"Gummi"-skydd till laptop laddare

Permalänk
Inaktiv

"Gummi"-skydd till laptop laddare

Tjena,

Efter att ett flertal laddare till bärbara datorer har gått sönder så är jag ute efter något slags gummiskydd man kan sätta runt laddaren(tex, gummiskyddet runt en iphone). Så om man skulle tappa laddaren från en viss höjd så blir inte smällen så kraftig. Jag har letat runt lite men har inte hittat något än. Tänkte därför höra med er om ni har något förslag vart dessa kan finnas?

Stort tack på förhand!

Permalänk
Medlem

har ägt 4 laptopz av olika kvalité & sorter genom åren, bland annat en under hela gymnasiet (som fick ta mer stryk än vad den förtjänade, vila i frid min vän) och har aldrig hört om trasiga laddare. Antar att du tappat dem i backen då det låter så, men jag kanske har haft lite flyt med det (eller att... andra orsaker har gett upp/dött innan laddaren:))

Vet inte vart de går att köpa, men hobbyfixaren i mig skulle nog föreslå billig skumplast som du bara virar runt laddaren ett varv eller två & sen ett var silvertejp så är ju saken biff! Kanske blir galet varmt iofs, bättre att göra som tidigare föreslagit men att man bara gör det i ute på kanterna, om du fattar Tänker du till lite tror jag du relativt enkelt kan göra ett eget skydd!

lycka till

edit. inser nu att jag inte menar skummplast, utan mer sånt där "gult skummgummi" material som kan lura lite varstans, typ på utvalad sektioner på billigare soffor osv

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB