Mobbad stog upp för sig själv.. och blev avstängd!

Permalänk
Medlem

Ja hoppades när jag såg klippet att han skulle plocka upp svinet igen och ge han en omgång till, och ännu mer hans polare som stod runt och titta på utan att hjälpa och få den lille fan att sluta.

Tyvärr fattar inte mobbare och även sådana som inte varit med om det vilken nedbrytning av psyket det är, hur mycket man nervärderar sigsjälv och hur dålig självkänsla och självförtroende man får utav det. Det är inte nått man läker på några år utan det är något som följer en många många år in i vuxna livet med. Samma gäller de som mobbar när dom är vuxna, gör fruktansvärt ont.

Så jävla patetiska människor det finns. Ja blev riktigt rörd och glad när ja såg klippet iaf.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Det är sorgligt hur långt från verkligheten du verkar vara.

1: Tyckte du att det såg ut som Casey hade några vänner där? Hade han slagit tillbaks hade det inte längre varit 1on1, förstår inte hur du inte kan fatta det.
2: Hade han försökt gått därifrån hade han fått motta fler slag, varför ska han behöva göra det?
3: Vad fan skulle det göra ifall lilla snorungen fick bestående skador? Det har ju garanterat Casey redan fått, psykiska skador som han troligtvis kommer få leva med resten av livet.
4: .... Kom ner på jorden istället för att tro att myndigheter kan lösa allt, för i de allra flesta fall gör dom inte ens ett försök.

1: Jag säger det igen. Det var skönt att se att mobbaren fick vad han förtjänade, men det kan fortfarande diskuteras om sådant våld är rätt lösning. Det hade dessutom kunnat gå illa åt andra hållet och Caset hade lika gärna kunnat bli misshandlad av ett helt gäng som hämnd. Nu verkar det som att resultatet blev bra i detta fall, men det hade lika gärna kunnat gå illa på många olika sätt.

2: Det ska han absolut inte behöva göra. Och i precis det fallet kanske det inte ens fanns några "bra" lösningar. Men jag står fast vid att greppa och kasta ett annat barn i marken inte är rätt. Detta betyder inte att mobbaren är offret, självklart inte. Men man löser inte alla problem med "öga för öga".

3: Vad det skulle ha gjort? Och du säger att jag är långt ifrån verkligheten? Det är ett BARN! Ungjäveln föddes troligen inte med målet att mobbas. Nu verkar hans uppväxt dock gjort honom till ett riktigt as. Detta betyder dock inte att det inte gör nåt om barnet som han är, får bestående men. Och vi får verkligen hoppas att Casey inte får några bestående psykiska men.

4: Jag tror inte. Jag vet att myndigheter kan lösa det mesta, men inte allt. Det är därför de finns. Det är dock skillnad på att kunna och att göra. Som du själv säger gör de ofta inte ens ett försök. Och detta är åt helvete dåligt.

Förstår inte problemet. Jag är självklart emot mobbning (Hell, hade det själv jobbigt i yngre åren). Men jag tror på andra lösningar än att barn ska behöva skada varandra för att få "respekt" eller slippa mobbning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

3: Vad det skulle ha gjort? Och du säger att jag är långt ifrån verkligheten? Det är ett BARN! Ungjäveln föddes troligen inte med målet att mobbas. Nu verkar hans uppväxt dock gjort honom till ett riktigt as. Detta betyder dock inte att det inte gör nåt om barnet som han är, får bestående men. Och vi får verkligen hoppas att Casey inte får några bestående psykiska men.

Förstår inte problemet. Jag är självklart emot mobbning (Hell, hade det själv jobbigt i yngre åren). Men jag tror på andra lösningar än att barn ska behöva skada varandra för att få "respekt" eller slippa mobbning.

Nej han föddes inte till att bli mobbare, men nu är han mobbare, jag ser hellre att han skulle brutit nacken och blivit förlamad från nacken och neråt än att Casey ska behöva utstå ett enda slag till från honom.

Ja, myndigheter skulle kunna lösa ALLA rapporterade mobbingfall mer eller mindre, men det är för dyrt att göra det som behövs göras, så istället görs det ingenting och offret får klara sig själv.

Permalänk

Intervju med mobbaren:
http://www.youtube.com/watch?v=__IjcLVBBYc&feature=player_emb...

Annars angående mobbning så tror jag det är lika lätt att bota som ta ifrån dem deras sexualitet, det hör till människans natur att baktala andra och jävlas. Det som vi lättast kan påverka är den fysiska mobbningen/trakasseringen, men den andra är mycket svår.
Jag tror att lärare m.fl. idag gör så gott som de kan med de resurser och befogenheter de har, så påstående att de inte bryr sig tror jag generellt är fel. Ett problem är ju att barn idag är upplysta om vilka rättigheter de har och vilka rättigheter vuxna saknar över dem, vilket betyder att barn kan göra vad de vill. Att gå tillbaka till aga i skolan tror jag inte på, det enda vore att göra barnen mindre upplysta... hmmm
Samma sak gäller för övrigt även vuxna, många idag håller på och jävlas med personer och rätt som det är så ger de sig på rätt sociopat.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Tog ett tag, men nu har Aftonbladet tagit upp nyheten... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12792291.ab

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bud_bundy:

Tycker intervjun är en fars: man kan t.o.m. se i klippet att han som slog Casey inte ångrar sig. Sen (om jag har uppfattat "tonläget rätt" i engelskan här) låter det som att han som slog Casey vill få det hela att låta som att HAN var den som slog tillbaka p.g.a. åratal av mobbning (men tog ut det på Casey för att denne ska ha "börjat" bråket).

Men visst: svårt och veta vad som hände "bakom scenen"...

edit: har nu sett bägge intervjuerna med den mobbade och mobbaren som slog. Tycker att Caesy's intervju är mer rättfram och ger ett mer ärligt intryck. Den andre killens intervju är mer tvekande och jag vidhåller min uppfattning att det verkar som att han vill göra en efterhandskonstruktion som gynnar honom eller sätter honom i bättre dager.

Tror Casey gjorde det rätta efter - vilket man inte får glömma - åratal av mobbning.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Tycker intervjun är en fars: man kan t.o.m. se i klippet att han som slog Casey inte ångrar sig. Sen (om jag har uppfattat "tonläget rätt" i engelskan här) låter det som att han som slog Casey vill få det hela att låta som att HAN var den som slog tillbaka p.g.a. åratal av mobbning (men tog ut det på Casey för att denne ska ha "börjat" bråket).

Men visst: svårt och veta vad som hände "bakom scenen"...

edit: har nu sett bägge intervjuerna med den mobbade och mobbaren som slog. Tycker att Caesy's intervju är mer rättfram och ger ett mer ärligt intryck. Den andre killens intervju är mer tvekande och jag vidhåller min uppfattning att det verkar som att han vill göra en efterhandskonstruktion som gynnar honom eller sätter honom i bättre dager.

Tror Casey gjorde det rätta efter - vilket man inte får glömma - åratal av mobbning.:)

Jag delar dina åsikter i denna situation

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Tycker intervjun är en fars: man kan t.o.m. se i klippet att han som slog Casey inte ångrar sig. Sen (om jag har uppfattat "tonläget rätt" i engelskan här) låter det som att han som slog Casey vill få det hela att låta som att HAN var den som slog tillbaka p.g.a. åratal av mobbning (men tog ut det på Casey för att denne ska ha "börjat" bråket).

Men visst: svårt och veta vad som hände "bakom scenen"...

edit: har nu sett bägge intervjuerna med den mobbade och mobbaren som slog. Tycker att Caesy's intervju är mer rättfram och ger ett mer ärligt intryck. Den andre killens intervju är mer tvekande och jag vidhåller min uppfattning att det verkar som att han vill göra en efterhandskonstruktion som gynnar honom eller sätter honom i bättre dager.

Tror Casey gjorde det rätta efter - vilket man inte får glömma - åratal av mobbning.:)

Ja man kan inte veta säkert men kan tänka mig att filmen hade börjat på ett helt annat sätt om bråken redan hade varit igång och lillen skulle ha en helt annan attityd än den hade i början av filmen.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X