Acer timeline x 3830t, vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Acer timeline x 3830t, vad tror ni?

Funderar starkt på att köpa en 3820tg men velar än. Hittade lite uppgifter om en uppföljare;
http://tips4tech.net/2011/03/acer-aspire-timelinex-3830t-13-i...
http://www.newtechnology.co.in/acer-aspire-timelinex-3830t-pr...

Vad tror ni om denna? Pris ungefär med specen? Är den värd att vänta på eller ska man satsa på att köpa en 3820tg nu när den inte kostar så mycket jämfört när den kom?

Permalänk

Kändes som det är en rejäl uppgradering, Dock tycker jag inte du ska köpa någon av de ännu.
Den äldre 20t kommer förmodligen droppas ytterligare när det nya ska in och 30t:an har ju inte kommit till butikerna ännu, annars skulle den vara det självklara köpet. Fast man ska inte sticka under bordet att 3820t är en mycket kompetent maskin med bra chassi och hyffsade komponenter.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING, AMD 5600X, Corsair Vengeance DDR4 3600MHz 32GB, MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X 8GB, Cooler Master MasterLiquid Lite 240 AIO, MASTERBOX NR200, WD Blue SN550 1TB, 2x 250 GB SSD, Xiaomi Mi Curved 3440 x 1440.

Permalänk

Har själv kikat på detta litet. Det som talar för 3820TG är att den går att överklocka rejält på både CPU och GPU, har bättre kylning (inviduell för CPU och GPU), 3G moddbar (lödning), bättre gfx kort med samma prestanda men med 60% av värme/energiåtgång jämfört G540M. 3830T är tunnare och säkert 100g lättare, och eventuellt bättre skärm. Prestandamässigt så får du nog ut mer av 3820TG, förutsatt att du klockar den. Priset kommer säkert att landa på 9-10k i sverige för 3830T med G540M. 3820TG med HD5650M får du för 6.5K på Komplett idag. Jag får hem en på tisdag, blir lite klämma på den innan jag bestämmer mig

Permalänk
Medlem

Jag läste på lite ytterligare och blev lite besviken på laddningstiden som skulle vara 4 h samt att laddadaptern vägde ett halvt kilo och var otymplig. Jag kommer resa en del med dator och då försvann liksom lite av smidigheten. Jag ska fundera lite till, har sneglat lite på asus u41jf på komplett som har mätt skärm vilket tilltalar mig. Får se vilket det blir!

Permalänk
Skrivet av pellan:

Jag läste på lite ytterligare och blev lite besviken på laddningstiden som skulle vara 4 h samt att laddadaptern vägde ett halvt kilo och var otymplig. Jag kommer resa en del med dator och då försvann liksom lite av smidigheten. Jag ska fundera lite till, har sneglat lite på asus u41jf på komplett som har mätt skärm vilket tilltalar mig. Får se vilket det blir!

Ja, håller med. Batteriladdaren är gigantisk, helt klart ett minus. Hittade dock en smidig ersättare:
http://www.amazon.com/gp/product/B003TQS3OW/ref=olp_product_details?ie=UTF8&me=&seller=

Jag gillar också Asus laptops, trevliga maskiner. Asus u41jf har ett hyggligt grafikkort med, finns ju även med 8 cells batteri. Matt skärm är helt klart bäst, önskar att det fanns till Acern...menmen, kan inte få allt.

Permalänk
Inaktiv

Införskaffade en 3820 tg

Monterade in en 120 GB Corsair SSD, blev hiskelikt snabb.
kan rekommenderas, mycket för pengarna.

stavning
Permalänk
Medlem

Det blev en Asus u41jf för mig. Ska hämta i morgon och förhoppningsvis blir jag minst lika nöjd med den som ifall jag valt acer. Spänd på hur den matta skärmen kommer vara!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pellan:

Det blev en Asus u41jf för mig. Ska hämta i morgon och förhoppningsvis blir jag minst lika nöjd med den som ifall jag valt acer. Spänd på hur den matta skärmen kommer vara!

Berätta gärna hur det blev!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

När tror ni man kan förvänta sig att den här datorn finns tillgänglig i handeln?
Den verkar väldigt intressant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Berätta gärna hur det blev!

Nu har jag fått hem mina nya asus och pillat med den lite. Skärmen är grymt behaglig att sitta vid. Än så länge är allt positivt dock anmärkningsvärt är att fläkten låter en del när man spelar med det dedikerade grafikkortet samt att det låter rätt mycket när man laddar en skiva.

Om någon har ytterligare frågeställningar kring denna dator svara jag gärna, dock hamnar det ju lite fel under denna tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Ja, håller med. Batteriladdaren är gigantisk, helt klart ett minus. Hittade dock en smidig ersättare:
http://www.amazon.com/gp/product/B003TQS3OW/ref=olp_product_details?ie=UTF8&me=&seller=

Jag gillar också Asus laptops, trevliga maskiner. Asus u41jf har ett hyggligt grafikkort med, finns ju även med 8 cells batteri. Matt skärm är helt klart bäst, önskar att det fanns till Acern...menmen, kan inte få allt.

Det finns dock matta skärmfilter att sätta över skärmen. Det blir så grymt mycket skönare att använda datorn i ljusa förhållanden.

Skäms på datortillverkarna att de har lämnat de matta skärmarna.