Datorn kraschar endast när jag spelar Battle Field Bad Company 2

Permalänk
Medlem

Datorn kraschar endast när jag spelar Battle Field Bad Company 2

Tjena

Jag har nu stött på ett väldigt underligt problem.

Och det är att datorn kraschar, men endast när jag spelar BF BC2. Inga andra spel. Kraschen blir som om det ska bli en BSoD men den kommer aldrig till Blue Screenen.

Detta började ske efter jag bytte till vattenkylning på mitt Grafikkort. Så jag tänkte att det kanske var något med det, så jag gjorde först 1 timme med MSI Kombustor, GL2 GPU Burn In, inga problem, alls.

Sedan testade jag OCCT GPU bench, inga errors där heller.

Då tänkte jag att det kanske har med Processorn, då jag tidigare fick några blue screens, men då var det endast när jag surfade, fast dem har slutat nu.
Körde en timme av OCCT bench, inga problem där heller.

Det jag skulle kunna tänka mig att det är, är att det är minnena, men jag har haft datorn i ca. 6 månader och jag har inte haft några BSoD eller problem med minnena (bortsätt från att volten var för låg i BIOS)

Min CPU ligger på omkring 45 C i load, och mitt Grafikkort ligger på Ca. 50 under bench.

Jag ska testa memtest under natten för att se om det leder till något.

Mina specs står i min signatur.

Tack i förväg.

Poblem löst, för mig var det MSI Afterburner som fick Bad Company 2 att krascha.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk

Datorn fryser inte och har något loop ljud lr något liknande?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem

Här har du vad som orsakar problemet!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Datorn fryser inte och har något loop ljud lr något liknande?

Jo den fryser fast och har typ ett loop ljud på 0.01 sekund.
Som det blir innan BSod'n visar sig, fast jag kommer inte fram till den.

Skrivet av M89:

Här har du vad som orsakar problemet!

Läste igenom din tråd, skrev vad jag tror kan vara problemet, MSI Afterburner.

Ska testa när jag kommer hem, och ska läsa länken som du hade där, vet dock ej om den leder till något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Yes, problemet är OC-programmen kommer inte överens med PB 100% bekräftat!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Yes, problemet är OC-programmen kommer inte överens med PB 100% bekräftat!

Yes, jag bekräftar också att det är MSI Afterburner som leder till Crasherna.

Visa signatur