Köpa ny mus som är bra utan mycket lull lull

Permalänk

Steelseries XAI en riktigt bra mus.

Visa signatur

www.Spelstugan.com - Alla gamers under samma tak!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Andyah:

älskar folk som pratar sådär när det gäller spel:) man ska ha ditten o datten då är man bäst. endå blir dessa ungar ägda av folk som har två knappar och en scroll bara o musen kanske kostar 75kr sj vart i den sitsen i spel. folk tyckte man spelade bra så då fick man frågan om vad det var för gamingmus man hade bara för man var så bra..en billig standardmus med kula. det trodde dom inte på. (var några år sen nu)

Ja, dem är lite småroliga, man tycker lite synd om dem...

Sen ska man ju inte säga att valet av mus och tangentbord inte har någon betydelse för sitt spelande, för det har det definitivt... Men tråden har som sagt fyllt sitt syfte och bör kanske låsas?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vad ser folk i Xai igentligen? Hade den innan jag köpte min nuvarande Qpad 5k. Ända jag saknar från Xai är att musen inte lyser och att DPI inställningarna var helt steglösa. Ergonomin är inte den bästa, scrollen är helt och hållet skit, mjukvaran är inget att hänga i granen (Naos är mycket bättre där) och det jobbigaste. Datorn uppfattade Xai som en masslagringsenhet, något som gjorde att när man bootade datorn så blev skärmen antingen svart i flera sekunder innan windows startade eller att det tog flera sekunder innan man kunde börja använda musen.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Konceptet?

Och hur kan man inte gilla Razer, dem gör grymt bra grejer om det är till spelande man ska ha det

Hur man inte kan gilla Razer. Ja hur kan man tycka om Volvo men inte BMW / Porsche / Lamborghini?
EXAKT samma sak. Jag tycker inte om Razer prylarna helt enkelt. Aldrig tyckt någon av deras möss
har vart sköna + att det stör mig att allt (nästan iaf) ska lysa blått.

Sen att mitt tangentbord pajjade direkt är väl inte ett plus? .. Ja Razer!

Får musen idag då blire testing

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zillio:

Hur man inte kan gilla Razer. Ja hur kan man tycka om Volvo men inte BMW / Porsche / Lamborghini?
EXAKT samma sak. Jag tycker inte om Razer prylarna helt enkelt. Aldrig tyckt någon av deras möss
har vart sköna + att det stör mig att allt (nästan iaf) ska lysa blått.

Sen att mitt tangentbord pajjade direkt är väl inte ett plus? .. Ja Razer!

Får musen idag då blire testing

Njae, nu är det ju möss vi pratar om, inte bilar....

Det beror väl på personen antar jag, men för mig har passformen varit perfekt i alla fall, som handen i handsken.

Sen kan man stänga av det blåa ljuset med ett enkelt klick, så det kan man ju knappast ha som motargument Och inte heller tycker jag att det är något vidare hållbart argument att ditt tangentbord gick sönder bara för att det var razer, det kunde varit vilket märke som helst... Men men, som den icke-fanboy jag är så bryr jag mig inte om att försvara mer

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag har haft 4st Razer möss, anledningen till det var att 3st gått sönder. Sedan har jag ägt en musmatta, tarantula tangentbordet och phirana headsetet. Ingen utav de produkterna var särskilt bra i mina ögon. Däremot så gillade jag Barracuda ljudkortet och Armadillon.

fan va mycket Razer man hade ägt då >< Bara Armadillon som är kvar, resten är sålt/bortgivet.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Kan inte låta bli att skratta (nej okej men jag ler, inombords) när folk köper Razer produkter.

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av dav1d:

Jag köpte en SteelSeries Xai och jag kör med SteelSeries Qck Heavy musmatta (mjuk). Själva musen är nog den skönaste gamingmus jag testat.. dock kan jag inte använda den för lasern är alldeles för känslig för tyget på musmattan så muspekarn flyger iväg åt olika håll hela tiden. Vet inte om det är så med alla lasermöss. Om SteelSeries Kinzu som är optisk hade haft sidoknappar hade jag köpt den. Har Razer Deathadder nu men tycker inte om formen på den så ska köpa en SteelSeries Ikari optical. Har testat den och formen är jävligt härlig!

Btw, om någon vill köpa en SteelSeries Xai så kan jag sälja min.

Själv använder jag en Steelseries Ikari Laser(föregångaren) på en vanlig QcK-musmatta utan problem, kanske är något fel med sensorn? Om den nu inte fungerar bra på någon annan musmatta då.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel H.:

Kan inte låta bli att skratta (nej okej men jag ler, inombords) när folk köper Razer produkter.

Ungefär så jag känner idag jag också. Men Armadillon är fan bra, men överprisad utan dess like.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Själv använder jag en Steelseries Ikari Laser(föregångaren) på en vanlig QcK-musmatta utan problem, kanske är något fel med sensorn? Om den nu inte fungerar bra på någon annan musmatta då.

Nej har inte provat Men har hört att Xai är gjord för plastmattor och dom hatar jag.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Jag använder också ikari laser på en qck-matta. Fungerar hur bra som helst

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Nej, jag vet inte riktigt varför du skulle ta diskussionen, det var inte dig det var menat till...?

TS verkar redan ha gjort sitt köp, så strunt samma

Har du använt en Naos någon gång? Tror inte du skulle rekommendera en Deathadder isåfall.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AntiSmidig:

Har du använt en Naos någon gång? Tror inte du skulle rekommendera en Deathadder isåfall.

Nepp, men är ganska säker på att den inte slår min deathadder

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Nepp, men är ganska säker på att den inte slår min deathadder

Du är allvarlig alltså?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AntiSmidig:

Du är allvarlig alltså?

Varför skulle jag inte vara det?

När det diskuteras möss tycker jag nog att passformen är den allra viktigaste egenskapen, och den naos'en såg inte alls ut att passa mig.

Sen att den är ful som stryk är ju ytterliggare något som talar emot den.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Varför skulle jag inte vara det?

När det diskuteras möss tycker jag nog att passformen är den allra viktigaste egenskapen, och den naos'en såg inte alls ut att passa mig.

Sen att den är ful som stryk är ju ytterliggare något som talar emot den.

Isåfall är du väldigt inskränkt och har väldigt dålig smak..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Det är bra att kasta skit på saker man inte vet något om... I min erfarenhet är Naos skönare än Deathadder (och jag har faktiskt rört båda IRL ).

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AntiSmidig:

Isåfall är du väldigt inskränkt och har väldigt dålig smak..

Inskränkt på vilket sätt?

Och ja, du har också väldigt dålig smak precis som alla andra som inte tycker som jag!

Skrivet av Breddas:

I min erfarenhet är Naos skönare än Deathadder (och jag har faktiskt rört båda IRL ).

Japp, nyckelorden här är "i min erfarenhet"... Det är precis vad jag snackar om

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Inskränkt på vilket sätt?

Och ja, du har också väldigt dålig smak precis som alla andra som inte tycker som jag!

Japp, nyckelorden här är "i min erfarenhet"... Det är precis vad jag snackar om

Haha! Japp, alla ska tycka som dig och vara helt inställd på en jävla mus som du tycker är bättre än alla andra möss? Jag kan säga dig att en Deathadder inte kan mäta sig mot en Naos i något sammanhang.

Skapa en omröstning så ska vi se hur många som tycker som dig

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Det är bra att kasta skit på saker man inte vet något om... I min erfarenhet är Naos skönare än Deathadder (och jag har faktiskt rört båda IRL ).

Håller med dig fullt ut!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

Kan också rekommendera Qpad CT, läskigt bra glid. Mycket bättre än t.ex. steelseries 5L som har en lite klistrande förmåga så är qpaden helt underbar!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AntiSmidig:

Haha! Japp, alla ska tycka som dig och vara helt inställd på en jävla mus som du tycker är bättre än alla andra möss? Jag kan säga dig att en Deathadder inte kan mäta sig mot en Naos i något sammanhang.

Skapa en omröstning så ska vi se hur många som tycker som dig

shit pommes frites du kan verkligen inte se sarkasm om det så slog dig rätt i ansiktet...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Säger bara Logitech G500...Steelseries och Razer är för noobs

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Newklear:

shit pommes frites du kan verkligen inte se sarkasm om det så slog dig rätt i ansiktet...

Men ska det undra på det då? Varannan medlem här är ju för fasen ett troll nu för tiden.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Qpad CT är underbar i starcraft 2

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Kan också rekommendera Qpad CT, läskigt bra glid. Mycket bättre än t.ex. steelseries 5L som har en lite klistrande förmåga så är qpaden helt underbar!

Tycker att QPad CT har lite av just den där lite klistrande förmågan, vilket leder till att det kan bli svårt att göra små precisionsrörelser efter att man hållt musen stilla.
Men förutom detta är det en skön matta.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Tycker att QPad CT har lite av just den där lite klistrande förmågan, vilket leder till att det kan bli svårt att göra små precisionsrörelser efter att man hållt musen stilla.
Men förutom detta är det en skön matta.

Kan hålla med här. Det är svårt att göra väldigt små precisionsrörelser (pixelnivå) men för större och snabba drag fungerar den bra.

Jag har en Svart CT som är 1,5mm tunn. Till en början hade jag problem med avläsningen över de via linjerna i Q-loggan, men nu är jag testar märker jag inget. Vad som orsakar det kan jag inte svara på, körde troligtvis med en annan "lift-distance" i musen när problemet uppstog. Hade varit intressant att få testa den via versionen, och varför så få tillverkare släpper helsvarta mattor är svårt att förstå.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Måste bara garantera 100% nöjdhet med denna pärla.http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=64924&hbx_C... Har haft både ikari laser, deathadder, Xai (enda värdiga motståndaren) Och en del andra random möss men har alltid gått tillbaka till min 3.0. sitter med den nu också då Xai är helt för känslig på min Minoix Alioth 320 och hoppar. 3.0 funkar på alla ytor jag haft den på. Stål, trä, alu, hårdplast, glas, Cloth mm. alltid samma goda respons samt den sitter som en handske! Helt enkelt originalet de olika tillverkarna tatt formen ifrån.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa