Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2011

Rätt dator?

Hej.
Ska inte plåga er med en lagom oartikulerad fråga om vilken dator jag ska köpa. Läste faktiskt hur man skulle skriva en sån här tråd, tro det eller ej.

Jag har surfat runt lite och kommit fram till att denna dator är ett bra alternativ: http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-15---16-tum/pa...

Då har vi ju problemet att jag hittar i stort sätt inga recensioner på nätet om denna dator, så jag vet inte hur bra den presterar.

Men den passar mina behov väl, som är:
*Spelar WoW
*Fotograferar, vi snackar 10000-tals bilder.(har dock en extern hårddisk för att lagra det mesta)
*Skriver mycket i Word.
*Laddar ner musik och filmer.
*Surfar mycket på internet.
*Gör mycket på datorn samtidigt, tex. spelar WoW samtidigt som jag lyssnar på musik och är inne på internet.
Så jag behöver en dator med snabb processor, schysst grafik, okej batteritid, inte allt för liten skärm och som kan klara av multitasking. (skulle föredra ett fullt tangentbord, men det är väl ganska svårt att hitta)

Dessutom håller sig denna dator inom min budget som stannar på 5000 kr, prick. En fattig tonåring som jag lyckades bara samla ihop 5 lax:P om det verkligen inte går att hitta en dator inom min budget kan jag nog låna upp till 1500 av familj om jag viftar på ögonfransarna.

Så, då lyder min fråga: är det här en lämplig dator , eller har någon annan en bättre dator att rekommendera inom min prisram?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2011

Kan snabbt lägga till att utseende spelar i stor sätt ingen roll, bryr mig mer om prestanda. fast det är ju ett plus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Feb 2010

Jag hade valt ett annat märke än Packard Bell. Har ingen själv men har haft oturen att ge support till de vänner jag har som inte frågat först vad de skall köpa. Packard Bell är ett typiskt typ SIBA inhouse märke och har dålig byggkvalitet och är allmänt otäckt. Leta efter något annat typ HP,Dell, SONY (dyra men bra) ASUS (prisvärda men en massa bloatware)

Windows 10 devices FTW. Surface Pro 4 i7 | Microsoft Lumia 950 | Microsoft Band 2