Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

PS3 eller datorn?

Har en fin ny lcd tv och är otroligt sugen på att skaffa lite att lira på.

Det står mellan dator (nytt grafikkort och nätagg) och PS3.

Tänker inte bränna mer än tusenlappen maximalt på självaste spelen och då vill jag ha fler än 2. Blir kanske något enstaka köp annars nerladdningar. Har redan två stycken trådlösa controllers till datorn.

Frågan är, PS3 har visst crackats, kan man numera ladda ner spel ifall man har har en "uppdaterad" version av Ps3? Eller är det fortfarande att köpa alla som gäller?

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Dec 2001

Skulle valt PS3.

Du får inte diskutera piratkopiering här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

ah okej. Följdfråga: Jag bor I Kina, kan jag lira svenska spel eller har de krånglat till det med något zonskydd för att hålla uppe priserna i väst?

Vore tacksam för ett svar på den då det kan bli lite frustrerande att lira allt på kinesiska

danke för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2010

Helt klart dator. Du kan göra mycket annat än att spela spel på den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av H_Bozz:

ah okej. Följdfråga: Jag bor I Kina, kan jag lira svenska spel eller har de krånglat till det med något zonskydd för att hålla uppe priserna i väst?

Vore tacksam för ett svar på den då det kan bli lite frustrerande att lira allt på kinesiska

danke för svar

Finns inga regioner på ps3-spel. Men filmerna är fortfarande regionsskyddade. Och med det sagt hade jag ändå rekommenderat en dator. Mycket mer flexibelt än vad än konsoll är. Har 360, ps3 och dator kopplat till tvn, och använder datorn överlägset mest. Dator med xbmc kopplad till tvn är guld.

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

*Tråd låst*

Mycket riktigt så diskuterar vi inte piratkopiering. "All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden."

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke