Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vinslöv
Registrerad
Dec 2010

Moderkort Sandy Brige

Haj allt folk! Jag har ett Asus P8P67 PRO REV som ska lämnas in. Får ju byta moderkort om jag vill och har lite funderingar på det.

Har kollat lite på
ASRock P67 Extreme 6 REV B3
ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3

Någon som kan ge ett tips på något bra moderkort?

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Dec 2008

Varför vill du inte behålla det du har?

Det är omöjligt att ge dig några som helst råd om vilken produkt du ska köpa om du inte säger ett ord om vad du ska använda den till och vad du är intresserad av...

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vinslöv
Registrerad
Dec 2010

Oj förlåt. Jag kan gärna behålla det jag har med. Men undrar om det är värt att ta ett bättre nu när jag har chansen. Jag vill ju klocka min 2600k kommer oxå att skaffa ett till grafikkort.

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

Jag har ett Asrock Extreme6 som ska bytas av samma anledning. Om det inte vore för att den gigantiska moderkortskylaren spärrar den översta pcie X1 så känns kortet kanon.
Eftersom att jag ska använda just den porten till mitt ljudkort kommer jag att byta mitt kort till ett Asrock Extreme4 istället då jag tycker att det känns som om Asrock ryckt upp sig lite och försöker möta oss "entusiaster" på ett trevligt sätt. Bara en sån sak som extra strömförsörjning på ett kort i prisklassen, är inte fel även om det kanske inte ger mer än lite placebo.

Kollar man lite på nätet verkar Asrock-korten ligga bra till, många som talar gott om dem. Så vill du testa något annat kan jag varmt rekommendera Asrock Extreme6 om du inte behöver den översta Pcie X1 och annars Extreme4.

Numera nöjd med en Chromebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Flonta:

Oj förlåt. Jag kan gärna behålla det jag har med. Men undrar om det är värt att ta ett bättre nu när jag har chansen. Jag vill ju klocka min 2600k kommer oxå att skaffa ett till grafikkort.

Och på vilket sätt är ett P8P67 PRO en begränsning för det? Visst är det kul att byta saker hela tiden, men är gräset verkligen grönare på andra sidan? Om du nu hittar ett kort som är "bättre" hur mycket bättre tror du egentligen att det kommer vara? Någon enstaka procent bättre i vissa syntetiska tester? Bättre så att det märks i vardagligt bruk?

Ja, hoppas kan man ju alltid men jag tror inte att ett byte av moderkort gör någon skillnad i praktiken, annat än för att tillfredsställa ditt psykologiska välbefinnande för stunden.

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3