Tips på bra Sci-fi serie?

Permalänk
Proffsmoddare

Tips på bra Sci-fi serie?

Hallå!

Söker någon bra sci-fi serie jag kan börja kolla på. Kan nämna några jag sett hitintills:

Battlestar Galactica
Caprica
Stargate SG1
Stargate Atlantis
Stargate Universe
Terminator: The Sarah Connor Chronicles
Firefly

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Babylon 5!!!

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk

Usch... sci-fi... Har hört att Star trek är sci-fi !

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Gorion:

Babylon 5!!!

Tog en titt. Vet ej om det är något för mig.

Skrivet av Skuttokova:

Usch... sci-fi... Har hört att Star trek är sci-fi !

Bleeh, gillar inte Star Trek

Har du något annat guldkorn?

btw, får starta upp serietråden igen när tentorna är över

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Star Trek Voyager
Andromeda

Eureka
V

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Farscape, mycket bra serie som las ned allt för tidigt.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Har sett alla serier du listat där, och letar efter en ny också. Kollade på Babylon 5 men gillade det inte, men det kanske är nåt för dig

Permalänk
Avstängd

star trek enterprise och next generation

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av '[vEX:

;10856225']Farscape, mycket bra serie som las ned allt för tidigt.

Ja verkligen. Kändes lite konstigt när den avslutades med två långfilmer.

Själv sitter jag och kollar på SeaQuest just nu.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt V är helt okej. Kanske lite väääääl långdragen men vafan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Brodholm:

Bleeh, gillar inte Star Trek

Det gör du visst, du bara vet det inte än.
Ingen har väl sagt Deep space nine?

Permalänk
Medlem

V - I andra säsongen får serien bra skjuts.
The Event - lite små segt i början men nu börjar det hända grejer.
Star trek Enterprise - Senaste star trek serien, jag var inget fan av star trek innan men denna var faktiskt riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Gorion:

Babylon 5!!!

Ja om man orkar se de första 2-3 säsongerna som är sega som sirap så

Jericho är en bra serie annars som också lades ner för tidigt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Orici:

Star Trek Voyager
Andromeda

Eureka
V

Började kolla på V igår. Tycker att var ett bra avsnitt. Ska fortsätta att kolla.

Eureka är inte det en ganska flummig serie?

Skrivet av '[vEX:

;10856225']Farscape, mycket bra serie som las ned allt för tidigt.

Något som är värt att se även om det är kort?

Ser lite B ut. Men ska ta en titt på den

Skrivet av Hammar:

Har hört mycket gott om den serien. Kanske något man måste ta och titta in.

Skrivet av judge:

star trek enterprise och next generation

Skrivet av Elgot:

Det gör du visst, du bara vet det inte än.
Ingen har väl sagt Deep space nine?

Alltså vad jag sett av star trek har varit väldigt flumm. Finns 100 olika varianter och allt är väldigt förvirrande.

Vart ska man ens börja om man inte vill ha grafiska effekter från 80talet typ?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Brodholm:

Alltså vad jag sett av star trek har varit väldigt flumm. Finns 100 olika varianter och allt är väldigt förvirrande.

Vart ska man ens börja om man inte vill ha grafiska effekter från 80talet typ?

Ju nyare serie desto mer lik stargate och liknande; man skulle till exempel börja med star trek enterprise och fortsätta bakåt. 80-talseffekter kan för övrigt vara svårt att ungå i de äldre serierna, men det krävs lyckligtvis inte så många avsnitt för att man skall sluta tänka på det.

Permalänk

Dollhouse?

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brodholm:

Började kolla på V igår. Tycker att var ett bra avsnitt. Ska fortsätta att kolla.

Eureka är inte det en ganska flummig serie?

Något som är värt att se även om det är kort?

Ser lite B ut. Men ska ta en titt på den

Har hört mycket gott om den serien. Kanske något man måste ta och titta in.

Alltså vad jag sett av star trek har varit väldigt flumm. Finns 100 olika varianter och allt är väldigt förvirrande.

Vart ska man ens börja om man inte vill ha grafiska effekter från 80talet typ?

Börja med star trek next generation sen star trek voyager sen star trek enterprise så ser du i rätt ordning!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgot:

Ju nyare serie desto mer lik stargate och liknande; man skulle till exempel börja med star trek enterprise och fortsätta bakåt. 80-talseffekter kan för övrigt vara svårt att ungå i de äldre serierna, men det krävs lyckligtvis inte så många avsnitt för att man skall sluta tänka på det.

Star trek är inte det minsta likt stargate!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av judge:

Star trek är inte det minsta likt stargate!

Nej, likheterna är inte jättestora, men star trek enterprise liknar "moderna" science fiction-serier i högre grad än äldre serier (som gärna har bättre handlig men går lite långsammare).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgot:

Nej, likheterna är inte jättestora, men star trek enterprise liknar "moderna" science fiction-serier i högre grad än äldre serier (som gärna har bättre handlig men går lite långsammare).

Okej! det har jag inte tänkt på!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Dollhouse (nerlagd efter säsong två?)
Star trek Voyager även de senaste filmerna är rätt nice.
antar att du har sett serinity filmen som är ett avslut på firefly serien som tyvär blev nerlaggd

Jävla FOX

Sen så har jag en lite äldre serie i huvudet. the last wave eller third wave etc heter den. handlar iaf om en kille som försöker rentvå sitt namn om att utomjordningar dödat hans fru osv. rätt bra vad jag kommer ihåg.

Sen Arkiv X har ju ett par redigt bra avsnitt men tråkigt nog är de flesta filmerna redigt kassa om man följt serien och tror att de ska bidra med något. annars är de bra filmer det med.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Började kolla på V igår. Tycker att var ett bra avsnitt. Ska fortsätta att kolla.

Eureka är inte det en ganska flummig serie?

Nja, Eureka är ju en stad med bara vetenskaps folk och allt dom gör är inte möjligt idag.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Något som är värt att se även om det är kort?

Absolut! De har rätt så skön vrickad humor också, har hört att vissa tyckte början var lite seg/tråkig men jag tycker hela serien var störtskön!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Något som är värt att se även om det är kort?

Skrivet av '[vEX:

;10860023']Absolut! De har rätt så skön vrickad humor också, har hört att vissa tyckte början var lite seg/tråkig men jag tycker hela serien var störtskön!

Farscape är bland det bästa som gjorts, av de serier du sett redan så tror jag du kommer älska Farscape om du ger den ett försök.

Precis [vEX], finns ganska skön humor från och till i serien.

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Proffsmoddare

Tackar för alla tipsen!

Har snart kollat klart på säsong 1 av "V". Massvis med folk från både Firefly, battlestar galactica med mera. Kul att de använder de igen!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av flashen:

Jericho är en bra serie annars som också lades ner för tidigt

Väldigt bra serie men inte sci-fi

Arkiv X är väldigt bra tycker jag

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Gah Den där serien är riktigt bra! fan vad dom la ner den tidigt, såg dock aldrig sista avsnittet då jag inte höll med om att den skulle ta slut sådär.

Minns när jag såg babylon 5 förut, tyckte att effekterna var fräna som fan, provkolla för ngt halvår sedan, effekterna har inte åldrats med värdighet direkt

Men den här filmen mins jag var bra http://www.youtube.com/watch?v=VRR12KYEiqQ&NR=1

Föresten ni som sett serien farscape ni har väl inte råkat missa filmen ? http://www.youtube.com/watch?v=k9yi5YOrUU0&feature=related

Visa signatur

assrock!! hehe