Dator för arbete och nöje, 7000-12000:-

Permalänk
Medlem

Dator för arbete och nöje, 7000-12000:-

Då jag inte köpt ny laptop på länge så söker jag lite tips inför kommande inköp till min sambo.
Datorn kommer att användas till,
* Spela spel typ Sims 3
* Surfa
* Arbeta i Office
* Filmtittande
* Skype, MSN osv.

Då datorn kommer att vara med på resa en hel del så är bra batteritid en önskan.
Skärmstorleken ~15"
Budget 7000 - 12000

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Skrivet av Gladiac:

Då jag inte köpt ny laptop på länge så söker jag lite tips inför kommande inköp till min sambo.
Datorn kommer att användas till,
* Spela spel typ Sims 3
* Surfa
* Arbeta i Office
* Filmtittande
* Skype, MSN osv.

Då datorn kommer att vara med på resa en hel del så är bra batteritid en önskan.
Skärmstorleken ~15"
Budget 7000 - 12000

Jag själv har en MSI GT660 och är riktigt nöjd med den. Klarade Crysis 2 på HIGH utan problem. Men den är en aning tung. Om jag hade varit du hade jag satsat på någon av Acers Timeline serie eftersom du säger att du reser mycket. Klarar även att spela på och allt det vanliga. Men annars en MSI GT660 är kungligt bra! Är riktigt nöjd med den. Den finns idag för 7000kr på Cdon tror jag att jag såg. Jag själv köpte den för 8490 på Webhallen.

Batteritiden ligger på runt 3h+ Har precis kollat klart på en 720P film och surfat runt en del på nätet i ca 2h och 20 min kanske och har 42% kvar.

Skärmen är jag riktigt nöjd med men dock svår att se på när man är i utomhus eller sitter närmre ett fönster där solen kommer ifrån.

Älskar tangenbordet. Superskönt att skriva på, även musen är dunder skön och knapparna känns inte alls plastiga.

Riktigt bra ljud för att vara en laptop! den har en subwoofer under datorn med.

Där har du lite plus och minus om vad jag tycker om min MSI GT600 iallafall..!

Jag hade valt ( i ditt läge)

http://www.inet.se/artikel/1969638/acer-aspire-timelinex-4820...

Mvh Jocke

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindholmen:

... Om jag hade varit du hade jag satsat på någon av Acers Timeline serie eftersom du säger att du reser mycket. Klarar även att spela på och allt det vanliga. ...

Tack för tipsen! Tyckte framför allt att maskinerna från Acer verkar väldigt lovande och kommer nog att satsa på en sådan. Lät ju väldigt bra med prestandan, batteritid och vikt.

Tack!

Permalänk
Skrivet av Gladiac:

Tack för tipsen! Tyckte framför allt att maskinerna från Acer verkar väldigt lovande och kommer nog att satsa på en sådan. Lät ju väldigt bra med prestandan, batteritid och vikt.

Tack!

Jo exakt. Dock har Timline inte en 15 tummare har jag för med bara 14 tummare. och det är 4820TG modellen. Dock har 3820TG som är på 13 tum bättre prestanda.

Permalänk

Ett alternativ kan vara en Asus G53SW, med den nya Sandy-Bridge processorn, som har ett integrerad grafik och belyst tangentbord.

G53SW är den ultimata bärbara speldatorn i 15” klassen utrustad med Intels nya och ännu kraftfullare ”Second Generation Core” processorarkitektur för den som endast nöjer sig med det bästa. Med den kraftfullaste hårdvaran samt en spännande design inspirerad av Amerikanska flygvapnets F-117 Nighthawk Stealth Fighter ger G53SW en arsenal av funktioner för att hantera dagens mest krävande spel och multimedia krav med lätthet. Den unika stealth-designen är tunnare framtill för att vara skonsam mot handlederna och tjockare baktill för att få plats med två stora kylare som resulterar i effektivare kylning och lägre ljudnivå. Skalets påkostade gummiyta ger inte bara ett coolt yttre som gör andra gamers avundsjuka men håller även deras fingeravtryck borta.

• Intel® Core™ Core i5-2410M Processor (2.3GHz, med Turbo upp till 2.9GHz)
• Äkta Windows® 7 Home Premium 64bit
• 15,6” Full HD (1920•1080) LED skärm
• Mattsvart design inspirerad av F-117 Nighthawk Stealth Fighter
• NVIDIA® GeForce® GTX 460M 1,5GB GDDR5 VRAM
• Creative Audigy HD ljudkort
• 4GB DDR3 1333Mhz mine
• Överför stora filer på nolltid med USB 3.0
• Hybridhårddisk på 500GB 7200rpm SSH (Solid State Hybrid)
• 2 års Global Garanti

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=817676

http://www.inet.se/artikel/1969881/asus-g53sw

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=52224

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindholmen:

Jo exakt. Dock har Timline inte en 15 tummare har jag för med bara 14 tummare. och det är 4820TG modellen. Dock har 3820TG som är på 13 tum bättre prestanda.

Jo visst finns det, spanade in en 15,6"

Ali3nPredator, lät även det väldigt intressant, men kommer nog köra på en Timeline trots allt. Kändes lite mer som rätt mappning då det inte är de mest avancerade spelen som kommer att spelas. Men tack för tipset, kanske är en sådan dator jag borde köpa till mig själv och sitta på tågen o spela när man är på väg till kunder

Permalänk
Avstängd

Hur mycket skillnad är det mellan vanliga i5 och i5 sandybridge? dual core så att säga?

Permalänk
Skrivet av Gladiac:

Jo visst finns det, spanade in en 15,6"

Ali3nPredator, lät även det väldigt intressant, men kommer nog köra på en Timeline trots allt. Kändes lite mer som rätt mappning då det inte är de mest avancerade spelen som kommer att spelas. Men tack för tipset, kanske är en sådan dator jag borde köpa till mig själv och sitta på tågen o spela när man är på väg till kunder

Just ja glömde bort storebrorn! 5820TG!

Permalänk
Skrivet av Biccen:

Hur mycket skillnad är det mellan vanliga i5 och i5 sandybridge? dual core så att säga?

runt 15% snabbare typ och lite annat smått och gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Ett alternativ kan vara en Asus G53SW, med den nya Sandy-Bridge processorn, som har ett integrerad grafik och belyst tangentbord.

Fan, asus har en del schyssta datorer på gång alltså!
Denna verkar inte heller helt fel tycker jag!
http://www.inet.se/artikel/1969877/asus-n43sn