Permalänk

Asus Eee 1001px, nätverksproblem

Jag har som sagt en Asus Eee 1001px, jag har nyligen "moddat" den med en ny hårddisk och en större ramsticka, men nätverket vill inte gå igång. Bytte från original 160gb till Crucial 64gb SSD. Passade även på att installera Win7 Home Premium istället för starter, 32-bit. Var Win7 Starter 32-bit innan.

Det är bara med det trådlösa nätverket som den inte vill fungera, pluggar man in en kabel fungerar internet fint. Jag har kollat i enhetshanteraren och där finns det 2st nätverksenheter som båda är aktiva och kör på "utan" problem enligt enhetshanteraren. Med den nya hårddisken dyker inga nätverk upp, och börjar man kolla efter trådlösa nätverk står det att den trådlösa mottagaren inte är igång. Jag letade vidare i kontrollpanelen och hittade något där det stod att inget nätverkskort är inkopplat.

Började felsökningen med att byta tillbaks till den gamla hårddisken och vipps så fungerade det igen. Så det ligger på hårddisken, jag har för övrigt nyare drivrutiner på SSD'n än originaldisken, tror jag. Jag vet inte om drivrutinerna installerar korrekt, jag har försökt installera dem flera gånger för att vara säker men installationsguiden kommer upp varje gång jag rebootar datorn och den "försvinner" efter att mätaren har nått sitt slut. Det utan att låta mig klicka på något i stil med "finish" eller "restart now".

Så, vad tycker ni att jag ska göra åt saken? Är det drivrutinerna som inte installerar korrekt eller är det kompabilitetsproblem med Home Professional?

PS. Datorn finns i min sign, "64GB Crucial C-300"

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk

En "Bumpdatering".

Testat med nya drivers för mitt wlan, de hade 3st olika versioner till min modell av Eee.

Den börjar installationen med att fråga om jag vill installera, den vanliga Win7 adminrutan. Jag accepterar, en CMD ruta blinkar upp och försvinner på en gång sen tar det slut. Lyckats med ungefär 15 omstarter av installation tyda vad som står där.

Citat:

Program is too big to fit in memory

Vet inte om de menar ram eller hårddisk. Har i vilket fall 2gb ram, men den kanske kräver mer oallokerat? och ca. 50gb på hårddisken är ledigt vilket borde vara tillräckligt för en drivrutin!?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7