3D modellering och Gaming - 10-12k

Permalänk

3D modellering och Gaming - 10-12k

Tja! behöver en dator till polaren som ska flytta till japan och hålla på med mycket 3D grejjer.
Han behöver då en dator som han kan både jobba på och köra lite spel på.

krav:

- max 15tum
- MÅSTE ha nvidia kort
- pris: gärna max 10k, men om det är stor skillnad kan han tänka sig sträcka till 12k
- intel sandy bridge

kom gärna med flera förslag

mvh adde

Visa signatur

Citera!

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=726126

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1544

Vsg ;d Andra länken är bara kategori från prisjakt, check it out, där får du själv kolla prollen

/ W

Visa signatur

Miditower Antec Three Hundred | OCZ ModXStream Pro 500W | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Noctua NH-D14 | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Corsair 8GB Value Select DDR3 1333MHz | Intel Core i5 2500 3,3GHz | 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | ASRock P67 Extreme 6 REV B3
Lur: Samsung Galaxy S II

Permalänk

är inte nvidia 350 svagare än 460 som finns på asus g53? tusen lappen fördyr... 3D och bluray behövs absolut inte :p...

EDIT: Han behöver en laptop som klarar 120hz, dvs 3D. Han kommer köpa 3Dvision kittet på sidan.

Den får man tusen kr rabbat på om man är student. Klarar den 3D vision? 120hz dvs.
http://www.dustinhome.se/pd_5010546080.aspx?csref=Prisjamfore...

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av adrian_cool69:

är inte nvidia 350 svagare än 460 som finns på asus g53? tusen lappen fördyr... 3D och bluray behövs absolut inte :p...

EDIT: Han behöver en laptop som klarar 120hz, dvs 3D. Han kommer köpa 3Dvision kittet på sidan.

Den får man tusen kr rabbat på om man är student. Klarar den 3D vision? 120hz dvs.
http://www.dustinhome.se/pd_5010546080.aspx?csref=Prisjamfore...

Enligt Prisjakts information om ASUS G53SW så stödjer den inte 3D, tyvärr :/

Enda jag kan tipsa om är att du googlar som fan och hoppas på det bästa ;p

Synd att jag inte kunde bidra med mer hjälp, men sitter ganska tjockt just nu ;P

/ W

Visa signatur

Miditower Antec Three Hundred | OCZ ModXStream Pro 500W | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Noctua NH-D14 | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Corsair 8GB Value Select DDR3 1333MHz | Intel Core i5 2500 3,3GHz | 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | ASRock P67 Extreme 6 REV B3
Lur: Samsung Galaxy S II

Permalänk

jo jag får nog leta vidare, men hoppas någon här på sweclockers kan hjälpa

Visa signatur

Citera!

Permalänk

hur är det med att koppla en prestanda laptop till en extern skärm som klarar 120hz då?... jag behöver verkligen hjälp nu asså, har googlat med det går fan inge bra....

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av adrian_cool69:

hur är det med att koppla en prestanda laptop till en extern skärm som klarar 120hz då?... jag behöver verkligen hjälp nu asså, har googlat med det går fan inge bra....

Grafikkortet måste fortfarande klara av 3D, även om du kopplar in en extern skärm. Hittar du en laptop som har stöd för 3D så har ju redan den laptopen (förhoppningsvis), en skärm som klarar 120 hz ^^

Jag ska kika runt lite, men du får gärna droppa lite mer specs gällande ditt önskemål, ska det vara en i3'a? i5'a? Hur mycket ram vill du att det ska vara i? Numeriskt tangentbord? osv ^^

/ W

Visa signatur

Miditower Antec Three Hundred | OCZ ModXStream Pro 500W | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Noctua NH-D14 | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Corsair 8GB Value Select DDR3 1333MHz | Intel Core i5 2500 3,3GHz | 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | ASRock P67 Extreme 6 REV B3
Lur: Samsung Galaxy S II

Permalänk

i dags läget säger polarn bara: Den ska fan klara 3D modellering med vision via laptop skärmen,
gärna 15 tum, får återkomma om han kan tänka sig 17, men det tror jag inte för han ska trots allt resa mycket mellan japan och usa.
gärna sandybridge i5/i7, ram normalt 4-6gb

vet dock inte hur kraftfull han behöver. Jag återkommer imorgn med exakta kraven men det är inte direkt photoshop han sitter i hehe mycket opengl modellering vet jag iaf.

bra kylning skulle vara plus, toshiban ser väldigt intressant ut men har inte direkt hittat någon review som går på djupet om den, mer ytliga

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Jadu, marknaden med 3D för laptops har ju tyvärr inte brett ut sig.. Enda jag själv hittar efter lite sökande är de som finns på prisjakt, däremot kan du väl utöka ditt sökande till Amerikanska hemsidor också? Eftersom det är mellan USA och Japan han ska resa så borde han säkert kunna hitta någon där?

Billigaste jag hittar efter toshiban är en LG för 13 lök, ingen recension. Däremot läste jag en recension av Toshiban som inte var så munter gällande 3D-tekniken, du kan läsa den recensionen på prisjakt

/ W

Visa signatur

Miditower Antec Three Hundred | OCZ ModXStream Pro 500W | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Noctua NH-D14 | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Corsair 8GB Value Select DDR3 1333MHz | Intel Core i5 2500 3,3GHz | 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | ASRock P67 Extreme 6 REV B3
Lur: Samsung Galaxy S II

Permalänk

tack för hjälpen, får kika vidare. Problemet är att han blev hem skickad pga det som händer i japan just nu så han måste fortsätta jobba här i sverige med det han höll på med så han måste köpa datorn inom några dagar... MEN jag ska fråga ut honom om datorn på måndag och se hur det blir..

har inte riktigt koll på mobila grafikkort men hur stark är toshibas grafikort? om man jämnför med t.ex 460 på asus g53

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)