Enligt Plus är Apple's iPad bäst!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Intressant du säger en åsikt i mening A men säger emot dig själv i mening B.:D;) Nääästan så det är dagens på den, men bara nästan.;)

Hans andra mening sa inte emot hans första: han sa att det var roligt att titta på och att det antagligen inte var intressant för någon på SweClockers, jag antar att han hade i åtanke att det är så många här som är teknik-intresserade att de vet bättre själv

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phroggyy:

Hans andra mening sa inte emot hans första: han sa att det var roligt att titta på och att det antagligen inte var intressant för någon på SweClockers, jag antar att han hade i åtanke att det är så många här som är teknik-intresserade att de vet bättre själv

Jo ser det nu.:) Läste lite slarvigt.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Ja nu vet jag inte riktigt hur dessa tester är utförda men trodde aldrig jag skulle säga att iPad2 är någorlunda prisvärd, speciellt om man får tag på en från USA med den låga dollarkursen, ca 3200kr för minsta modellen:

http://www.anandtech.com/show/4216/apple-ipad-2-gpu-performan...

Dock så ska man tänka på att Xoom har ~23% högre upplösning, men även om man ökar på med 23% i poängskalan så hamnar Xoom väldigt efter.
Antingen är Tegra2 inte så snabb eller så är Xoom inte så optimerad efter hårdvaran (oavsett tycker jag Xoom är på tok för dyr för att vara en surfplatta).

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

Hans andra mening sa inte emot hans första: han sa att det var roligt att titta på och att det antagligen inte var intressant för någon på SweClockers, jag antar att han hade i åtanke att det är så många här som är teknik-intresserade att de vet bättre själv

Ungefär så ja.

Permalänk

wtf? testmetoderna behöver man ju inte ens ifrågasätta. dom var helt fuckade.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Explorer45:

Varför skulle inte uppstartstiden vara en stor del av testet? En surfplatta stänger man väl av och sätter på stup i ett (av de jag har sett i alla fall). Har ingen själv dock (ser inte riktigt meningen med dem med dagens kassa upplösningar).

För du stänger av och avfrostar en frys oftare än du startar om en surfplatta. Och senast jag kollade var inte starttiden på en frysbox viktig så ser inte varför starttiden på en surfplatta skulle vara viktigare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Plus är ju lite som testpanelen på aftonblaskan och expressen. Inte alltid de mest pålästa, lite utav "Svensson testar för Svensson" vilket förmodligen är informativt för 85% av potentiella köpare men då jag personligen vill ha en mer utförlig och djupgående information så är ovan nämnda inte tillräckligt.

När Sverker var med var ju hans personlighet 90% av programmet!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Hur många surfplattor testade dom,,, glömde dom bort typ dom andra 1000 stycken eller?

Skit test!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Explorer45:

Var han testsnubben verkligen från ett riktigt universitet? Har svårt att tro det när han lägger tre 1kvcm kuber på skärmen och säger att det motsvarar ett bildäck. Gå till ett riktigt universitet (läs Chalmers) och testa dem seriöst istället.

http://www.phys.umu.se/personal/norqvist.htm

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

iPad 2 anses vara i en klass för sig själv i ett stort test av surfplattor i USA, vilket kanske får vissa att grina än mer illa....

Mer om det här.
http://macworld.idg.se/2.1038/1.378215/apples-pekplattor-vinn...

Och här
http://www.prnewswire.com/news-releases/apples-ipad-2-tops-co...

Permalänk
Medlem

Jag personligen tycker att Apple är dom som levererar bästa surfplattorna. Ipad var bäst och nu är det Ipad 2 som gäller, och allt annat känns bara som dåliga kopior. Men som med nästan all elektronik så handlar det om vad man är i för behov. Ska man bara använda den för att kolla mail, surfa och kanske boka in ett och annat möte, ja då kan man ju lika gärna välja en Android-platta då dom är lite billigare. Ska du däremot använda den som en "all in one" produkt, spela, se på film, använda apps m.m. så är Ipad ett mycket bättre val, dels för den stora tillgången till apps och för den oslagbara batteritiden. Dock så måste jag hålla med om att testet som Plus gjorde var riktigt dåligt. Jag saknar Sverker

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag personligen tycker att Apple är dom som levererar bästa surfplattorna. Ipad var bäst och nu är det Ipad 2 som gäller, och allt annat känns bara som dåliga kopior. Men som med nästan all elektronik så handlar det om vad man är i för behov. Ska man bara använda den för att kolla mail, surfa och kanske boka in ett och annat möte, ja då kan man ju lika gärna välja en Android-platta då dom är lite billigare. Ska du däremot använda den som en "all in one" produkt, spela, se på film, använda apps m.m. så är Ipad ett mycket bättre val, dels för den stora tillgången till apps och för den oslagbara batteritiden. Dock så måste jag hålla med om att testet som Plus gjorde var riktigt dåligt. Jag saknar Sverker

Hittlills har det varit så i allafall kan jag hålla med om.
Dock är det väldigt många nya plattor på gång som inte bara är dåliga Ipadkopior, utan faktiskt på många sätt är mer attraktiva än Ipad (iallafall i mina ögon).
Dom verkar få för sig så mycket konstigt på Apple som i slutändan drabbar konsumenterna. Ta det där med flash till exempel som Ipad inte stöder bara på grund av någon fix ide' från Apple. Flash används väldigt mycket av många websidor och att inte stödja detta är ungefär som att deras tangentbord skulle sakna bokstaven "b" eller något annat lika störande.

Sedan var det där med kameror som är standard i princip överallt, som tydligen ansågs vara onödigt larv på första Ipad, men sedan insåg tydligen att folk ville ha det och satte in ett par halvtaskiga kameror i Ipad2.

Osv.
Det hela känns lite som om någon avsiktligt skulle byggt in ett antal pixelfel i en annars perfekt bildskärm, får att ta en lite datorrelaterad liknelse.

Sedan är Android 3.0 inte heller något perfekt system. Tydligen har det tex idag problem med lagg i HD videouppspelning och det är ju rätt allvarligt. Dock beror iallfall inte lagget på något avsiktligt beslut från någon. Hade det varit på Ipad hade Apple antagligen gått ut och sagt att "Folk vill inte ha filmer som flyter alltför mjukt så vi har beslutat oss för att det ska se ut så här."...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hittlills har det varit så i allafall kan jag hålla med om.
Dock är det väldigt många nya plattor på gång som inte bara är dåliga Ipadkopior, utan faktiskt på många sätt är mer attraktiva än Ipad (iallafall i mina ögon).
Dom verkar få för sig så mycket konstigt på Apple som i slutändan drabbar konsumenterna. Ta det där med flash till exempel som Ipad inte stöder bara på grund av någon fix ide' från Apple. Flash används väldigt mycket av många websidor och att inte stödja detta är ungefär som att deras tangentbord skulle sakna bokstaven "b" eller något annat lika störande.

Sedan var det där med kameror som är standard i princip överallt, som tydligen ansågs vara onödigt larv på första Ipad, men sedan insåg tydligen att folk ville ha det och satte in ett par halvtaskiga kameror i Ipad2.

Osv.
Det hela känns lite som om någon avsiktligt skulle byggt in ett antal pixelfel i en annars perfekt bildskärm, får att ta en lite datorrelaterad liknelse.

Sedan är Android 3.0 inte heller något perfekt system. Tydligen har det tex idag problem med lagg i HD videouppspelning och det är ju rätt allvarligt. Dock beror iallfall inte lagget på något avsiktligt beslut från någon. Hade det varit på Ipad hade Apple antagligen gått ut och sagt att "Folk vill inte ha filmer som flyter alltför mjukt så vi har beslutat oss för att det ska se ut så här."...

så jäkla poetiskt skrivit... håller med till 100 % i det du skriver.

Och personligen skulle jag aldrig skaffa mig en ipad då den är bara konstig.
Har testat en ipad, och den är snabb och sådant, men den är dum när det gäller flash mm.
Skulle jag skaffa mig en surfplatta ( men troligt vis aldrig gör ) skulle jag satsa på en archos.

Men det är ju som sagt en personlig fråga, så man ska ju alltid gå till sig själv om vad för nått man är ute efter.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |