Nya bios till mitt msi sandybridge moderkort är helt värdelöst?!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Nya bios till mitt msi sandybridge moderkort är helt värdelöst?!

Tja, är van vid gamla hederliga bioset, men i de nya moderkorten har det ju kommit något nytt, där tillverkarna får designa helt fritt.. Och precis som jag trodde det skulle bli så ska allt se flashigt ut vilket bara ser B ut..

Jaja, nu till problemet, har ett msi p6755 nånting + i7 2600K. Grejen är att i "bioset" så buggar grafiken nåt fruktansvärt. Går man in på en meny och sedan går ur så "laggar" bilden av föregående menyn fast i bakgrunden så att allt ser helt grötigt ut. Hoppar man runt lite så är det bilder och text helt blandat över skärmen. Går inte att använda, någon lösning?

Sen ska jag ändra boot prioritering så att cd-läsaren är överst, hittar inte ens menyn till det?! När man går in i bioset finns det tre ikoner, en för "miljöspar-alternativ", en för överklockning och en för "utilities". Hittar absolut ingenting, går det inte att få allt att se ut som ett vanligt bios så att man hittar? Finns liksom tre ikoner man kan trycka på, och inget av dem har något med inställningar hos själva moderkortet att göra... ska det vara så här?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002

Man skall trycka på F11 för att komma in i boot menyn.

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Feb 2005

Antar att du har 2st skärmar/tv inkopplade, dra ut den ena så funkar det.

2500k@4,5 MSI P67GD65 6950

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Defeat^:

Tja, är van vid gamla hederliga bioset, men i de nya moderkorten har det ju kommit något nytt, där tillverkarna får designa helt fritt.. Och precis som jag trodde det skulle bli så ska allt se flashigt ut vilket bara ser B ut..

Jaja, nu till problemet, har ett msi p6755 nånting + i7 2600K. Grejen är att i "bioset" så buggar grafiken nåt fruktansvärt. Går man in på en meny och sedan går ur så "laggar" bilden av föregående menyn fast i bakgrunden så att allt ser helt grötigt ut. Hoppar man runt lite så är det bilder och text helt blandat över skärmen. Går inte att använda, någon lösning?

Sen ska jag ändra boot prioritering så att cd-läsaren är överst, hittar inte ens menyn till det?! När man går in i bioset finns det tre ikoner, en för "miljöspar-alternativ", en för överklockning och en för "utilities". Hittar absolut ingenting, går det inte att få allt att se ut som ett vanligt bios så att man hittar? Finns liksom tre ikoner man kan trycka på, och inget av dem har något med inställningar hos själva moderkortet att göra... ska det vara så här?

Ja, då skall du byta till ett GigaByte-mobo

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Haha! Löste det nu, satt med en halv-hd tv som datorskärm.... Bioset kunde inte hantera så låg upplösning tydligen. Kopplade in en vavnlig skärm och då syntes alla alternativ + inga grafikbuggar! Facepalm på mig!:)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002

Så det kan bli.

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Defeat^:

Haha! Löste det nu, satt med en halv-hd tv som datorskärm.... Bioset kunde inte hantera så låg upplösning tydligen. Kopplade in en vavnlig skärm och då syntes alla alternativ + inga grafikbuggar! Facepalm på mig!:)

Kan helt ärligt erkänna att jag gjorde precis samma tavla här

i7 7700K | 16GB DDR4 Vengeance LPX 3200MHz | ASUS ROG Strix Z270I Gaming | Define Nano S | MSI GTX1080 Gaming X |
| Be Quiet! SFX L Power 500W | CM MasterLiquid 240 | Corsair Force LE 240GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |