Permalänk
Medlem

nä nu jävlar!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Såja, trackade hans IP som jag hittade i mailet han skickade.

Han verkar befinna sig i Mariefred.

Var tusen det nu än ligger, väst om Stockholm?

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=Mariefred

Mja strängnäs

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

mailat han nu, ska se vad han svarar mig. om han inte skickar bilder så länkar jag till denna sidan så kanske han ger upp? eller vad tycker ni?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

mailat han nu, ska se vad han svarar mig. om han inte skickar bilder så länkar jag till denna sidan så kanske han ger upp? eller vad tycker ni?

Nej, det ska anmälas

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Nej, det ska anmälas

Jo det är rätt

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av KKay:

Nej, det ska anmälas

Håller med.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Den är äkta, finns en sida som säljer precis sådana datorer fast för 500 USD ~ 3000kr. Dock kan bara företag beställa därifrån samt minst 10 stycken samtidigt. Troligtvis har han/hon fått sin genom företaget.

Så alla här som på direkten tror att det är fejk kan tänka om ett tag till, ni vet mycket men inte allt.

herregud, skojar du med oss? Du försvarar en bluffsäljare genom att referera till en bluffsajt, rätt kul faktiskt

För att förtydliga: det säljs inga såna för 500$ om det inte är stöldgods så om det inte är stöldgods så är det en bluffsajt som försöker blåsa folk på pengar. Finns en hel del såna sajter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Nej, det ska anmälas

Till vemdå?

Finns inga bevis.

Han vill inte skicka bilder på efterfrågade emails/namn kanske för han inte har en kamera vid sig?
Man kan inte åka hem till honom och kolla på datorn för att han kanske inte är hemma de närmsta dagarna och befinner sig i Mariefred för tillfället?
Datorn är kanske så billlg för han fick den av någon och inte har en aning över priserna?

Jag tror absolut inte på honom, men vi har inte konkreta bevis och inget som kan motbevisa att han inte talar sanning.

Permalänk
Medlem

Om man ändå ska lura någon varför ta ett sånt uppenbart pris ^^

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Skrivet av partynikko:

Till vemdå?

Finns inga bevis.

Han vill inte skicka bilder på efterfrågade emails/namn kanske för han inte har en kamera vid sig?
Man kan inte åka hem till honom och kolla på datorn för att han kanske inte är hemma de närmsta dagarna och befinner sig i Mariefred för tillfället?
Datorn är kanske så billlg för han fick den av någon och inte har en aning över priserna?

Jag tror absolut inte på honom, men vi har inte konkreta bevis och inget som kan motbevisa att han inte talar sanning.

Citat:

Finns i boden / bodsvedjan
hämtas helst hemma hos mej men ska den skickas så är det förskottsbetalning som gäller inget annat.( bilder och videos på datorn kan skickas)

Han säger att han kan skicka bilder/videos men vägrar göra det med "lappar"

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Avstängd

Sicken lallare.. Om man nu ska "lura" folk varför lägger man då upp ett sådant uppenbart pris då? Nypris på laptopen är ju över 20k -_-.. Nee denna person är säkert någon 15 åring som fått för sig att han behöver snabba pengar..

Skrivet av TokigaSmurfeN:

Den är äkta, finns en sida som säljer precis sådana datorer fast för 500 USD ~ 3000kr. Dock kan bara företag beställa därifrån samt minst 10 stycken samtidigt. Troligtvis har han/hon fått sin genom företaget.

Så alla här som på direkten tror att det är fejk kan tänka om ett tag till, ni vet mycket men inte allt.

Att försvara en person som uppenbarligen försöker lura folk på pengar är fan i mig komiskt... sen att priset mer eller mindre bevisar att något är skumt med denna annons gör ju inte saken mindre komisk. Om han nu "fått" denna laptop varför säljer han inte den för typ 10-15k? Den är lätt värd det... Dessutom skulle en länk till denna "hemsida" vara nice..

Skrivet av Fritjof92:

Han säger att han kan skicka bilder/videos men vägrar göra det med "lappar"

Fråga han varför

Redigerat:

Hahah nu har han tagit bort annonsen också... sicket snille >_>

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag bor nära återkommer då jag vet fått reda på mer.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Sicken lallare.. Om man nu ska "lura" folk varför lägger man då upp ett sådant uppenbart pris då? Nypris på laptopen är ju över 20k -_-.. Nee denna person är säkert någon 15 åring som fått för sig att han behöver snabba pengar..

Att försvara en person som uppenbarligen försöker lura folk på pengar är fan i mig komiskt... sen att priset mer eller mindre bevisar att något är skumt med denna annons gör ju inte saken mindre komisk. Om han nu "fått" denna laptop varför säljer han inte den för typ 10-15k? Den är lätt värd det... Dessutom skulle en länk till denna "hemsida" vara nice..

Fråga han varför

Redigerat:

Hahah nu har han tagit bort annonsen också... sicket snille >_>

Se där ja.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

lmao, skön läsning!

Visa signatur

världens absolut äldsta dell skall snart pensioneras!

Permalänk
Avstängd

Jo visst är det fullt möjligt att skaffa dyra saker till löjligt låga priser... men då är det antingen stöldgods eller någon vinst som säljs billigt.

Vanligast på blocket är dock rena bluffar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cokeman66:

Verkar väldigt skumt, kostar nästan 24k ny och han vill bara ha 5k för den och han bor långt ut i urskogen i Boden ? nä glöm den.

Mm...håller med.:) Meningen ovan liksom svarar på TS och trådens frågeställning!:D

Don't get it, forget it!:D

My EnKrona!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Annonsen verkar vara borttagen nu.
Kanske ångrade sig lurendrejaren...

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Annonsen verkar vara borttagen nu.
Kanske ångrade sig lurendrejaren...

Eller så gick anmälningen igenom och blocket tog bort den? ^^
Hur som helst, helskön läsning så här inpå småtimmarna.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem

Tror ni killlen hänger på forumet här med anledning av att annonsen togs bort ganska snabbt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Likvid:

Tror ni killlen hänger på forumet här med anledning av att annonsen togs bort ganska snabbt?

Det går inte att uteslutas

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Sicken lallare.. Om man nu ska "lura" folk varför lägger man då upp ett sådant uppenbart pris då? Nypris på laptopen är ju över 20k -_-.. Nee denna person är säkert någon 15 åring som fått för sig att han behöver snabba pengar..

Att försvara en person som uppenbarligen försöker lura folk på pengar är fan i mig komiskt... sen att priset mer eller mindre bevisar att något är skumt med denna annons gör ju inte saken mindre komisk. Om han nu "fått" denna laptop varför säljer han inte den för typ 10-15k? Den är lätt värd det... Dessutom skulle en länk till denna "hemsida" vara nice..

Fråga han varför

Redigerat:

Hahah nu har han tagit bort annonsen också... sicket snille >_>

han kanske fick den såld?....

Direkt från fabriken, ingen mellanhand.

http://juneng.en.made-in-china.com/product/BbTEPLzuXvWZ/China...

Permalänk
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Vänligen, TokigaSmurfeN,

det synes mig du i vårt forum gör reklam, för en riktigt elak SCAM-site:

http://scam.com/showthread.php?t=132799

Tycker du jag gör dig orätt? Välkommen anmäla mitt inlägg, till Moderator.

Visa signatur

Dell Lati-Dude E5540 Intel i5 4200U 2.30 GHz | 15.6" | 4GB RAM | W10 || HP ProBook 4520s | Intel i5 480M 2.66 GHz | 15.6" | 4GB RAM | ATI Mobility Radeon HD 5470 | W7 Pro || HP 625 | AMD Athlon II P320 | 15.6" | 2GB RAM | ATI Mobility Radeon HD 4200 | W10 || Power Macintosh G4 | Dual 7400's | 500 MHz | 512 MB | 2X AGP ATI Rage | OS X 10.3.9

Permalänk
Skrivet av henry4dace:

Vänligen, TokigaSmurfeN,

det synes mig du i vårt forum gör reklam, för en riktigt elak SCAM-site:

http://scam.com/showthread.php?t=132799

Tycker du jag gör dig orätt? Välkommen anmäla mitt inlägg, till Moderator.

Reklam? läs texten som den person jag citerade om du nu är läskunnig? jag länkade till vad han/hon efterfrågade. Sen hur trovärdig den är vet jag inte...

Permalänk
Skrivet av TokigaSmurfeN:

han kanske fick den såld?....

Direkt från fabriken, ingen mellanhand.

http://juneng.en.made-in-china.com/product/BbTEPLzuXvWZ/China...

Har nästan lust att beställa en

Tror det blir att man betalar sen säger dom att det tar 1 månad för frakten, sen ser man inte skymten av den på 2 månader,sen mailar man dom, och då säger dom att det ''bara'' försvann i frakten

Eller är det något som har beställt därifrån?

Btw, hur fick du reda på sidan?

För runt 5000kr för en ALIENWARE med dom är specifikationerna:

Popular Laptop (M17X) Laptop Computer Notebook
Ntel Core2 Extreme Quad QX9300 2.53GHz (12MB Cache, 1066MHz FSB)
4 GB DDR3 SDRAM 1066MHz (2 DIMMs)
250 GB Free Fall Sensor Hard Drive (7200 RPM)
1GB Single NVIDIA GeForce GTX 260M
17 inch WideXGA+ 1440x900 (900p), Slot Load Dual Layer DVD Burner (DVD+/-RW, CD-RW)

ÄR GRYMT BILLIGT JU! (Y)

mvh

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

hörde om sidan från några på skolan för ett tag sen som hade tänkt beställa grejer men vet aldrig om de gjorde det, sj har jag aldrig provat beställa...

Permalänk
Skrivet av TokigaSmurfeN:

hörde om sidan från några på skolan för ett tag sen som hade tänkt beställa grejer men vet aldrig om de gjorde det, sj har jag aldrig provat beställa...

Skulle du kunna fråga?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Skulle du kunna fråga?

Du hade inte lust att läsa vad henry4dace skrev några inlägg upp? Scam-site.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OKKKE:

Du hade inte lust att läsa vad henry4dace skrev några inlägg upp? Scam-site.

"Skulle du kunna fråga -> <-"

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Har inte läst så mycket i tråden

EDIT: Tack så mycket att du sa det!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -