Blackbars i CS 1.6?

Permalänk
Medlem

Blackbars i CS 1.6?

Skaffade ny dator + wide-skärm för några dagar sen och behöver hjälp med en sak.
Startade upp CS för första gången igår, och ser att bilden strechas ut för att fylla hela skärmen istället för att ge mig blackbars på sidan. Testade då att ändra upplösningen till 16:9-format i cs, men tycker inte om det. Behöver alltså hjälp med att fixa så att jag kan köra 4:3-format även på wide-screen skärm. Grafikkortet är ett GTX 560 om det spelar roll...
Tacksam för hjälp...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Kolla i drivrutinsinställningarna.
Sök efter inställningar som har med scaling att göra.

Permalänk
Medlem

I nVidias kontrollpanel så finns det under "Display" -> "Adjust desktop size and position" där kan du välja vilken skalning det ska vara. Jag använder mig utav "Use nVidia scaling with fixed-aspect ratio" med denna inställning så får jag svarta kanter i visa spel med visa inställningar, om inte det funkar kan du prova "Do not scale".

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Har på svenska, heter inte riktigt samma sak där... Går in på Bildskärm --> Ställ in skrivbordets storlek och position. Där finns en rulllist med texten "Välj skrivbordets storleksändringsläge som rapporterats till bildskärmen". I listan finns alternativen Rapportera inte, Automatiskt val(Rekomenderas), överskanning samt underskanning. Vilken är rätt?

EDIT: Om jag ställer in Rapportera inte så ställer den om sig till Underskanning istället... Nån som vet varför?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag löste det med inställningar på skärmen, inte i grafikkortet -.-

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo