Permalänk
Medlem

Sandy bridge kanske dyker upp under kommande månaderna då?
Någon som kan svara på hur U36JC och Linux lirar?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

Jag är supersugen på den här datorn och ser väl inga andra anledningar till att vänta än att Sandy Bridge är på g. Det jag försöker hitta är hur stor prestandaboost det blir på grafiksidan, att det kan vara andra saker som blir bättre tror jag spelar mindre roll.

Skulle det helt ersätta och vara bättre än Nvidias bidrag eller kommer en extern grafikkrets fortfarande vara aktuell för att hotta upp systemet?
Och i så fall, blir det samma 310 som innan?

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swekorven:

Jag är supersugen på den här datorn och ser väl inga andra anledningar till att vänta än att Sandy Bridge är på g. Det jag försöker hitta är hur stor prestandaboost det blir på grafiksidan, att det kan vara andra saker som blir bättre tror jag spelar mindre roll.

Skulle det helt ersätta och vara bättre än Nvidias bidrag eller kommer en extern grafikkrets fortfarande vara aktuell för att hotta upp systemet?
Och i så fall, blir det samma 310 som innan?

nej, de kommer vara geforce 520m, men som sagt väldigt obekräftat lanseringsdatum fortfarande för U36SD

Permalänk
Medlem

U36 med sandy bridge kommer antagligen komma perfekt till skolan börjar igen och man har fått sommarjobbslön!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

nej, de kommer vara geforce 520m, men som sagt väldigt obekräftat lanseringsdatum fortfarande för U36SD

Kan du säga något om lanseringsdatum för U31SD då?

Permalänk
Inaktiv

Är modellen av u36 med hybriddisk slut? Verkar som om det dykt upp en med ny modellbeteckning http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=630864 som inkommer först i slutet på maj Betyder det att SD är åtminstone bortom detta?

Denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-11---14-tum/as... saknar väl hybriddisken men har 84wh batteriet väl?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=630864#reviews här är en med 6gb ram och större batteriet tror jag.

Annars får du ta det som en bra tecken Femer, att nya versionen är på ingång.

Permalänk
Inaktiv

Jo, det är samma burk som jag också postade, men den kommer som sagt inte in förrän i slutet på Maj. Men vem köper in 101 burkar av den modellen om nu Sandy Bridge borde komma till dess? Jag tolkar det som att de antingen gör en felbedömning, eller att SD modellen är längre bort än Maj. Synd att de åtminstone inte kan specifiera datum...

Funderar starkt på att köpa modellen från netonnet nu fast det svider. Ville åtminstone ha hybrid disk, men kan verkligen inte vänta längre än Maj ut.

Permalänk
Medlem

Enligt inet:
"vi har Asus U36 med SB på väg in! Preliminär leverans i juni!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tibbelit:

Enligt inet:
"vi har Asus U36 med SB på väg in! Preliminär leverans i juni!"

Länk?

Permalänk
Skrivet av Fok:

Skulle gissa på mailsvar.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fok:

Jag frågade på deras facebook-vägg.
http://www.facebook.com/inet.se

Permalänk
Medlem

Är det någon som har några nyheter kring Sandy Brigde och U36JC?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Är det någon som har några nyheter kring Sandy Brigde och U36JC?

nope allt är glasklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

nope allt är glasklart

Perfekt svar. Nu vet jag exakt när det släpps...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk

Jag tror att allt som finns att veta i dagsläget står att läsa i tråden.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekorven:

Jag tror att allt som finns att veta i dagsläget står att läsa i tråden.

Officiellt datum när asus U36JC släpps finns inte att läsa i denna tråden, någon har frågat när inet får in den på lager på deras facebook sida, och där nämde de juni preliminärt, men känns som man borde sett någon mer info om detta skulle stämma. Inet har exempelvis inte lagt upp den på sin hemsida ännu.

Är det någon som hittat mer information om när asus U36JC faktiskt släpps och när vi kan förvänta oss att den finns hos en svensk återförsäljare!?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

de kan nog ta någon månad, men vi har dennan redan nu på ingång U31SD-RX060V med Sandy Bridge i5, nVidia 520, 4GB, 500GB, 8cell batteri, rekommenderat pris 6995:-

Den här har inte kommit än och det verkar som att den ska komma före U36:an. U31:an har jag ögonen på just nu.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk

Senaste från Inet:s facebook-sida:

https://www.facebook.com/inet.se/posts/10150186559203260?noti...

Någon gång i Juli för U36SD =/

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swekorven:

Senaste från Inet:s facebook-sida:

https://www.facebook.com/inet.se/posts/10150186559203260?noti...

Någon gång i Juli för U36SD =/

korrekt, runt Juli

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra. Beställde U36JC precis, kan tyvärr inte vänta längre. Ska dock bli intressant att se den i action imorgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

korrekt, runt Juli

Gäller det U31 numera också?

Permalänk

Aj fan, hade gärna sett u36sd i butik i slutet av maj som det först sades, ett givet val för mig.

Permalänk
Medlem

Sandy Bridge är must.

Men jag skulle också vilja ha en DisplayPort till den, för att kunna koppla stora skärmar med hög upplösning till den (ex Dell U2711). Har jag förstått detta rätt?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk

Jag funderar starkt på att vänta på u36SD, men jag skulle gärna vilja se en högupplöst bild på locket på datorn, är det helt svart, matt och ser platstig ut eller är det typ små små ränder så det ser ut som ett metall lock?, (vet att det är magnesium).

Efterssom u36SD kommer ha samma utseende som u36JC, så hoppas jag att någon ägare utav den modellen skulle kunna ladda upp en bild på den :D.

Det är en så lite detalj som locket som kommer avgöra om jag köper en macbook nu eller om jag orkar vänta på Sandy bridge versionen

Tacksam för svar!

Permalänk

har datorn fingeravtrycksläsare, eller är det bara på vissa modeller det finns?

Permalänk

nu börjar jag tvivla på om jag verkligen ska vänta, har spanat in det senaste från Sony vaio S-serie
närmare bestämt VPCSB1X9E/B.
Kommentar? vad är bättre/sämre?

Permalänk
Medlem

Någon som har en U36JC som vet om skärmen duger för att använda datorn utomhus?

Visa signatur

Stationär: Obsidian 550D WaterCooled - Dual Radiator Mod
Intel Core i5 2500k @ 4,5GHz [EK Supreme HF] | ASUS P8P67 | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz CL 8 | Crossfire Gigabyte Radeon HD6950 2GB @ 1536 shaders [EKWB FC6970] | Caviar WD Black 640GB | Caviar WD Green 1TB | Corsair HX 850W | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Är den enda skillnaden mellan U36JC och U36JD att JD har Sandy Bridge?
Vad kan man då förvänta sig av en U36JD? Längre batteritid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon113729:

Är den enda skillnaden mellan U36JC och U36JD att JD har Sandy Bridge?
Vad kan man då förvänta sig av en U36JD? Längre batteritid?

om du läser tråden får du alla svar...

den kommer även att ha uppdaterat grafikkort. nvidia geforce 520m, batteritiden och priset kommer vara desamma.

---------
själv hade jag sett en blandning mellan U36SD och N53SV. 13 eller 15 tum, U36SD tangentbord,matta yta,N53SV:ans prestanda. utan DVDspelare, utan superhögtalare, men skadar väl inte. en vikt 2-2.4 kg
gärna belysttangentbord. Hade jag köpt direkt!