Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Xbox 360 rrod

Hej, jag hade möjligheten att köpa en box med "red ring of death" billigt. Jag har sett lite reparerings filmer och läst på forum. Men grejen är den att så fort man försöker starta så börjar det blinka rött. Om det är ett överhettnings problem så borde väl problemet komma efter ett tag? Den har varit på service förut, och då installerades det en ny kylfläns ser det ut som. Någon som har en idé vad man kan testa? Ska försöka fixa själv och om det inte fungerar så skickar jag in till microsoft.
/Henrik

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

"Ska försöka fixa själv och om det inte fungerar så skickar jag in till microsoft." Tror microsoft tycker du ska skicka till dom direkt istället för att pilla själv.
Sen har jag även hört att vissa rrod fall är ofixbara för en rimlig summa pengar.
Men du kan ju pröva "ungnsbakning" (sök på forumet om du inte vet vad det är ) hjälper på enheldel elektronik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Garantin har gått ut så jag förlorar inte den, då kan jag försöka fixa själv. Har sett "ugnsbakning" och ska nog försöka med det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Sep 2010

vad har du gjort med den?

Laptop: Surface Book 2 15" (Windows 10)
WS: RYZEN 1700, 32GiB, 756GB SSD, 5TB HDD, RX480, GTX 670 (Ubuntu LTS + GPU Passthrough (GTX670) Windows 10)
Övrigt: HP 1910 24G, SOPHOS XG, Unifi AP-AC PRO, Note 8
Server cluster: 3x R710 (Proxmox)
Cluster resurser: 144GB ram, CPU 72trådar, Storage tiers [T1 1,9TB (SSD), T2 13TiB (HDD)]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007

Hoppas du inte gav mer än 200kr för boxen för du kommer nog inte att få den att fungerara alls

...Och reparation via MS kommer förmodligen kosta minst 500kr-1000kr för frakt+rep eller mer för icke garantirep då de fortfarande skickas via DHL till tyskland så vitt jag vet så det är i princip ingen poäng med det heller jämnfört med att köpa en ny direkt

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Det kostar 650 hos microsoft, då garanterar de att man får en fungerande tillbaka. Och hur som helst så blir det billigare än att köpa en ny, så det är inga problem. En kompis städade bort lite damm och skit i den, men ska själv ugnsbaka den, eventuellt använda värmepistol. Sen får jag kolla hur kylpastan ser ut att må.