DoW 2 - Retribution

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
JKPG
Registrerad
Dec 2002

DoW 2 - Retribution

Tjena!

Fick hem mitt ex av Dow 2 - Retribution igår och slängde in det diiirekt! Till min stora besvikelse så får jag någon form av "tearing" (tror jag det kallas?) på skärmen till och från. Någon mer som köpt denna expansion och har samma problem eller kanske något förslag på hur jag kan lösa detta? Kör senaste cata-drivers.

Simma lugnt!

//Daniel

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

v-sync på

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
JKPG
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av Pimpim666:

v-sync på

alright Har inte kollat, men ska kika när jag kommer hem från jobbet.

EDIT: finns det ens någon inställning för v-sync genom spelets inställningar?

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av RoadKillZ:

Tror det. Kan inte kolla nu eftersom jag inte är hemma men annars kan du slå på det på drivrutinerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rövarsund
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av RoadKillZ:

C:\Users\XXXXX\Documents\My Games\Dawn of War II - Retribution\Settings\Configuration.cfg

Setting vsync = 1

Hej!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
JKPG
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av pull:

C:\Users\XXXXX\Documents\My Games\Dawn of War II - Retribution\Settings\Configuration.cfg

Setting vsync = 1

tackar ^^ Får hoppas det är lösningen på problemet. Sedan att minn graffekort låter som ett reaplan så fort spelet startas upp är en annan sak... kanske dags att uppgradera där snart ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av RoadKillZ:

tackar ^^ Får hoppas det är lösningen på problemet. Sedan att minn graffekort låter som ett reaplan så fort spelet startas upp är en annan sak... kanske dags att uppgradera där snart ...

Eftersom det inte är v-sync på i menyer kommer ditt kort jobba som ett djur och pumpa ut max antal frames per sekund. Därför låter kortet som fan i menyer och har du fraps igång kommer du se att du har omkring 600fps eller något sånt absurt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
JKPG
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av Pimpim666:

Eftersom det inte är v-sync på i menyer kommer ditt kort jobba som ett djur och pumpa ut max antal frames per sekund. Därför låter kortet som fan i menyer och har du fraps igång kommer du se att du har omkring 600fps eller något sånt absurt.

hahaha åh fan... inget jag hade koll på Blev ju inte mindre sugen att sluta jobbet och ta sig hem o testa detta!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
JKPG
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av pull:

Setting vsync = 1

Fungerade klockrent Passade på att blåsa ur graffekortet på jobbet med tryckluft också och med tanke på de saker som flög ur det är det inte så konstigt att det levt om