Call of Duty 4 begagnat - CD-key?

Permalänk
Medlem

Call of Duty 4 begagnat - CD-key?

Tjena, jag ska köpa Call of Duty 4 begagnat till PC efter en tids spelande på 360 och jag undrar helt enkelt om det finns några komplikationer med CD-keys på det spelet om man köper det begagnat. Då menar jag så som verifieringar och andra liknande procedurer, eller är det fritt fram att köpa och använda CD-koden på manualen?

Visa signatur

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM

Permalänk
Medlem

Inga problem, det är typ som hmm... Cod2 om du har kört det någon gång.
Ifall någon redan spelar med din cd-key så måste du vänta tills han loggar ut och sedan kan du logga in.

Alltså du kan inte spela när någon annan använder din cd key, men det funkar prima när han inte är inne och spelar.

OT: om du får upp error under installationen så ska du gå in eas support sedan går du in i cod4:s faq och hittar lösningen där.

EDIT:

Skrivet av Anton00b:

Tjena, jag ska köpa Call of Duty 4 begagnat till PC efter en tids spelande på 360 och jag undrar helt enkelt om det finns några komplikationer med CD-keys på det spelet om man köper det begagnat. Då menar jag så som verifieringar och andra liknande procedurer, eller är det fritt fram att köpa och använda CD-koden på manualen?

Finns inga problem som sagt dessutom är inte cod4 ett steam spel så du kommer verkligen inte uppleva någon krångel.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Okej, tackar! Då tråden har nått sitt syfte, och därutöver, så kan den stängas.

Visa signatur

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem

Det gäller att du köper spelet av någon du litar på. Annars räcker det ju att säljaren skriver ner CD-keyn och fortsätter spela som vanligt... Om någon är inne och spelar online med CD-key X så kommer nästa person med samma key få ett "This product key is already in use"-meddelande vid anslutning till servern.

Vi låser inte trådar på begäran.