Permalänk
Medlem

Odyssey 5!

Tyvärr också nerlagd efter bara en säsong.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Det är synd att många scifi serier pensioneras i förtid.

Det är oftast tittarsiffrorna som sviker vad jag förstått. Många förslag som lagts ut i den här tråden tycker jag är bättre en tex CSI. Varför föredrar jag scifi?

För att det går längre än att bara illustrera, våld, mord, känslor. Ska man fly verkligheten så kan man väl göra det ordenligt? Och inte slå igång nån jevla polis serie om nå attans mord, det är inte att fly verkligheten. Det är att ÄLTA verkligheten..... Bråka med frugan hemma, se en film där ett par bråkar, se en serie där ett par bråkar, åker bil till jobbet hör på nyheterna om ett par som bråkat... Woho! ältande ältande. Det är väl därför jag inte gillar bsg, atlantis eller sgu, dom tjafsar alldeles för mycket och ältar för mycket vardags trivialiteter.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Har väl mest sett TV-serier där utomjordingar besöker jorden, nåväl.

Taken (Steven Spielberg)
http://www.imdb.com/title/tt0289830/

Arkiv X, alla avsnitt (ett måste!)
Roswell

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zwelegacy:

Det är väl därför jag inte gillar bsg, atlantis eller sgu, dom tjafsar alldeles för mycket och ältar för mycket vardags trivialiteter.

Battlestar galactica och stargate atlantis hade dock den goda smaken att koncentrera sitt tjafs till enstaka avsnitt (och man behövde dessutom inte se särskilt många minuter av dem för att inse hur de skulle fortsätta) istället för att, som till exempel stargate universe, ägna sig åt konstant tjafsande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

stargate atlantis

Var väl inte så bra egentligen. Bra när den hade sammanhängande avsnitt vilket den dock hade få av. Vill minnas att säsong 2 var något av de sämsta i Stargate-väg jag sett. Handlade alltid annars att de besökte nån planet med medeltids-tema och dåliga skådespelare.

Till TS:

- Day Break
En säsong på 13 avsnitt. Fick väl ett avslut som man kan tolka lite som man vill. Jag tyckte det avslutade serien åtminstone.

Fringe, V och The Event är väl de sci-fi serier som för tillfället är sevärda. Fringe tycker jag är väldigt bra faktiskt, och V blir bara bättre. The Event håller mig nyfiken och den har ett intressant tema.

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare
Skrivet av jooelhoglund:

Väldigt bra serie men inte sci-fi

Arkiv X är väldigt bra tycker jag

Sant

EDIT: Enligt imdb: Action | Drama | Mystery

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Sant

EDIT: Enligt imdb: Action | Drama | Mystery

Sci fi är ju något som innehåller overklighet och det gör inte jericho vad jag vet

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lassekongo83:

Handlade alltid annars att de besökte nån planet med medeltids-tema och dåliga skådespelare.

De avsnitten var väl inte alltid så dåliga; ofta hände det väl något roligt medan de gick runt bland medeltidshusen? Värre var det när det tydligen blev viktigt att Teylas pojkvän försvann, när något handlade om Ronan eller när när battlestar galactica intog sensmoralläge (mycket av new caprica-tiden, ofta med Tom Zarek).

Permalänk

Jo BSG var väldigt bra dom 2 första säsongerna, sen hände nått som fick den att kännas väldigt seg.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zwelegacy:

Jo BSG var väldigt bra dom 2 första säsongerna, sen hände nått som fick den att kännas väldigt seg.

Det lönade sig dock att uthärda; det blev bättre mot slutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zwelegacy:

Gah Den där serien är riktigt bra! fan vad dom la ner den tidigt, såg dock aldrig sista avsnittet då jag inte höll med om att den skulle ta slut sådär.

Minns när jag såg babylon 5 förut, tyckte att effekterna var fräna som fan, provkolla för ngt halvår sedan, effekterna har inte åldrats med värdighet direkt

Men den här filmen mins jag var bra http://www.youtube.com/watch?v=VRR12KYEiqQ&NR=1

Föresten ni som sett serien farscape ni har väl inte råkat missa filmen ? http://www.youtube.com/watch?v=k9yi5YOrUU0&feature=related

Visst är den nice synd det inte blev mer, sista avsnitten va ju grymma också tyckte jag men det va sjukt länge sen jag såg den. Gentemot alla andra serier som är nämnda här är väl den serien den som är minst B skulle jag nog säga

Permalänk
Skrivet av Lolle:

Visst är den nice synd det inte blev mer, sista avsnitten va ju grymma också tyckte jag men det va sjukt länge sen jag såg den. Gentemot alla andra serier som är nämnda här är väl den serien den som är minst B skulle jag nog säga

Antar att du syftar på Jerimiah, har sett lite av den nya zombieserien, the walking dead. Den är inte lika bra.

Skrivet av Elgot:

Det lönade sig dock att uthärda; det blev bättre mot slutet.

Får se om man får tid över! när man blir äldre så fattar man inte vart man fick all serietittar tid ifrån?

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Hmm svårt men :
the 4400
Dark angel

Sen har man serier som är lite svåra att klassificera:

Warehouse 13
Haven
Kanske ska kalla dem för fantasy då de har mera sådana element.

Annars kan jag som flera innan rekommendera Farscape.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

just ja lexx vilken otrolig b serie det var haha! kollade man på när man var 13-14år i pojkrummet på nätterna minns jag

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.