
har du märkt av andra gånger när det inte fungerar? Har inte haft problem med drivrutiner alls...

Okej, det lät ju inge vidare. Är det dåligt ljud i 5h V2 alltså? G35 dunkar ju på med ett jävligt bra ljud. Inte så högt, men har du en låt med mycket bas så vibrerar ju hela hörlurarna.

Nja, bla det vanliga felet att bara höger hörlur fungerar i vissa spel. En del går det ju att ändra ljudet i. Man ska inte ha hörlurarna i 7.1 utan stereo på själva spelet/ljudkällan. Annars fungerar det inte. Något som var väldigt märkligt var att i Skype hörde jag bara röster från höger hörlur, efter någon dag så var det ljud ur båda hörlurarna. Riktigt skumt.
Sedan har jag hört någon gång att vid höga, ljusa röster så klipper headsetet ljudet. Om det är något skydd eller om det är för att de inte klarar av så ljusa ljud har jag ingen aning om dock.

Frågan är ju om man ska be dem byta mot ett Siberia V2 då...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av el30:

Okej, det lät ju inge vidare. Är det dåligt ljud i 5h V2 alltså? G35 dunkar ju på med ett jävligt bra ljud. Inte så högt, men har du en låt med mycket bas så vibrerar ju hela hörlurarna.

Nja, bla det vanliga felet att bara höger hörlur fungerar i vissa spel. En del går det ju att ändra ljudet i. Man ska inte ha hörlurarna i 7.1 utan stereo på själva spelet/ljudkällan. Annars fungerar det inte. Något som var väldigt märkligt var att i Skype hörde jag bara röster från höger hörlur, efter någon dag så var det ljud ur båda hörlurarna. Riktigt skumt.
Sedan har jag hört någon gång att vid höga, ljusa röster så klipper headsetet ljudet. Om det är något skydd eller om det är för att de inte klarar av så ljusa ljud har jag ingen aning om dock.

Frågan är ju om man ska be dem byta mot ett Siberia V2 då...

Jag tycker det är dåligt ljud ja, men nu vet jag inte om det ska vara så. Men allt jag försökt med har inte hjälpt...
Men där är inget tryck i lurarna alls, saknar väldigt mycket bas.

Har inte märkt av problemen du nämner med G35, har inte ägt det så länge visserligen. Men undertiden jag haft det så har jag inte märkt av något fel direkt. Har inte testat Siberia så där kan jag inte uttala mig

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag tycker det är dåligt ljud ja, men nu vet jag inte om det ska vara så. Men allt jag försökt med har inte hjälpt...
Men där är inget tryck i lurarna alls, saknar väldigt mycket bas.

Har inte märkt av problemen du nämner med G35, har inte ägt det så länge visserligen. Men undertiden jag haft det så har jag inte märkt av något fel direkt. Har inte testat Siberia så där kan jag inte uttala mig

Hmm, tyckte det var ok ljud i mina Siberia ändå. Blir att maila igen då och få be att byta ut dessa, sjukt hur svårt det kan vara ibland att paketera rätt saker...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Ljudmässigt tycker jag att Siberia är överlägsna jämfört med 5H. Jag fick ett par 5H i present för ett par år sedan, och trodde faktiskt att de var trasiga, eftersom de saknade ens minsta antydan till bas.

Permalänk
Medlem

Sämre ljud i 5H V2, men mycket bekvämare.
Jag använder i princip enbart mina till skype / etc såå jag är nöjd.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

*Tråd flyttad*

Ljudmässigt tycker jag att Siberia är överlägsna jämfört med 5H. Jag fick ett par 5H i present för ett par år sedan, och trodde faktiskt att de var trasiga, eftersom de saknade ens minsta antydan till bas.

Ah, sorry.
Okej, det var tråkigt att höra. Har mailat dem och frågat vad de håller på med och varför jag fick ett par 5H V2 iaf.

Skrivet av Json_81:

Sämre ljud i 5H V2, men mycket bekvämare.
Jag använder i princip enbart mina till skype / etc såå jag är nöjd.

Har du prövat att spela med dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag tycker det är dåligt ljud ja, men nu vet jag inte om det ska vara så. Men allt jag försökt med har inte hjälpt...
Men där är inget tryck i lurarna alls, saknar väldigt mycket bas.

Har inte märkt av problemen du nämner med G35, har inte ägt det så länge visserligen. Men undertiden jag haft det så har jag inte märkt av något fel direkt. Har inte testat Siberia så där kan jag inte uttala mig

Jag har Steelseries 4H och det jag har hört från diverse forum är att H-serien är nån sorts "gamer"-serie, alltså knappt nån bas och full diskant för att kunna höra fotsteg långt borta. Har inte någon källa att länka till just nu men du kanske kan hitta ifall du googlar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZiNikor:

Jag har Steelseries 4H och det jag har hört från diverse forum är att H-serien är nån sorts "gamer"-serie, alltså knappt nån bas och full diskant för att kunna höra fotsteg långt borta. Har inte någon källa att länka till just nu men du kanske kan hitta ifall du googlar.

Ja det låter ju vettigt

Personligen tycker jag mer om G35's still på ljudet, kraftig och inlevelserik bas

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Har ett 5H V2 själv och jag är definitivt inte nöjd.
Vet inte om det är fel på lurarna men ljudet är bra mycket sämre än mina markant billigare Creative Fatality.

Så jag köpte ett G35 på kompletts rea, har bara haft problem med Crysis 2 änsålänge,
har du märkt av andra gånger när det inte fungerar? Har inte haft problem med drivrutiner alls...

Låter som du fått ett måndags ex. Personligen tycker jag att 5H V2 är bättre än Siberia V2, har ägt båda och finner Siberia har "burkigare" ljud. Otroligt nöjd med mina 5H, kör dock USB versionen men har prövat 2 par andra 5H som var lika fina enligt mig.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

5hv2 är helt värdelösa höll i två veckor utan att jag gjorde nånting så dom kunde gå sönder.. Bara sluta fungera helt random..

Permalänk

tyckte ljudet i g35 vart riktigt konstigt och burkigt i början men det är för att öronen inte vant sig. efter nån dags användade hör jag inget konstigt längre och det låter konstigt när jag sätter på stereo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Har du prövat att spela med dem?

Jadå, kört Black Ops bl a, och det är inget fel på ljudet, men det finns inget bastryck.
Så vill du att huvudet börjar vibrera när någon kastar en granat på dig är det helt fel lurar

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag skickade tillbaka mina G35 för reklamation efter 3 dagar! Var länge sedan jag var så missnöjd med ett köp. Drivrutinerna är ett skämt och uppdaterade i Oktober 2010......Logitechs forum är smockat med missnöjda G35 ägare, just med drivrutinerna och kvaliten på surroundet. Stereo läget är det absolut inget fel på.

Så nu är jag på jakt efter ett par nya hörlurar och funderar på Steelseries 7h eller Corsair HS1.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

Låter som du fått ett måndags ex. Personligen tycker jag att 5H V2 är bättre än Siberia V2, har ägt båda och finner Siberia har "burkigare" ljud. Otroligt nöjd med mina 5H, kör dock USB versionen men har prövat 2 par andra 5H som var lika fina enligt mig.

Burkigare som i lägre diskant eller mer bas?

Skrivet av wille61:

5hv2 är helt värdelösa höll i två veckor utan att jag gjorde nånting så dom kunde gå sönder.. Bara sluta fungera helt random..

Haha, låter ju illa. Dog ljudet eller micen?

Skrivet av Mollemannen:

tyckte ljudet i g35 vart riktigt konstigt och burkigt i början men det är för att öronen inte vant sig. efter nån dags användade hör jag inget konstigt längre och det låter konstigt när jag sätter på stereo.

Jag tyckte nog också det, men har nog vant mig nu. Men jag kör bara Stereo då surroundläget är ett skämt imo.

Skrivet av Json_81:

Jadå, kört Black Ops bl a, och det är inget fel på ljudet, men det finns inget bastryck.
Så vill du att huvudet börjar vibrera när någon kastar en granat på dig är det helt fel lurar

Bas vill jag ju ha, så det låter ju inte bra tyvärr.

Skrivet av Jaxione:

Jag skickade tillbaka mina G35 för reklamation efter 3 dagar! Var länge sedan jag var så missnöjd med ett köp. Drivrutinerna är ett skämt och uppdaterade i Oktober 2010......Logitechs forum är smockat med missnöjda G35 ägare, just med drivrutinerna och kvaliten på surroundet. Stereo läget är det absolut inget fel på.

Så nu är jag på jakt efter ett par nya hörlurar och funderar på Steelseries 7h eller Corsair HS1.

Mvh J

Jo, du pmade ju mig också om det där.
Lämnade du också in dina Siberia? Har mailat de nu igen om varför jag fick ett 5H V2 men inte fått något svar än, är de så kassa som folk säger så är det ju ändå ingen lösning på ett trasigt siberia.

Jag måste nog hålla med dig om G35, jag är också jävligt missnöjd faktiskt. Hade det inte varit för kompletts pris (699kr) och man istället köpt de för 1400kr så hade jag blivit helt tokig över hur kassa det är. Forumet är som du säger helt överfullt och Logitech bara blundar för felen. De är ett par jävligt bra lurar när de väl fungerar, tyvärr är de så inkompetenta så de fungerar bara i 50% av fallen. Riktigt dåligt faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, du pmade ju mig också om det där.
Lämnade du också in dina Siberia? Har mailat de nu igen om varför jag fick ett 5H V2 men inte fått något svar än, är de så kassa som folk säger så är det ju ändå ingen lösning på ett trasigt siberia.

Tja!

Ja precis! Jo jag skickade in mina i torsdags förra veckan. Vet inte hur lång tid dom tar på sig. Skumt du fick fel headset.....Hoppas dom inte skickar samma till mig. Var nöjd med mina Siberia v2. Det det kliade bara för mkt i fingrarna när Komplett hade 699 för G35. Men det kliet fick man ångra

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

har Sibera V1 eller snarare Icemat Sibera som är originalet, bättre bas i dessa än i Steelseries Sibera V2 fast det är fortfarande inget man kan lyssna på musik med imo, men till spel eller skype funkar de ypperligt bra

Visa signatur

Intel i7 950 @ 3,00GHz | Radeon HD6950 @ 880MHz, 1375MHz | 12GB Dominator DHX+ 1600MHz | 1TB Western Digital Caviar Black 64MB cache 7200RPM | 500GB Wester Digital 8MB cache 7200RPM | 500GB Hitachi 16MB cache 7200RPM | Fractal Design R3 | Fractal Design Newton 1000W | CoolIT E.C.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Tja!

Ja precis! Jo jag skickade in mina i torsdags förra veckan. Vet inte hur lång tid dom tar på sig. Skumt du fick fel headset.....Hoppas dom inte skickar samma till mig. Var nöjd med mina Siberia v2. Det det kliade bara för mkt i fingrarna när Komplett hade 699 för G35. Men det kliet fick man ångra

Mvh J

Jag skickade in mina och de hade de på en måndag, 2 dagar skickade dom ett nytt som det dock tog en vecka(inkl helg) för att komma fram. De skickar med Fed Ex som är lite små sega.
Haha, jo det gjorde ju det, hade man vetat vilken jävla djungel detta är hade man ju lagt 2k direkt på det dyraste sennheiser headsetet som man vet levererar. Men det är lätt att vara efterklok.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av el30:

Okej, det lät ju inge vidare. Är det dåligt ljud i 5h V2 alltså? G35 dunkar ju på med ett jävligt bra ljud. Inte så högt, men har du en låt med mycket bas så vibrerar ju hela hörlurarna.

Nja, bla det vanliga felet att bara höger hörlur fungerar i vissa spel. En del går det ju att ändra ljudet i. Man ska inte ha hörlurarna i 7.1 utan stereo på själva spelet/ljudkällan. Annars fungerar det inte. Något som var väldigt märkligt var att i Skype hörde jag bara röster från höger hörlur, efter någon dag så var det ljud ur båda hörlurarna. Riktigt skumt.
Sedan har jag hört någon gång att vid höga, ljusa röster så klipper headsetet ljudet. Om det är något skydd eller om det är för att de inte klarar av så ljusa ljud har jag ingen aning om dock.

Frågan är ju om man ska be dem byta mot ett Siberia V2 då...

Det är ju precis det du faktiskt ska göra med G35, du ska köra 7.1! Annars är det ju ingen mening med att skaffa ett G35, man köper ju det mestadels för just 7.1 emuleringen. Sedan väljer man ju ingame till 5.1 eller 7.1, beroende på vad som finns att välja. Men går ju såklart att köra som vanligt stereo headset, men då förlorar man ju ett par kronor där.

Får du bara ljud på ena luren är det nog bäst att kontakta återförsäljaren alternativt Logitech.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

Jag köpte ett par Siberia V2, otroligt missnöjd dock när den justerbara delen var för liten för mig, de tröck ovanför örat och det resulterade i att jag ej kunde ha dem på under längre perioder pga att det gjorde ont. Skickade tillbaka dem som ångerrätt och har nu beställt 5h v2, hoppas på bättre komfort på dem.