Börja spela wow igen?

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Började spela lite idag faktiskt och känner mig rostig som fan vill jag lova. Gissa om jag blev förvånad när jag har spelat någon timme och tjejen frågar vilken server hon ska spela på. Då har hon också laddat ner klienten och skaffat sig en trial på spelet Så nu ska vi spela våda två tydligen

det är ju skitroligt att spela med sambon:)
kanske inte går så snabbt i svängarna,men själva grejjen att lira med sambon är ju helt underbar:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mangemani:

funkar inte riktigt så.
efter mitt långa uppehåll så tänkte jag "bara lite spelande medans jag inväntar nått nytt spel,jag slutar när nått nytt kommer",men det räckte med att man började questa lite,sen blev det mer och mer,tillslut var man fast.
"bara att sluta" är så enkelt att säga,men när man har kommit igång med wow så är det inte så lätt att sluta.

Jag vet hur det funkar, men om man klarar det är individuellt. Jag lyckades, har haft ett uppehåll på 1 & halvt år. Men skall börja spela nästa vecka. (:

Kjam

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

funkar inte riktigt så.
efter mitt långa uppehåll så tänkte jag "bara lite spelande medans jag inväntar nått nytt spel,jag slutar när nått nytt kommer",men det räckte med att man började questa lite,sen blev det mer och mer,tillslut var man fast.
"bara att sluta" är så enkelt att säga,men när man har kommit igång med wow så är det inte så lätt att sluta.

Har man inte disciplinen får man sälja kontot Finns nog inget annat bra sätt att sluta på.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Varje person får avgöra om den vill spela spelet eller inte och de flesta idag vet att de kan bli fast i spelet (inte bara WoW utan massa andra spel också) och att spelet skapar ett beroende, been there. Det finns mycket i livet som tar tid och vi alla bestämmer själva vad vi ska göra med tiden, dessvärre finns det många som inte kan prioritera sin tid rätt och det är då det kan gå utför. Att säga "jag kan sluta när jag vill" är mycket lättare sagt än gjort. Jag har spelat WoW tillochfrån i 3 år men har nu lagt av igen då jag inte riktigt finner någon mening i spelet längre. Levla, grinda, geara upp och efter 2 år så är de sakerna som jag har lagt ner så mycket tid för inte värda nått och man börjar om igen. Jag spelar CS för tillfället och tycker att det är ett bra spel. Bra på så sätt att man kan spela en match på 25 minuter (MAX) och sedan stänga av spelet. Du blir bara bättre bättre på cs och det är inget som nollställs eller någon som klagar på att de wipar osv. Utan du söker motstånd och medspelare efter hur bra du är. Tänker även testa på Diablo 3 då man även där kan stänga av spelet när man vill och spela för sig själv.

Visa signatur

We R who we R

Permalänk
Medlem
Skrivet av awwwe:

... Jag spelar CS för tillfället och tycker att det är ett bra spel. Bra på så sätt att man kan spela en match på 25 minuter (MAX) och sedan stänga av spelet. Du blir bara bättre bättre på cs och det är inget som nollställs eller någon som klagar på att de wipar osv. Utan du söker motstånd och medspelare efter hur bra du är. Tänker även testa på Diablo 3 då man även där kan stänga av spelet när man vill och spela för sig själv.

Allt detta går i WoW också för just så där spelar jag ofta. När jag bara vill spela en snabb match i battleground ställer jag mig i kö, lirar och efter 20-30 min kan jag logga av igen. Och de gånger man vill kunna logga av/på som man vill funkar detta utmärkt när man soloquestar, inte ett dugg annorlunda än i diablospelen.

De sätt att spela på som du beskriver ovan är för mig inte knutet till vilket spel man lirar, det avgörs helt och hållet av HUR just DU väljar att spela WoW. Att joina grupper att lira längre stunder med gör man bara de gånger man i förväg vet att man har mer tid, så enkelt är det.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

WoW tar tid oavsett hur man väljer att spela

Skrivet av valiant:

Allt detta går i WoW också för just så där spelar jag ofta. När jag bara vill spela en snabb match i battleground ställer jag mig i kö, lirar och efter 20-30 min kan jag logga av igen. Och de gånger man vill kunna logga av/på som man vill funkar detta utmärkt när man soloquestar, inte ett dugg annorlunda än i diablospelen.

De sätt att spela på som du beskriver ovan är för mig inte knutet till vilket spel man lirar, det avgörs helt och hållet av HUR just DU väljar att spela WoW. Att joina grupper att lira längre stunder med gör man bara de gånger man i förväg vet att man har mer tid, så enkelt är det.

Ibland är det ju så att väntetiden är jätte lång, eller hur? WoW är inte byggt för att du ska spela själv utan det är byggt på så sätt att du ska spela med andra personer och det är tidskrävande, men detta är vad jag tycker och det är klart att jag väljer hur jag spela wow men som sagt det är ett tidskrävande spel. Om ska ska spela en instans så tar det ungefär 45-70 min beroende på grupp. Raid tar ju 3-4 timmar, grinda guld så att du ska kunna köra repair, köpa pots, enchants osv tar ju också massa tid. Sen att joina en instans som DPS tar ju ca 30 min i väntetid och sen ungefär timme att spela, därför väljer jag ett annat spel där jag kan hitta match snabbt och vet att det finns en tidsgräns som max.

Visa signatur

We R who we R

Permalänk
Medlem

WoW är byggt för att man KAN spela med andra, men är absolut inget krav. Det går utmärkt att sololira också och köra sporadiska BG eller dungeons emellanåt. Visst, du får inte tag på raidgear då men samtidigt behöver du dem heller inte om du ändå inte raidar.

WoW är en spelvärld där du har folk omkring dig (MMO), men precis som IRL är beslutet ditt eget om du vill umgås med andra eller hålla dig för dig själv när du loggar på. Där kommer nästa tre bokstäver in i bilden, RPG, och varför skulle det vara sämre att få roleplaya en ensamvarg om man vill det ibland också?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

WoW är byggt för att man KAN spela med andra, men är absolut inget krav. Det går utmärkt att sololira också och köra sporadiska BG eller dungeons emellanåt. Visst, du får inte tag på raidgear då men samtidigt behöver du dem heller inte om du ändå inte raidar.

WoW är en spelvärld där du har folk omkring dig (MMO), men precis som IRL är beslutet ditt eget om du vill umgås med andra eller hålla dig för dig själv när du loggar på. Där kommer nästa tre bokstäver in i bilden, RPG, och varför skulle det vara sämre att få roleplaya en ensamvarg om man vill det ibland också?

Ja det är klart att man kan spela själv och tillsammans med andra men hur roligt är det att bli maxlevel och att sedan sitta och spela själv? Jag menar inte att man MÅSTE sitta och raida och MÅSTE sitta flera timmar varje dag, utan att om du spelar WoW så blir det nästa automatiskt att man spelar instanser och raidar för att få en bättre gubbe och då tar det tid. Jag känner personer som har känt att de vill spela "solo", som "ensamvargar", men enligt dem så kände de direkt att det inte var roligt och att om de ska spela PvP så måste de spela med andra, ska de spela PvE med instanser osv så måste de även där spela med andra och började det ta tid. Men du tycker en sak jag en annan och jag kan nog garantera att de flesta tycker som mig, att det är svårt att låta bli att spela instanser och raida när man väl spelar WoW och då tar det ju tid.

Visa signatur

We R who we R

Permalänk
Medlem

Att "bli maxlevel och att sedan sitta och spela själv" är ju precis vad som händer i lir som t.ex. Diablo2. Och det är just den poängen jag vill få fram. Att WoW behöver inte vara annorlunda än att sitta o sololira t.ex. diablo.
Skillnaden är att WoW har så mycket mer OM man vill: quests, bg, dungeons, raids, dailys, crafting etc. WoW har hela spannet från att vara ensamvarg till stora sociala gillen. I WoW väljer du vilka moment du gör och (viktigast av allt) kan variera dem medan i t.ex. diablo blir du låst till nästan bara quests o grinding i princip.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Visst, WoW blev kul igen när den nya patchen + Cataclysm kom ut, men det blev genast mycket tråkigt igen när man väl kört igenom alla nya questzoner. När man dingat 85 så är det samma sak igen, Farma Heroics tills fingrarna blöder.

Själv så raidar jag inte nu för tiden, då mitt jobb är mer eller mindre obestämda tider, så det är svårt att få tag i en guild som raidar när man inte kan medverka tillräckligt många gånger.

Mitt tips är att inte börja igen, det kan vara kul till en början, men i grund och botten är det samma enformiga spel som innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Att "bli maxlevel och att sedan sitta och spela själv" är ju precis vad som händer i lir som t.ex. Diablo2. Och det är just den poängen jag vill få fram. Att WoW behöver inte vara annorlunda än att sitta o sololira t.ex. diablo.
Skillnaden är att WoW har så mycket mer OM man vill: quests, bg, dungeons, raids, dailys, crafting etc. WoW har hela spannet från att vara ensamvarg till stora sociala gillen. I WoW väljer du vilka moment du gör och (viktigast av allt) kan variera dem medan i t.ex. diablo blir du låst till nästan bara quests o grinding i princip.

Ja jag håller med dig och nu är jag ingen expert på diablo, men meningen med diablo är väl att levla? Att nå maxlevel är väl väldigt svårt då man spelar i olika svårighetsgrader. Och i WoW är det inte svårt att nå maxlevel bara att det tar tid och sen då du är maxlevel så blir det oftast att man raidar och så vidare. WoW har helt klart fler olika delar i spelet det är sant, men fler saker = mer tid eller?

Visa signatur

We R who we R

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om någon i tidigare kommentarer har sakt detta men: Fallout 3 ?
har inte spelat det själv men har hört att det ska vara bra , och du sa ju att ett singleplayer spel skulle passa lika bra som multiplayer , kanske värt ett försök ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomb_:

Jag vet inte om någon i tidigare kommentarer har sakt detta men: Fallout 3 ?
har inte spelat det själv men har hört att det ska vara bra , och du sa ju att ett singleplayer spel skulle passa lika bra som multiplayer , kanske värt ett försök ?

För det första så är det ett FPS lir och för det andra så har det inte ens i närheten av samma spelstil som WOW, så nej det funkar inte.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bejje:

Egentligen är det inte hela onlinegrejen jag är ute efter. Jag spelar gärna singel och gör quests, så liknande spel som wow som inte är online lir skulle passa lika bra. T.ex. lirade jag Fable 1 för PC nyligen. Gick ganska snabbt att klara ut och det var riktigt kul, så jag skulle gärna spela något liknande, men fördelen med wow är att det är sååå stort och tar inte slut efter ett par dagars spelande. Har ni några tips på offlinespel i samma typ annars?

Oblivion, redan där har du ett par hundra timmar i vanilla. Sedan har du ofantligt många mods som ger exempelvis nya quests eller sådant, Nehirim är en total "revamp" av spelet och gör i princip.. ett helt nytt spel med annan story etc, som är top notch! Kommer ju även snart en Middle-Earth mod som sätter spelet i Lotr-Eran, med egna quester etc.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av valiant:

WoW är byggt för att man KAN spela med andra, men är absolut inget krav.

Om man inte vill uppleva något av endgame öht och bara lalla runt i Battlegrounds eller köra quester (som naturligtvis är 99% upprepning, med några undantag med story quests i WOTLK)

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Om man inte vill uppleva något av endgame öht och bara lalla runt i Battlegrounds eller köra quester (som naturligtvis är 99% upprepning, med några undantag med story quests i WOTLK)

Sedan kan man ju sätta andra mål. Maxa rep med alla factions (där har du att göra), göra proffesions etc. Jag tycker att achivements är kul. Typ försöka klara av 20 hopp på studsmattan i Hyjal... Såna meningslösa småsaker
Slöseri med tid? Mmm jo, vilket spel är inte de?

Permalänk

man är ju i dagsläget nästan i behov utav att vara med i en guild,alla perks och allt man kan köpa gör så att man nästan känner ett måste och i och med det så är det mycket tid som måste läggas ner på allt där med,typ att bli honored med guilden så man kan köpa heirloms,alla achivements som ska göras så man kan köpa den och den saken mm.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Butiksrepresentant

Om det är single player RPGs du vill ha skulle jag spana in BioWares titlar. Främst Mass Effect och Dragon Age.

Sen gillar ju många tex BioShock, Fallout och Final Fantasy också, men fastnade aldrig själv för dem. En annan klassiker är The Elder Scrolls-spelen. Jag har dock inte testat dem sen det första för tusen år sedan

Permalänk

Det är minst lika beroendeframkallande nu som då. Det är dock lättare att lira som casual nu - för att spela instanser trycker du på en knapp så hamnar du i kö, sen blir du portalad till instansen. Alla instanser sedan vanilla är sjukt mycket kortare, dvs du behöver inte planera in 4 timmars spelande bara för att köra en instans. Folk som säger att vanilla var mycket bättre har väl sina poänger, men största anledningen är nog bara "det var bättre förr" syndromet.

Installationen har de löst jävligt smidigt, du tankar från deras hemsida, så är nedladdningen uppdelad i tre delar, först en liten del med det viktigaste. När den delen är tankad och installerad så kan du börja lira direkt, men spelet är inte helt hundra (tror du får sämsta grafiken osv), sen nästa del så är det mesta klart och du märker knappt någon skillnad mot fullständig installation. Sen efter 3'e delen så är det samma spel som alla andra kör.
Med andra ord, du kommer kunna börja spela väldigt snart efter du börjat ladda ner, men det kommer inte vara helt felfritt.

Vad som avgör om det kommer funka för dig med sambo osv är nog snarare hur mycket du ändrats, spelet är samma drog som det alltid varit.

Permalänk
Medlem

Har hört många snacka om vanilla i samband med wow, men jag fattar inte alls vad som menas med det. Gissar på att det inte har något med vanilj att göra

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Har hört många snacka om vanilla i samband med wow, men jag fattar inte alls vad som menas med det. Gissar på att det inte har något med vanilj att göra

De menar första versionen av WoW (1.xx), innan alla expansionerna, då man bara kunde bara levla till 60, världen var mindre, var färre klasser/raser, m.m...

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Har hört många snacka om vanilla i samband med wow, men jag fattar inte alls vad som menas med det. Gissar på att det inte har något med vanilj att göra

Du får ursäkta men, HAHAHA detta gjorde min dag Men som ovanstående sa, Vanilla WoW menas med det allra första som kom innan alla expansioner. Det var ett helt annat spel då, inte alls lika casual vänligt som det är nu. Så egentligen är det väl mest dem riktiga hardcore spelarna som tyckte att det var bättre förr, hehe.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Du får ursäkta men, HAHAHA detta gjorde min dag Men som ovanstående sa, Vanilla WoW menas med det allra första som kom innan alla expansioner. Det var ett helt annat spel då, inte alls lika casual vänligt som det är nu. Så egentligen är det väl mest dem riktiga hardcore spelarna som tyckte att det var bättre förr, hehe.

Ja just nu har jag original + burning crusade som jag spelar och märker redan skillnad från originalet. Vissa områden där det fanns en normal fungerande stad är utbrända och övergivna. Är på nåt ställe som kallas Tarren mill nu. Minns inte vad själva området kallas, men när jag körde originalet med alliance så såg det området helt annorlunda ut.

Har dock hört att senaste expansionen gör att det ser ännu mer annorlunda ut.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Har dock hört att senaste expansionen gör att det ser ännu mer annorlunda ut.

Det är den senaste expansionen (Cataclysm) som gjorde att det ser ut som det ser gör. Men alla ser den omgjorda världen, inte bara de med expansionen.

Permalänk
Medlem

Hela 1-60 världen har väl sett likadan ut enda sedan wow släpptes i princip. Men när Cataclysm kom så förändrades ALLT i den gamla världen. Så spela du igenom 1-60 idag så är det en helt ny upplevelse.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Hela 1-60 världen har väl sett likadan ut enda sedan wow släpptes i princip. Men när Cataclysm kom så förändrades ALLT i den gamla världen. Så spela du igenom 1-60 idag så är det en helt ny upplevelse.

Ahh då förstår jag. HUr är det med quests då? Har hört att i och med cataclysm så finns det mycket nya och roliga quests om man jämför med tidigare. Innebär det att jag ser även dom questen om jag är i låg level eller måste jag ha cataclysm för det? T.ex. nu är jag level 25 och är på ett visst ställe. Om jag hade haft cataclysm. Hade jag haft andra quests i samma område och samma level då?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Ahh då förstår jag. HUr är det med quests då? Har hört att i och med cataclysm så finns det mycket nya och roliga quests om man jämför med tidigare. Innebär det att jag ser även dom questen om jag är i låg level eller måste jag ha cataclysm för det? T.ex. nu är jag level 25 och är på ett visst ställe. Om jag hade haft cataclysm. Hade jag haft andra quests i samma område och samma level då?

Nej du får samma område och quests oavsett om du har Cataclysm eller inte.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Nej du får samma område och quests oavsett om du har Cataclysm eller inte.

Så det du säger är att jag har absolut ingen nytta av ytterligare expansioner förrän jag kommit över lvl 60?
Har för övrigt en lvl 60 hunter sedan jag spelade originalet för många år sedan, men det känns dumt att börja spela med den när så mycket har hänt sedan dess.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Börja inte, det är det dummaste du kan göra!
Slutade precis för bara någon månad sedan och fyfan säger jag bara!
man slipper tänka på "jag måste göra dailysarna och köra daily insance" osv. osv.
känns som man har blivit av med en börda. (och faktiskt så kan man klassa wow som det)
Började 6/11-06 och slutade 5/3-11
Sitter och spelar League of legends för tillfället som ett tidsfördriv och är helt okej spel för att vara gratis.

Permalänk
Medlem

Lira litegrann, du kommer antagligen bli less fort då det imo inte är något skoj alls längre, det har tappat glimten.

Angående dina frågor om exp.packs så kan man säga att du har alla exp redan, men du måste betala för att levla vidare 60-70-80-85 det som är under de men också ändrats har du full tillgång till (förutom nya klasser och raser).