Permalänk
Medlem

PS3 fråga.

Nu när ps3-.an blivit hackad tyder det att man kan eller kommer kunna köra XBMC på den?

Permalänk
Medlem

Det har gått att köra linux på den länge. därav XBMC

Du kommer dock bli bannad från allt PS3 online och det finns en risk att Sony bara låser din ps3

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Det har gått att köra linux på den länge. därav XBMC

Du kommer dock bli bannad från allt PS3 online och det finns en risk att Sony bara låser din ps3

Hur låser Sony ens ps3a........................

Permalänk
Medlem
Skrivet av g0ran:

Hur låser Sony ens ps3a........................

Dom har magiska krafter.
Eller vad vet jag, men dom kan det om du kopplar upp den mot internet med en hackad/moddad ps3 innan fick man det men dom tog bort det :S

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Dom låser ingenting. Dom tar bara bort dina möjligheter till att använda psn.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Dom låser ingenting. Dom tar bara bort dina möjligheter till att använda psn.

Isåfall hade jag fel men de tycker hursom helst inte om det..

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Det har gått att köra linux på den länge. därav XBMC

Du kommer dock bli bannad från allt PS3 online och det finns en risk att Sony bara låser din ps3

Har forskat lite å att det gått att köra länge stämmer inte, Det finns en kille som lyckats att få igång XBMC på PS3:an men det går lite segt just nu, men det verkar vara på gång iallafall.

http://www.ps3-hacks.com/2010/05/15/its-xbmc-on-the-ps3/

Sen undrar jag varför man skulle bli bannad för man kör XBMC på sitt ps3? Har ju inget med onlinespelande att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strix:

Har forskat lite å att det gått att köra länge stämmer inte, Det finns en kille som lyckats att få igång XBMC på PS3:an men det går lite segt just nu, men det verkar vara på gång iallafall.

http://www.ps3-hacks.com/2010/05/15/its-xbmc-on-the-ps3/

Sen undrar jag varför man skulle bli bannad för man kör XBMC på sitt ps3? Har ju inget med onlinespelande att göra.

Efter att PS3 blev hackad så vill Sony undvika att någon "börjar" piratkopiera och låser ut den för alla som ens försöker modda mjukvaran...

Microsoft är ännu hårdare med 360

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄