Forumet fungerar dåligt på iPad

Permalänk
Hedersmedlem

Forumet fungerar dåligt på iPad

Bredden på trådarna är på tok för stor vilket gör att autozoomen funkar kasst och det blir jobbigt att läsa då man måste scrolla horisontellt.

Åtgärda omedelbart!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Legendarisk

Har du några bilder på hur forumet ser ut i en ipad precis efter sidladdning i stående / liggande läge?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ordnas. Är din epost biberu at swe ... ?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av jonasy:

Kan ordnas. Är din epost biberu at swe ... ?

Skicka till fredrik at swe ...

Du kan för övrigt screenshotta med home + power.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ja, detta är grymt störigt. Fixa så att jag kan surfa på min favoritsajt på min padda, tack

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Har du några bilder på hur forumet ser ut i en ipad precis efter sidladdning i stående / liggande läge?

Har du fått några screens? Annars kan jag bidra

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Jilted82:

Har du fått några screens? Annars kan jag bidra

Jag har fått ett par screens av Jonasy, men jag har dessvärre inte tillgång till någon ipad själv så jag har inte kunnat testa eventuella lösningar än.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Jag har fått ett par screens av Jonasy, men jag har dessvärre inte tillgång till någon ipad själv så jag har inte kunnat testa eventuella lösningar än.

Det lustiga är ju att forumet inte verkar anpassa sig efter den mindre storleken på paddan. Jag testade nyss i ett par olika browsers på datorn och förminskade bredden massor och då funkar det. Har dock inte testat Safari, kanske blir samma där, på en dator alltså?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Jilted82:

Det lustiga är ju att forumet inte verkar anpassa sig efter den mindre storleken på paddan. Jag testade nyss i ett par olika browsers på datorn och förminskade bredden massor och då funkar det. Har dock inte testat Safari, kanske blir samma där, på en dator alltså?

Det inträffar varken på Safari (windows) eller de versioner av iPhone jag har provat med. Ingen annan browser vi provar med har uppvisat samma fel heller. Det skulle antagligen gå snabbt att ordna, men utan möjlighet att återskapa problemet själv är det svårt att felsöka...

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Det inträffar varken på Safari (windows) eller de versioner av iPhone jag har provat med. Ingen annan browser vi provar med har uppvisat samma fel heller. Det skulle antagligen gå snabbt att ordna, men utan möjlighet att återskapa problemet själv är det svårt att felsöka...

Du får gärna adda mig på Skype eller liknande om det skulle vara en lösning. Om du har några kodändringar som du vill testa vill säga.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Har samma problem.

Hittade en "workaround" som kan hjälpa de som har installerat alternativa browsers på sina paddor. Sweclockers sidan i övrigt blir lite lidande men man kan läsa forumet vettigt

Atomic browser:
Settings: Increase Fonts (2 steg är ganska lagom), sedan Lock Fonts for site.

Antar att detta fungerar på alla browsers som har likande funktionallitet.

Permalänk
Medlem

Ingen fix på gång för detta? Börjar bli tröttsamt att zooma och scrolla fram och tillbaka :/

Har inte problem med några andra av de forum jag besöker, endast sweclockers...

Permalänk
Medlem

Woho funkar mycket bättre nu, dock inte perfekt. Det blir massa onödigt space till höger om annonserna. Annars är det på rätt väg!

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Hedersmedlem

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading