MSI P55-GD65 & oc genie, någon som har samma problem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

MSI P55-GD65 & oc genie, någon som har samma problem?

Har precis plockat ihop min rigg som består av, MSI P55-GD65 och en i5 2500k.
När jag klickar på oc genie knappen klockas allt om och det står att cpun går i 4200mhz i bios. Samma siffra visas även i cpu-z, men i coretemp står det 3200mhz och i windows ligger cpun på 3300 mhz.
Efter ett benchmark runda i uniqe heaven är cpun flaggad i 3200mhz och samma hastighet visas i nova benchmark. Får samma cpu score med oc genie knappen intryckt som default

Någon som har samma problem eller en lösning? Tacksam för alla svar!

Jag har googlat men utan restulat.

uber3000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

ingen? :/

uber3000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Sep 2004

Har samma setup som dig och har manuellt OC till 4ghz (begränsad av att jag inte köpt ny kylare än) och
CoreTemp visar fel för i5 2500k (kanske inte updaterat för sandy bridge?) och visar alltid orginal clocken. Även windows visar orginal clocken för mig så det är inget att oroa sig över.

I tester presterar den bättre än oklockat och CPU-Z visar även den faktiska clocken.

Du kan ju testa att stänga av OC genie och köra benchmark och sedan se om du får någon prestandaökning med OC genie på.

Lycka till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Jan 2005

Har samma problem har klockat till 4.4 men visas 3,2 överallt dock så får jag extra prestandan så inget att oroa sig över. Har dock problem med direct oc som säger att det inte stödjer mitt moderkort någon som vet något om det?
Ursäkta att jag kapar tråden lite.

Huvv´e dumt får kroppen lida