Permalänk
Medlem

Köpråd 7000-8000 kr

Hej, nu är det dags att investera i en bärbar och jag behöver lite hjälp.

Det jag är ute efter är en ~13-15" bärbar med en rätt bra batteritid som först och främst kommer användas för studier. Jag vill dock ändå att den ska ha lite kräm i sig, då det förmodligen är den enda datorn jag kommer ha till förfogande när jag åker hem i sommar(pluggar på annan ort). Med andra ord vill jag att det är möjligt att spela en del spel på den, exempelvis Heroes of Newerth som inte borde vara allt för krävande! Budgeten ligger på mellan 7000 och 8000 kr, +- ett par hundra.

Jag har letat lite själv och kikat igenom forumet men inte blivit särskilt klokare. Vad jag sett verkar det som om MSI och Asus är det som gäller, och ev Acer men jag kanske är helt ute och cyklar!

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Angående 14":arn, vad tror du batteritiden ligger på i timmar på den?
För övrigt, har du förslag på någon 13.x" som klarar mina behov? Bra batteritid och lite spel!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Efter att ha tänkt över det lite så har jag bestämt mig för det nog är en 13.3" jag vill ha. Jag kikade runt lite och hittade denna:

http://www.inet.se/artikel/1969646/acer-aspire-timelinex-3820...

Är den nåt att hänga i granen för mina ändamål? Bra batteritid och lite spel? Har ni något bättre förslag?

Tack på förhand!

EDIT: Letade lite till och hittade även denna:

http://www.inet.se/artikel/1969878/asus-u36jc

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pinewood:

Efter att ha tänkt över det lite så har jag bestämt mig för det nog är en 13.3" jag vill ha. Jag kikade runt lite och hittade denna:

http://www.inet.se/artikel/1969646/acer-aspire-timelinex-3820...

Är den nåt att hänga i granen för mina ändamål? Bra batteritid och lite spel? Har ni något bättre förslag?

Tack på förhand!

EDIT: Letade lite till och hittade även denna:

http://www.inet.se/artikel/1969878/asus-u36jc

Dem båda har fått bra kritik och har diskuterats mycket här på forumet, bara att söka lite så får du fram massor om dem.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

är ju lätt värt att ta den första länkade MSi GT660! mäst prisvärd och bäst

Permalänk
Medlem

Tjenare gubbar, lånar tråden lite. Vill ha samma sak, men jag måste ha FireWire ingång.... Vad rekommenderar ni då?

mvh

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

är ju lätt värt att ta den första länkade MSi GT660! mäst prisvärd och bäst

Som sagt, 13" jag nu är ute efter!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon162937:

är ju lätt värt att ta den första länkade MSi GT660! mäst prisvärd och bäst

Tack för att du läser tråden innan du postar...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Dem båda har fått bra kritik och har diskuterats mycket här på forumet, bara att söka lite så får du fram massor om dem.

Jag sökte runt lite i forumet och hittade inget konkret riktigt.. Känns som om alla tycker olika, fast så är det väl på ett forum! Det lutar mer och mer mot ASUS:en jag länkade dock, fast med fler battericeller än den jag länkade. Ingen som har något spontant att säga om den datorn?

Permalänk
Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Keeper of Traditions

Det där är dock två olika laptops... U35 och U36

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vad är den egentliga skillnaden på den där och u36jc? Det enda jag kunde hitta var processorn, och det skiljer ju flera tusen kr mellan dem!