Permalänk

Xbox 360 e74

En av mina två 360 gick nu i graven under en spelomgång Fallout New vegas.

Det var det beryktade e74 som spökade och tog livet av boxen denna gång.

Eftersom jag fortfarande har garantin kvar, känns det dumt att avhjälpa felet själv även om det inte är svårt.

Men min fråga lyder; Hur brukar MS hantera dylika ärenden? Jag har fått fraktsedel och boxen ska skickas iväg i morgon till tyskland via UPS.

Men kommer en reparation ske eller kommer jag få en helt ny box? Jag bryr mig inte mycket om slim och jag vill helst ha en gammal box då jag har en HDD till denna. Annars måste jag punga ut för en ny HDD till den nya samt ett transferkit. Då kan jag lika gärna köpa en ny box direkt.

Så hur brukar dom göra? Reparera e74 eller skicka ut en ny slim? Har svårt att tänka mig att dom har gamla boxar på lager.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk

kan dom laga felet så gör dom det annars får du ett nytt xbox.

mitt xbox hade e74 för typ 2 år sedan och då kunde dom laga det. så de borde dom kunna me ditt med

Permalänk
Skrivet av unstoppable:

kan dom laga felet så gör dom det annars får du ett nytt xbox.

mitt xbox hade e74 för typ 2 år sedan och då kunde dom laga det. så de borde dom kunna me ditt med

Jag hoppas det. Men å andra sidan var detta två år sedan och risken finns att det inte finns komponenter till den gamla hårdvaran. Men jag får hålla tummarna.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|