Ett par frågor ang. Xbox 360 Slim.

Permalänk
Medlem

Ett par frågor ang. Xbox 360 Slim.

Hej.

Har ingen tidigare efrarenhet av Xbox konsoler och har därför några frågor då jag precis köpt en Xbox 360 Slim 4gb.

Har läst om dessa 'red ring of death' problem hos vanliga xbox 360. Är det något som drabbar Slim versionen också?
Vad jag förstår är anledningen till det överhettning. Är kylningen förbättrad i den här? Kan man köpa någon 'kylplatta' eller liknande för att hålla temperaturerna nere?

Köpte 4gb versionen då jag inte tänker använda min till något annat än offline spelande, och inte använda den som något mediacenter och lagra massa filer på som jag förstått man kan använda den till (?).

Tänkte också på att jag slipper en hårddisk som drar både extra ström och alstrar massa värme. Men en konstant snurrande cd-spelare kanske är värre?

Jag har också läst något om att man kan installera spelen på hårddisken istället för att skivan ska snurra hela tiden. Fungerar det om jag utökar lagringsutrymmet genom ett snabbt usb-minne?

Och sist. Tips på kul spel jag bör skaffa? Sådana för offline/singleplayer spel då. Och gärna spel med kul offline CO-OP också.

Tack!

Permalänk
Medlem

hejsan!

svar på fråga 1: RROD kan drabba alla konsoller. men slim har fått bättre och tystare kylning.
rrod kan inträffa om en kabel sitter med glapp,

svar på fråga 2: om du skall föra in spel på HDD behövs en XBOX HDD (!) och man behöver fortfarande spel CD för att verifiera spelet, så man kommer inte undan helt CD löst om man inte går den olagliga vägen. detta tar mkt plats som sagt.

bra offlinespel: bioshok trilogy, halo trilogy, bulletstorm, gears of war (epiiiiiic) Forza motorsport 3.
ett hett tips, försök kö så lite p12 spel som möjligt

//Resqual V

Permalänk
Medlem

Jag hade lämnat tillbaka 4gb versionen då den har haft problem med Halo eller CoD vet jag och dessutom är hårddisken guldvärd. Förr eller senare så kommer du säkert vilja lira online också och då kan det vara sjyst o ha lite utrymme för DLC osv. CD-läsaren på de gamla är ett helvete, vet inte med Slim men spela från hårddisken är alltid att rekomendera. Och de nya har inga problem med RRoD, det har inte funnits sen de introducea Xbox med HMDI i princip.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Tack

Kanske är bäst att skaffa en hårddisk till den då.

Permalänk
Medlem

du borde nog ha köpt en med hårdisk direkt. så kolla om du kan lämna in den där igen o ta ut en slim med 250GB elr vad dom ligger på nu.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Köpte den från Webhallen så kostnaden för att returnera och byta till en med hårddisk blir ungefär den samma som att köpa en hårddisk lös från eBay eller annan butik. Jobbigt och springa fram och tillbaka till posten också

Permalänk

Om jag kan få använda denna tråd som hjälp medel..

Jag hade också tänkt tanken att köpa ett nytt Xbox (har den gamla verisonen) tycker mitt låter så extremt mycket och skulle vilja ha en blue-ray variant (vet dock inte om denna har det).

Men min största fråga är då om grafiken/prestandan/och hastigheten på att läsa spelen har förbättrats eller om det är likadant som på den gamla konsolen?

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem

Äger slim konsollen, är mycket nöjd med den, snygg, lite bättre prestanda, tystare (både dvdläsare och fläktar) sen 250 GB hdd är perfekt att slänga över spelen man spelar så man ska slippa en snurrande dvd hela dagarna.

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh_Auwlboy:

Om jag kan få använda denna tråd som hjälp medel..

Jag hade också tänkt tanken att köpa ett nytt Xbox (har den gamla verisonen) tycker mitt låter så extremt mycket och skulle vilja ha en blue-ray variant (vet dock inte om denna har det).

Men min största fråga är då om grafiken/prestandan/och hastigheten på att läsa spelen har förbättrats eller om det är likadant som på den gamla konsolen?

Grafiken och det ska vara oförändrad det är fortfarande samm grafikkort och cpu möjligtvis är laddningstider lite snabbare pga snabbare DvD/hårddisk, Vill du ha blu ray får du antigen skaffa en vanlig bluray spelare eller ett ps3.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av resqual:

hejsan!
Bra offlinespel är: Bioshock triologin, halo 3 och Reach, Bulletstorm, Gears Of War (1, 2 och "snart" 3) och såklart Forza motorsport 3.
Ett hett tips, försök köra så lite p12 spel som möjligt, för ungarna är ganska jobbigt aktiva med friendrequests, jobbiga ljud i deras mickar och allmänt duktiga på att vara i vägen för målet med spelet.;)

Jag gillar hur du säger att Gow, forza 3(syftar på online communityn som det spelet har) och halo är bättre/roligare offline spel än online.

Och även att Halo av alla spel inte är ett "p12 spel".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Jag gillar hur du säger att Gow, forza 3(syftar på online communityn som det spelet har) och halo är bättre/roligare offline spel än online.

Och även att Halo av alla spel inte är ett "p12 spel".

Ja, det finns inget bra med Forza online, fucking destruction derby.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Grafiken och det ska vara oförändrad det är fortfarande samm grafikkort och cpu möjligtvis är laddningstider lite snabbare pga snabbare DvD/hårddisk, Vill du ha blu ray får du antigen skaffa en vanlig bluray spelare eller ett ps3.

Okej tackar!

Jo funderar på att införskaffa en separat blue-ray spelare.

Men vet någon när det nya Xboxet ska lanseras?

Har hört rykten om att det redan ska vara 2012.

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh_Auwlboy:

Okej tackar!

Jo funderar på att införskaffa en separat blue-ray spelare.

Men vet någon när det nya Xboxet ska lanseras?

Har hört rykten om att det redan ska vara 2012.

Tror inte 2012 har hört att den ska hålla minst 3-4 år till tyvärr...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ja, det finns inget bra med Forza online, fucking destruction derby.

Det är när du tänker på mer public online, jag tänkte mer på online som i mer organiserat med andra seriösare spelare via forums.forzamotorsport.net .