Permalänk
Medlem

En bärbar till min mor.

Nu är det så att min mammas bärbara slutade att fungera och hon behöver en ny.
Kraven på datorn är:
15,6" skärm(eller större)
Ska kunna surfa med flera flikar och kanske några FB-spel uppe på samma gång.
Helst bra batteritid också.

Pris: 5000-6000kr

Tack på förhand, Gysztaf.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Ingen som har något råd? Skulle vilja köpa en ny bärbar så snabbt som möjligt.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk

Denna bör klara av de kraven utan problem http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat....

Det finns massor av bärbara datorer så det är lite svårt att säga exakt vad du bör köpa för någon då alla som kommer komma med tips är subjektiva.
Bara att söka på olika sidor såsom elgiganten.se, netonet.se, inet.se m.m.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madridista:

Denna bör klara av de kraven utan problem http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat....

Det finns massor av bärbara datorer så det är lite svårt att säga exakt vad du bör köpa för någon då alla som kommer komma med tips är subjektiva.
Bara att söka på olika sidor såsom elgiganten.se, netonet.se, inet.se m.m.

Lycka till!

Det är en Acer dator du länkar mig till men jag har hört/läst att man ska undvika Acer(och HP) eftersom deras datorer inte är av lika hög kvalité som t.ex. Asus och MSI, är detta sant?

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Skrivet av Gysztaf:

Det är en Acer dator du länkar mig till men jag har hört/läst att man ska undvika Acer(och HP) eftersom deras datorer inte är av lika hög kvalité som t.ex. Asus och MSI, är detta sant?

skulle tro det hanlar mycket om modell osv för de asus jag kört med har varit dålig kvalitet och man ska inte räkna med att datorn håller mer än ungefär 3 år när det gäller laptops.
Men jag skulle inte köpt datorn han länkade, i alla fall inte från elgiganten.
http://www.inet.se/artikel/1969656/hp-pavilion-dv7-4142 köpte en sån för 5400kr och den är ganska bra skärmen är inte den bästa men ok för sitt pris + att du har numpad, grafikkortet är bytbart så du kan skifta mellan 5650 när du behöver prestanda och 4250 ifall du ska spara batteri. batteritiden har jag inte mätt men den är inte skitbra i alla fall. Kvaliten på skalet är la ungefär som andra i prisklassen hårdvaran vet jag inte ännu har bara haft den ett tag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Keeper of Traditions

De allra flesta laptops idag klarar väl av att hålla uppe några flikar i en webbläsare och köra ett par flashspel..?

Det är nog bara att välja en man tycker är snygg och gillar tangentbordet på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.