Permalänk
Medlem

Extern strömbrytare till laptop

Jag har köpt en laptop (LG P300) med trasig skärm som jag ska ha som HTPC.
Tänker ha den ihopslagen och köra TV:n som skärm via HDMI.
Problemet är att jag inte vill behöva ta ut och öppna den varje gång jag ska starta den.

Tänker därför sätta en extern on-knapp.

Såg på bilder på nätet att kontakten på moderkortet till on-knappen sitter lättåtkomligt.
( http://en.wikipedia.org/wiki/User:Genjix/LG_P300:_fix_power_j... ) bild 3 o 5.
Svart, vit och röd verkar gå till on-knappen.

Frågorna:
Var kan jag köpa en kabel med sådan kontakt (trepolig / två lösa)?
Vilka färger tror ni är till strömbrytarens LED resp. on-funktion (svart är nog minus).
Hur många volt brukar en chassie-LED vilja ha? 2.8V?

Permalänk
Skrivet av Aleleo:

Jag har köpt en laptop (LG P300) med trasig skärm som jag ska ha som HTPC.
Tänker ha den ihopslagen och köra TV:n som skärm via HDMI.
Problemet är att jag inte vill behöva ta ut och öppna den varje gång jag ska starta den.

Tänker därför sätta en extern on-knapp.

Såg på bilder på nätet att kontakten på moderkortet till on-knappen sitter lättåtkomligt.
( http://en.wikipedia.org/wiki/User:Genjix/LG_P300:_fix_power_j... ) bild 3 o 5.
Svart, vit och röd verkar gå till on-knappen.

Frågorna:
Var kan jag köpa en kabel med sådan kontakt (trepolig / två lösa)?
Vilka färger tror ni är till strömbrytarens LED resp. on-funktion (svart är nog minus).
Hur många volt brukar en chassie-LED vilja ha? 2.8V?

Varför inte ta bort den trasiga skärmen ist?

Permalänk
Medlem

Varför inte Wake On Lan eller Wake Over Internet, bara att skicka ett magic packet o datorn bootar

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

Har min "htpc" stående i källarn och kablage draget till tv'n på övervåningen.
Sätter den i strömsparläge och när jag vill använda den så äre "wake on usb" eller vad det kallas, när man rör på den trådlösa musen.
Funkar bra

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pax Vobiscum:

Varför inte ta bort den trasiga skärmen ist?

Har funderat på att göra det, krångligt bara eftersom wlan-antennen verkar gå i ramen...

Får se hur jag löser det...

Hur skickar man ett sånt där magiskt paket för wake on lan?

Permalänk

Wohoo, tack! Nu kom jag på en grym ide Måste bara tänka igenom den lite till

Visa signatur

LADBROKES 200 KR GRATIS + 50 FRIA SPINS - BETSSON 100 KR GRATIS - Whitebet 20 Fria spins - REDBET 20 FRIA SPINS - TITAN POKER 150 USD GRATIS - Celebpoker 199 USD Gratis

WWW.BONUSAR.NET

Permalänk
Medlem

Annars så är en fjärrkontroll och Ir en lösning, om du ska ha laptopen i samma rum, ska du ha den i låda så är det bara att dra ut Ir så att bara den är synlig.

Annars så var "wake on usb" när man rör på den trådlösa musen. En smart lösning!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]